Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Asea - Erfaringer?


idny

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg har allerede lest mange timer om produktet, og det eneste som er sikkert er at det er omdiskutert.

Siden jeg har lest såpass grundig på det, er jeg i denne tråden uinteressert i ytterligere teorier og konspirasjoner, hverken fra tilhengere eller motstandere.

 

Her er jeg KUN interessert i deling av deres erfaringer med produktet.

 

- Har du eller noen du kjenner godt prøvd produktet?

- Ga det noen effekt?

- Bedret det noen sykdommer?

- Ble det gjort andre tiltak samtidig som du eller den du kjenner begynte å innta produktet?

- Var det noen bivirkninger?

 

På forhånd takk! :-)

 

 

- Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis ren placebo. Dette er ikke min erfaring men det er på bakgrunn av analyse av produksjonsprosessen. Reklamefilmen de har må være noe av det mest latterlige jeg har sett. Ikke la deg lure av dette.

 

http://www.sciencebasedmedicine.org/asea-another-expensive-way-to-buy-water/

 

Bruk heller pengene dine til noe du har bruk for og har noe igjen for istedet for å støtte disse svindlerene.

 

Hvis du tar litt nellikpulver og rører ut i vann har du sannsynligvis noe som topper ASEA med glans, og mye billigere er det også, for ikke å snakke om miljøvennlig. Hadde du ikke hatt redox-reaksjoner i kroppen din hadde du vært temmelig livløs. Det som derimot kan være problematisk er frie radikaler, og det kan du avhjelpe diettmessig med sunn mat. Salt får de fleste mer en nok av i dietten sin. Mange trenger mer kalium for å balansere gjerne sammen med magnesium, men det er en annen sak.

 

Hva tenker du om denne ?

http://www.dhmo.org/facts.html

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar

Jeg har alt lest side opp og side ned om dette; alt fra blogginnlegg til resultater fra forskning på produktet. Mange hevder det bare er vann med salt. I følge prof. David Nieman ved Appalachian State University, som UiT har snakket med, inneholder Asea "Signaling molecyles" akkurat som Asea lover, forutsatt at resultatene ikke er fabrikkert. Ref. denne rapporten.

 

Jeg finner ingen bevis på at Asea har noen spesielt positiv effekt. Samtidig finner jeg ingen bevis på at det ikke har noen stor effekt heller, selv om enkelte hevder de har blitt kurert for ME, kreft i hjernen, laukemi, beinmargskreft, øresus, 70 år med blindhet og mye annet. Det er derfor jeg spør om folks egne, personlige erfaringer, fordi lesing av konspirasjoner og teorier ikke gir meg noenting.

 

Er det noen her som har personlige erfaringer med Asea?

(PS: Når det kommer til "Dihydrogen monoxide"/vann som du linker til, så tror jeg det er meget sunt og godt for kroppen. :-) )

Endret av idny
Lenke til kommentar

Du finner som regel ingen ungdomskilde du kan drikke av. Alt det som har effekt har stort sett bivirkninger.

Kroppen er så sammensatt at om noe fungerer slik at ytelsen blir utenfor det som er normalt og som evolusjonen har sjenket oss så kan du anta at du brenner lyset i begge ender.

 

Tar man narkotika forfaller kroppen. Tar man testosteron i godt voksen alder øker kreftrisiko markant. Det samme skjer med kvinner som bruker østrogen. Alle mirakelkurer har en viss kommersiell verdi en periode helt til de nedslående langtidsresultatene viser seg. Det som alltid viser seg å være mest effektivt er en sunn livsstil, men det er desverre noe av det siste folk flest vil gjøre med mindre de står med kniven på strupen. Alle vil ha en enkel løsning i form av piller eller miksurer etc. I forhold til rapporten du har linket til så framkommer det at forskningen på ASEA er syltynn og trenger en uavhengig gjennomgang og ordentlig testing _før_ det burde bli markedsført slik det er nå. MLM er også et ganske greit varselssignal på at man burde gå produkt nærmere etter i sømmene. Det er så mange som skal tjene penger på dette at grunnproduktet neppe kan ha særlig høy verdi inn i pyramiden for at det skal være mulig å selge det.

 

Er poenget ditt å skape blest om dette MLM produktet fordi du selger det ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg selger det ikke, og har ikke hørt om det før lille julaften. Jeg fikk servert mange suksesshistorier om folk som har blitt friske, og fikk vite det ikke fantes noen konkurrenter med tilsvarende produkt. På nettet er det også mange som deler slike historier. Jeg er skeptisk, og samtidig nysgjerrig. Om historiene ikke er diktet opp, hva har gjort "miraklene"?

 

Jeg fant en uttalelse som skal være fra Dr. Garry Samuelsson, atomforsker som har samarbeidet tett med Asea. Men han er visst lite sitert siden 1996. Han kommer i alle fall med gode forklaringer på hvordan produktet virker, og hvordan det kan gi effekt selv om utgangspunktet kun er H2O og NaCl. Men han sier også han ikke har lov til å avsløre resultater for hvilke effekter produktet gir før forskningen er ferdig, annet enn at det øker effektiviteten til antioksidantene med 500-800%.

 

Forklaringen på hvorfor stoffet virker høres logisk nok ut. Den tilfører kroppen noe som finnes naturlig i kroppen, men som vi produserer for lite av fra vi er 12. Når man er født har man visst 100% av dette, mens når gjennomsnittsmennesket er 70 har de bare 10% igjen. De som blir 90-100 viser seg å ha levd sunt og har mer enn normalt av stoffet. Disse signalmolekylene og antioksidantene hjelper til å reparere kroppen. Har man for lite av dette er det logisk at det vil hjelpe å gi kroppen mer av det, og det høres også naturlig ut at det ikke vil ha noen bivirkninger, når kroppen styrer denne prosessen selv.

 

Problemet mitt er at forskningen på produktet er for dårlig, og visstnok ikke ferdig, siden det tar noen år og produktet er relativt nytt i sin form. (Som et Asea-produkt). Asea har fler hundre sider med forskningsresultater på nett, men vet ikke om de er til å stole på.

 

Kort sagt: Om det faktisk gir effekt, bare at forskningen på effekten ikke er klar, så er det interessant, men følelsen min blir dårligere og dårligere jo mer jeg leser. Jeg har foreløpig konkludert med at advarslene for at det er farlig er grunnløse, men at effekten antagelig ikke er til stede. Men er det folk som faktisk har oppnådd gode resultater, og produktet er den eneste endringen som er gjort, så vil det være interessant å la noen jeg vet kunne trengt et slikt produkt, prøve det. Virker det, kanskje jeg kan hjelpe fler jeg kjenner med produktet. Men å drive selv med mlm er jeg skeptisk til. Kanskje hvis jeg kan hjelpe folk gjennom å jobbe med det.

 

Og ja, jeg lever sunt, men det var ikke det som var poenget. Jeg er først og fremst opptatt av om det kan gi folk jeg kjenner som sliter med skader et nytt liv. Men så langt ser det mørkt ut er jeg redd. :/

Endret av idny
Lenke til kommentar

Jo mindre man vet om hvordan kroppen fungerer jo lettere er det å bli overbevist av enkle framstillinger som er designet for å manipulere deg og selge deg et produkt. Det eneste som sånn sett har verdi er uavhengige godt kontrollerte og designede langtidsstudier, men det går direkte mot kommersielle interesser som har som mål å selge mest mulig. Samme måte å tenke på kan du bruke på stort sett alt som regnes som "den tingen du trenger for å holde deg frisk og sunn" som en eller annen selger forteller deg.

 

Sannsynligheten for at dette produktet har en positiv effekt på 100% av brukerene er utopisk, fordi alt i kroppen skal være i balanse. Kroppen er utrolig flink til å regulere seg inn og spare ressursjer og optimalisere alt etter hva du gjør med den. Hva om kroppen regulerer ned disse molekylene fordi resten av kroppen ikke er i stand til å fungere slik som før ? Vil det da være lurt å tilføre dem ? Kan kroppen kvitte seg med det som er for mye ?

Er det verdt å se hvorfor det er sånn og hva man kan gjøre med det istedet for å forsøke å regulere et enkelt tall uten at man skjønner konteksten ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar mobile999 :-)

Kan du utdype litt mer om erfaringene?

Det begynner å bli lenge siden.

 

Jeg har selv prøvd produktet og kjenner to som har forsøkt.

Bivirkninger: Produktet smaker ikke "godt" men det er heller ikke så vondt i smaken at det er noe problem å innta det. Hvis man tar for mye av produktet blir man dårlig, det er viktig å følge anbefalt dosering/opptrapping. Jeg måtte selv slutte å ta produktet pga. dette.

 

Jeg nevner til slutt at jeg er generelt er skeptiker til slike produkter og har ikke satt meg inn i produktet slik du og andre her i tråden har gjort.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Heisann.

 

Jeg har selv brukt produktet og har stort sett bare positive erfaringer med dette. Jeg driver aktivt med sykling, og jeg følte selv at uutholdenheten i muskukaturen bedret seg vesentlig. Når det gjelder kurering av sykdommet etc så har jeg null erfaring.

 

Min bestekamerat driver med kroppsbygning, og han merket effekt mot høyere fettforbrenning, da ASEA frigjør mye fettsyrer i blodet til energi. Dette gjelder jo da også i mitt tilfelle, da glukogen-lagrene saktere ble tømt under sykling.

 

Jeg blir også litt skeptisk av den type reklame som ASEA driver med, men man kan ikke påstå hverken positivt eller negativt uten å teste det ut, og jeg har kun positive effekter av dette. Dersom det hadde vært skadelig så hadde det vært forbudt, enkelt og greit.

 

 

Verdt å nevne er at jeg utførte selv en såkalt "blindtest" på min mor, og jeg ba henne ta små doser med asea, samtidig som hun skulle løpe den samme løypa hun alltid har gjort. Jeg nevnte ingenting om virkninger eller bivirkninger. Hun er ikke akkurat bra trent, og hun klarer aldri å løpe hele løypa uten stopp. Dette klarte hun etter to uker på asea. Tilfeldighet eller ikke? Det vet ikke jeg, men jeg har som sagt bare positive erfaringer :)

 

Stusser selvsagt litt på hvor de uavhengige forskningsrapportene er. De burde verdt tydelige dersom ASEA er så fantastisk som de sier!

Lenke til kommentar

 

 

Dersom det hadde vært skadelig så hadde det vært forbudt, enkelt og greit.
Denne argumentasjonen har jeg hørt i andre sammenhenger også, og den er like dum nå. La meg vise det med et annet eksempel:

Er røyking skadelig? Ja. Er det forbudt? Nei.

 

 

 

Verdt å nevne er at jeg utførte selv en såkalt "blindtest" på min mor, og jeg ba henne ta små doser med asea, samtidig som hun skulle løpe den samme løypa hun alltid har gjort. Jeg nevnte ingenting om virkninger eller bivirkninger
Hvis du ber henne ta den så er det ikke blindtest. En blindtest innebærer at man, under like forhold, sammenligner to forskjellige ting (i dette tilfellet ville det vært rent vann) uten at deltageren vet hva hun inntar (asea eller springvann).

 

Helst bør det være dobbeltblindet, altså at du heller ikke vet hva du gir henne (før etter at testen er ferdig).

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
Dragavon skrev (På 27.12.2013 den 11.47):

Ett typisk lurium med masse udokumenterte påstander og kvasivitenskap bak seg.

Du skal ikkje ha levd lenge før du har sett mange slike produkter dukke opp.

Nei! Det er ikke kvasivitenskap. Du må sette deg mer inn i dette før du påstår noe sånt tøys! Det er bøtter og spann av vitenskapelig forskning! 

Lenke til kommentar
  • Gaea låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...