Gå til innhold

Microsoft vurderte å droppe diskdrevet i Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har ikke et drev i min egen-bygde PC engang...det er jo ikke noe behov for det! Har et USB drev pga jeg MÅ installere Windows via plate..er vel bare et tidspunkt før en kan få et OS på en USB pinne og slippe disse platene..?

 

 

Er vel bare å lage ett botbart image på usb-penn. Slik jeg gjør det. Har vært uten optisk drev på pc i ett par år nå, har ikke savnet det en eneste gang.

 

Skulle gjerne sett ay konsollene ofret diskdrevet til fordel for større HDer.

 

Eneste fordelen jeg komme på med fysiske mefier er at de er enklere å ønske i julegave. ...

Lenke til kommentar

Hadde jeg brukt en ubetydelig mengde penger på underholdning (spill, filme, osv..) i året, så hadde jeg nok foretrukket å laste spille ned alt digitalt. Men nå det er snakk om tusenvis av kroner i året, så skal dette igjen fordeles på alt fra 5-8 år, så vil jeg gjerne sitte igjen med noe av denne verdien når Sony og Microsoft en dag bestemmer at de blir å legge ned tjenestene sine. Xbox 360 skal i utgangspunktet støttes til i 2016, men hvem vet når Live-tjenesten legges ned.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

At MS vurderte å fjerne diskdrevet som ei løysing på den negative kritikken er smått utrulig. Det antyder at di ikkje hadde nokon positive fordeler med sitt opprinnelige fjas. Di kunne faktisk vunne mange viss viss målet var at spilla skulle bli 50% billigare. Men det var jo ikkje aktuellt etter at MS og EA hadde prata saman og funne ut at di kunne flå forbrukerene enda meir.

 

Men å fjerne di fysiske diskene på konsoller vil og fjerne fordelen med konsoll så som låning, bytting og bruktsalg. Da kan man like godt drite i konsoller og gå for PC eller SM. Der får man den ytelsen man vil betale for samt spill til ein billig penge.

 

Trur difor at konsoller bare vil ha livets rett om di tilbyr valgfrihet i form av at man sjølv kan velge mellom fysiske spill eller nedlasting samt at prisen står til produktet. Fysisk vil være dyrare enn digitalt, og digitalt bør godt ned i pris i forhold til dagens prasksis. Diskdrevet bør difor ikkje fjernast før man eventuellt går over til eit billigare fysisk medie med større lagringskapasitet.

 

Det samme tenker jeg. De må gjerne lansere konsoller uten diskdrev, men da går jeg like gjerne for en PC eller Steam Box. I gjengjeld vil jeg til enhver tid ha den beste grafikken, pluss at man heller kan oppgradere PC-en istedet for å måtte kjøpe en helt ny konsoll hver gang en generasjon dør ut.

Lenke til kommentar

Kommer til å droppe alt av konsoll og eller spare pengene til Star Citizen kommer ut og oppgradere pc'n mer enn det jeg noen gang ahr gjort tidligere og kjøpe heftig joystick/gamepad/whatever+occulus rift og alt annet dilldall for å gjøre den spill opplevelsen best.

 

Skulle likt å hatt PS4 for gta5, metal gear og andre AAA titler men har nok av indie spill til å holde meg opptatt til Chris Roberts spermer meg i trynet.

 

RIP Consoles, vi hadde en fin barndom sammen.

Lenke til kommentar

CD/DVD/BD-løst fungerer for Steam med titalls millioner brukere, så hvorfor ikke for XO og PS4?

 

Mange grunner.

 

1. Prisene på digitale konsollspill er helt absurde. Eneste måten man får tak i billige konsollspill i dag er tilbud på fysisk media. Jeg betalte for eksempel 15 kr for Fallout New Vegas på Steam for ikke så lenge siden, mens spillet ble solgt til over 200 kr på Xbox Live sist jeg sjekket.

 

2. De som bruker Steam er PC-spillere som for lenge siden har akseptert en heldigital løsning. Konsollspillere er en gruppe som liker dette fordi de ser nytten av å selge, låne bort og bytte de fysiske spillene sine. Microsoft prøvde å fjerne kjernen i det som skiller en moderne PC og spillkonsoll, og det byr naturligvis på problemer.

 

3. Steam trenger ikke være diskløs. Om jeg ikke ønsker å laste ned en digital utgave av Armed Assault 3, så kan jeg kjøpe spillet på disk og installere det på Steam, så det er fremdeles helt valgfritt.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Mao. Steam er moderne og konsollene fortsatt håpløst gammeldagse med "next-gen" som kun en PR greie?

 

Er du dum, eller bare virker det slik?

 

På lik linje med Steam kan du laste ned alle spill digitalt det sekundet de lanseres, både på PS4 og Xbox One. Det er nøyaktig den samme løsningen som Steam bruker.

 

De som bruker Steam kan også kjøpe spillene sine på disk.

 

Hva er forskjellen?

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

 

 

Så hva er da problemet med at de kjører kun samme løsning som Steam? Eller leser du bare bruddstykker av diskusjonen? ;)

 

Som petterpann skrev så benytter konsollene seg av den samme løsningen som Steam. Du vet at man får kjøpt fysiske PC-spill? Forskjellen er at det er mindre populært blant PC-spillere.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

CD/DVD/BD-løst fungerer for Steam med titalls millioner brukere, så hvorfor ikke for XO og PS4?

 

Konsoller er en lav-terskel-løsning som passer best til folk som ikke er så ivrige spillere eller bor i områder med dårlig nettilgang, og for denne gruppen er det viktig å ha tilgang til fysisk medium.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...