Gå til innhold

"Multikulturelle" samfunn er kjedelige og svært skadelige


Anbefalte innlegg

 

Vedkommende for svare for seg selv, jeg for min del våger å kalle deg akkurat det som passer meg. Åkalle deg norsk er ikke et av de.

 

 

Nei!

 

Det å være nordmann handler om mer enn å inneha norsk statsborgerskap.

 

Dere kan aldri bli av nordisk ætt. Dere er fortsatt gjester i vårt land. Aldri glem det.

 

 

Vedkommende for svare for seg selv, jeg for min del våger å kalle deg akkurat det som passer meg. Åkalle deg norsk er ikke et av de.

 

 

Nei!

 

Det å være nordmann handler om mer enn å inneha norsk statsborgerskap.

 

Dere kan aldri bli av nordisk ætt. Dere er fortsatt gjester i vårt land. Aldri glem det.

 

Frem med renrase stamtavla di. Tenk om det lurer en svenske eller en fisker fra spania 4-5 generasjoner tilbake på farssiden? Da skal du UT!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg sa at de faktisk har en utrolig sterk nasjonalfølelse på tvers av 'salad bowl' kulturen sin - de er alle amerikanere.

 

Hva er det du prøver å si? At du er en fordomsfull kødd?

Det var sarkastisk ment , jeg hater stereotyper. Selv, ble jeg født i New Jersey og har bodd i USA hele mitt liv unntatt et år i Lillestrøm. Jeg kjenner personlig nasjonellefølelse du snakker om, selv om jeg elsker Norge også

 

Beklager hvis dårlig norsket mitt ble vanskelig å forstå

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Vedkommende for svare for seg selv, jeg for min del våger å kalle deg akkurat det som passer meg. Åkalle deg norsk er ikke et av de.

 

I tillegg til å være født og oppvokst i Norge, har jeg også Norsk mor. Jeg er en etnisk Nordmann, like mye som jeg er etnisk Afghaner. Du er en trangsynt person, noe du absolutt bør skamme deg over.

 

Blir kvalm av slike mennesker som dømmer andre uten å ha møtt dem.

 

Nei!

 

Det å være nordmann handler om mer enn å inneha norsk statsborgerskap.

 

Dere kan aldri bli av nordisk ætt. Dere er fortsatt gjester i vårt land. Aldri glem det.

 

Jeg skal glemme alt som kommer ut av din intolerante munn. Jeg er Norsk da jeg har NORSK mor.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

I tillegg til å være født og oppvokst i Norge, har jeg også Norsk mor. Jeg er en etnisk Nordmann, like mye som jeg er etnisk Afghaner. Du er en trangsynt person, noe du absolutt bør skamme deg over.

 

Blir kvalm av slike mennesker som dømmer andre uten å ha møtt dem.

 

 

Jeg skal glemme alt som kommer ut av din intolerante munn. Jeg er Norsk da jeg har NORSK mor.

Hadde du ikke en "norsk" mor men ble født i Norge, blir du ikke en nordmann?

Lenke til kommentar

Er ikke dette et godt eksempel på at vi ikke endrer på slike ting?

Det kristne budskapet står lite sentralt i julen, selv for etniske statskirke-nordmenn, og mange spiser julemiddag uten grisekjøtt. Gi gaver, spise gode måltid, være sammen med familie og venner - jeg skjønner godt at mange innvandrere kan identifisere seg med det.

 

At mange innvandringskritiske nordmenn kan bli irriterte på alle mulige forsøk på å gjøre alt "nøytralt" (- bytte ut jule- med vinter-, osv.) har jeg ikke noe problem med å forstå selv om jeg neppe kan kalles innvandringskritisk.

 

Man ser jo en tendens på at alt skal være veldig nøytralt, for å absolutt ikke ha noe kristent igjen i dette landet. Det finnes jo dem som vil endre Norges flagg på grunn av korset som er i det. Sånne ting, utrolig dumme ting, som jeg tror faktisk gjør folk mer bevisste på vår historie og kultur. Vi har 1000 år med kristen historie i dette landet, og selv om ikke folk flest er veldig kristne nå lenger, så er det en viktig del av vår historie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at det er ingen som påstår at de kreftene som ikke ønsker innvandring ikke finnes, men at det ofte oppleves som at grunnene til at de ikke ønsker innvandring ofte ikke holder mål. Alle disse dommedagsprofetiene om at alle land med innvandring har gått under og åt skogen faller på sin egen urimelighet, og det nektes tvert for at det kan komme noe som helst positivt ut av det.

 

Klart at det er vanskelig, klart at det i noen tilfeller vil ha negative effekter, men ikke påstå at det er utelukkende negativt og at oljepengene er så godt som borte fordi vi har tatt imot noen flyktninger og innvandrere.

 

Det finnes mange grunner til at folk ikke ønsker innvandring. Alt fra større politiske perspektiver, til dagligdagse ting der f.eks. foreldre irriterer seg over at foreldrene til innvandrerbarna i deres klasser og fotballag ikke stiller opp. Har flere søsken med venner fra samme familie fra et ikke-vestlig land. Kjempehyggelige folk egentlig, men foreldrene der forventer at barna deres skal sitte på med mine foreldre til ting som fotballtrening osv. og når det er dugnad på skoler og idrettslag, er det ofte at innvandrerforeldre ikke møter opp og bidrar. Frivillig arbeid er viktig for å drive mye i dette landet, og i alle fall er tendensen at både gjennom min oppvekst og mine søskens oppvekst, så er det stort sett bare de etnisk norske som bidrar på slike ting, og innvandrerne er sterkt underrepresntert, til tross for at det er ganske mange av dem.

 

Andre ting er jo det som skjer av kriminalitet, der det dessverre er alt for mange innvandrere som er delaktig, og dette skaper et bilde, som gjør at folk blir skeptiske. Så har man alle de som snylter på alle oss andre som går på NAV og får penger isteden for å gidde å jobbe (ja, det er din feil at du ikke har jobb når du har bodd i Norge i flere år). I tillegg til dette så kalles nordmenn for rasister både av innvandrere og andre. Det er en frustrasjon som sitter inne i mange i Norge, og det vil det også fortsette med, om ikke ting endrer seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat ! Vi amerikanere har en identitet! Vi er dumme, feite, religiøse...,Stereotyper finnes ikke i land uten sin egen kultur. Det finnes bare flere mer i et stort multikulturelt land....

 

Stereotypiske norsk amerikaner, italienske amerikanere, irske amerikanere, kinesiske...,

 

Eller din favoritt -skotsk-irske amerikanere -de som dominerer redneck og hillbilly områder!

 

Ja, dere har én identitet. Men må jo huske identiteten til de som bodde i området da "amerikanerne" kom kanskje ikke er helt forent med denne identiteten... når vi først er og ute og snakker om innvandring og folk som bor i landene før innvandrerne kommer..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har faktisk gjort det og jeg har mitt på det rene.

 

Bokstavelig talt.

 

Jeg kan dokumentere 1000 år tilbake, og alt er ok på den siden - og vi er ganske fjern fra hverandres syn - skal den av oss som dokumenterer kortest avstand til Bjørnøya, vike, og sporenstreks flytte? Jeg får med meg at du foreslår slikt til folk av den mer halvblods sorten, og som ikke har lang nok fartstid her på berget ..

Lenke til kommentar

 

Ja, dere har én identitet. Men må jo huske identiteten til de som bodde i området da "amerikanerne" kom kanskje ikke er helt forent med denne identiteten... når vi først er og ute og snakker om innvandring og folk som bor i landene før innvandrerne kommer..

Og innvandring til USA de siste 50-100 år, til et land som hadde fått sitt identitet de første 100 år, hvordan er dette annerledes enn innvandring til Norge idag? Alle argumentene mot og for innvandring som brukes i Norge idag har blitt brukt i USA på mer enn 100 år. Jeg ser ingen stor forskjell blant ignorante innfødte i både land

Lenke til kommentar

Og innvandring til USA de siste 50-100 år, til et land som hadde fått sitt identitet de første 100 år, hvordan er dette annerledes enn innvandring til Norge idag? Alle argumentene mot og for innvandring som brukes i Norge idag har blitt brukt i USA på mer enn 100 år. Jeg ser ingen stor forskjell blant ignorante innfødte i både land

 

Fordi USA er en stat bygd på innvandring. Mange amerikanere føler et opphav fra et annet sted i tillegg til USA. Dette har de til felles. Sånn er det ikke for etniske nordmenn. I tillegg er vi er mye mindre land, som er mer sårbar for masseinnvandring også har vi et innvandringsregelverk som tiltrekker oss en del mennesker som bare er her for å snylte. Amerikanerne stiller sterkere krav, og oppfyller man disse kravene blir man automatisk mer integrert og passer bra inn. Jeg skulle gjerne hatt en liknende form for innvandring i Norge også, selv om jeg synes ikke for mye innvandring er bra uansett. Vi tiltrekker oss ikke høyutdannet arbeidskraft i dette landet på samme måte som USA, men vi får mye bra i form av svensker i servicebransjen og øst-europeere i byggebransjen. Felles for disse er at de skjønner at de må kunne beherske norsk, i verste fall engelsk for å arbeide her. Veldig mange ikke-vestlige innvandrere til Norge kan ikke engang prate engelsk, og bruker lang tid på å lære norsk. Noen gidder ikke prøve engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei!

 

Jo!

 

Det å være nordmann handler om mer enn å inneha norsk statsborgerskap.

 

Ja, det er greit å føle tilhørighet til landet hvis man skal kalle seg nordmann.

 

Dere kan aldri bli av nordisk ætt. Dere er fortsatt gjester i vårt land. Aldri glem det.

 

Tull. Selvsagt slutter de å være gjester etter en tid. De fornemme bergenserne stammer fra tyske innvandrere, de er bergensere likevel. Det tar angivelig 4 generasjoner, det burde ta litt kortere tid i resten av landet.

 

Hvor mange generasjoner har du fulgt din egen slekt tilbake, Robert? Sikker på at det ikke dukker opp noen der som ikke er i slekt med Harald Hårfagre?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe vil hevde at det er en liten forskjell på innvandrede tyskere fra det samme europeiske levesett som resten av Skandnavia og f. eks. en ikke-vestlig innvandrer fra Somalia.

Andre vill hevde at et somaliske barn adoptert av etniske norsk foreldre greier seg mye bedre enn tyske innvandrere og er "helt norsk" Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe vil hevde at det er en liten forskjell på innvandrede tyskere fra det samme europeiske levesett som resten av Skandnavia og f. eks. en ikke-vestlig innvandrer fra Somalia.

 

Og hva er denne forskjellen da, som ikke kan utviskes over et par generasjoner? Da er det vel strengt tatt bare hudfargen som skiller? Hvorfor er den ene blitt norsk og den andre "fortsatt gjest"?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt dette, er bare menneskeskapte problemer... Så er det de latterlig dumme løsningene på problemene. Har du et problem så forby det. Eller om det er noen problemer med enkelte innvandrere, så steng alle innvandrere ute. Eller mer spesifike typer innvandrere, f.eks ikke-vestlige osv osv...

 

Lurer på hva disse fritidsproblemene hadde sutret over dersom Norge hadde stengt sine grenser for all ikke-vestelig innvandring. Lurer på hvor mye byråkratiet ville ha kostet befolkningen, med tanke på grensevakter, og alt det der. Da hadde de vel gått løs på andre grupper, slik som østeuropeere, og andre grupper... Og om de også hadde vært stengt ute, hva ville de da ha klaget på? Jeg tror ingen ting på at disse sutrekoppene hadde sluttet å sutre i alle fall. For de er manisk depresive og ofte lider de av store vrangforestillinger....

 

Hrodebert er jo en som tror på alle konspirasjonsteoriene som ligger på nettet. Folk blir sannsynligvis litt dummere av å lese hva han skriver, enn det motsatte. Intet klokt å si noen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...