Gå til innhold

Dogecoin: mer enn bare en digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta. NB! DogeQT v1.6 er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kjapt spørsmål. Er det noen fordel å la coinsa samle seg i store mengder på Poolsiden før du payer ut ? eller er dette et fett ? har rundt 10K coins på kontoen min der nå å lurer på å cashe ut.

 

Det er en fordel for de som eier et pool at så mange som mulig setter automatisk payout til et stort beløp siden det gjør at serverene får mindre å jobbe med. Å behandle transaksjoner kan ta lang tid og mye prosessorkraft og ofte må pool operators sette en nedre grense på automatiske utbetalinger på grunn av dette.

 

For din egen del er det vel smartest å cashe ut så ofte som mulig. Det hender at pools går ned en stund på grunn av ddos e.l og da får du ikke noen utbetalinger. Pools kan også bli hacket å da risikerer du å miste alt som er lagret på serveren. Merk at noen pools har fees på utbetalinger under et vist beløp, men så langt jeg har sett gjelder ikke dette på noen av poolsene for dogecoin enda. Jeg hadde ført over de 10 kilodogene til min wallet uten tvil.

Endret av fargoth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

byttet til den nå , så får vi se. Er det forøvri normalt at datamaskinen skal bli helt ubrukelig i 20 minutter menst den detecter blocker ? Maskinen min er vertfall fullstendi låst fremtil den starter å mine , litt travelt :p

 

Det er helt normalt. Du kan justere hvor hardt maskinen blir belastet ved å variere på intensity. Jeg kjører normalt på intensity 13, men justerer den ned til 12 om jeg skal bruke maskinen til noe litt krevende slik som å se film etc. Jo høyere intensity jo høyere kH/s.

Lenke til kommentar

Har gravd frem vel rundt 800 doge på ett døgn. Hva er sjansen for at Dogecoin blir neste "Bitcoin"-bølge?

 

Ingenting kommer til å ta igjen Bitcoins. Dogecoin er veldig usikker fordi den fremstår som for useriøs. Det er greit å ha et morsomt konsept bak det, for i bunn og grunn er virtuelle valutaer kun prissatt av etterspørsel, men design på nettside, serverproblemer, totalt antall coins 100 millarder, osv osv gjør at hele konseptet virker for useriøst, og ingen kommer til å investere store pengesummer i noe de ikke stoler på. Det skapes ingen verdi før noen faktisk er villige til å investere.

Lenke til kommentar

 

Ingenting kommer til å ta igjen Bitcoins. Dogecoin er veldig usikker fordi den fremstår som for useriøs. Det er greit å ha et morsomt konsept bak det, for i bunn og grunn er virtuelle valutaer kun prissatt av etterspørsel, men design på nettside, serverproblemer, totalt antall coins 100 millarder, osv osv gjør at hele konseptet virker for useriøst, og ingen kommer til å investere store pengesummer i noe de ikke stoler på. Det skapes ingen verdi før noen faktisk er villige til å investere.

such bearish

Lenke til kommentar

 

Ingenting kommer til å ta igjen Bitcoins. Dogecoin er veldig usikker fordi den fremstår som for useriøs. Det er greit å ha et morsomt konsept bak det, for i bunn og grunn er virtuelle valutaer kun prissatt av etterspørsel, men design på nettside, serverproblemer, totalt antall coins 100 millarder, osv osv gjør at hele konseptet virker for useriøst, og ingen kommer til å investere store pengesummer i noe de ikke stoler på. Det skapes ingen verdi før noen faktisk er villige til å investere.

 

Du må ta i betraktning at Dogecoin bare er ti dager gammel, alt som har skjedd har hendt i det korte tidsrommet. Serverproblemene skyldes i stor grad den helt enorme etterspørselen etter dogecoins. Dogecoin er nå den andre mest minede scrypt-valutaen (total hash rate over 6 gH/s), bare slått av Litecoins, en prestasjon som i seg selv er ganske vanvittig med tanke på hvor mange scypt-baserte valutaer som finnes i dag. En annen grunn til ustabilitet hos mange pools skyldes systematisk ddos fra et til nå ukjent botnett. Til tross for at de fleste store pools har vert ute av drift i flere dager har vanskelighetsgraden nesten firedoblet seg i det samme tidsrommet. Det betyr at den eller de som ddoser pools også miner dogecoins, mest sannsynlig med det samme botnettet og/eller med egne serverparker. Når noen går til et så stort skritt for å skaffe seg dogecoins betyr det bare at de ser en mulighet for fremtidig inntjening..

 

Et større antall coins er etter manges mening en god ting, da man tenker seg at folk flest er mer komfortable med å forholde seg til enheter slik som 100 og 1000 doge istedenfor 0,0000002 bitcoins osv når man skal gjøre transaksjoner. Bare 5-6% av det totale antallet coins er blitt minet og nå når vanskelighetsgraden er kommet over 80 vil de resterende bli fordelt over et mye større antall brukere siden antallet minere er så mye større. (De fleste pools har innført eller holder på å innføre ddos-beskyttelse).

 

Folk investerer allerede i dogecoins, det reflekteres av handelshistorikken mot bitcoins. Nettopp det at dogecoins har en humoristrisk profil er kanskje det som skal til for at massene kaster seg på bølgen. Og så må vi ikke glemme at dogecoins, som alle scrypt-baserte valutaer, er resistent mot asics, så vi får ikke det samme problemet som med bitcoins når det gjelder mining.

 

 

 

Hvorfor ikke bruke begge? GPU er best. Hvis du betaler strømregninga i huset er det nok ikke verdt det å mine med CPU.

Nå som det er så kaldt kan man bare skru ned ovnen litt å mine istedet. Resultatet på strømregningen blir det samme. :)

Endret av fargoth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selger om et år:

 

oh-god-what-have-done.png

 

 

Ellers folkens:

Hva er greia med at serveren min startet å synce med en gang, mens den jeg startet før på PC-en ikke har startet enda?

1387216190.28588018.png

 

 

EDIT: Fikk det til

http://myprintscreen.com/s/1387218036.85619523.png

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funker ikke så greit her

 

Win8:

 

post-74970-0-99159500-1387222025_thumb.png

 

med C:\Users\flemm_000\AppData\Roaming\DogeCoin\cudaminer.exe -i 0 -C 2 -l 32x4 -m 1 -o stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -O BRUKERNAVN.ARBEIDER:PASSORD

 

Win 2k8 Server:

Klaget op at msvcr100.dll og msvcp100.dll manglet, når jeg skaffet meg disse så:

 

post-74970-0-52170800-1387222263_thumb.png

 

med cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -O BRUKERNAVN.ARBEIDER:PASSORD

Lenke til kommentar

Hvilken miner bruker dere andre egentlig?

 

Jeg bruker GUIminer som kommer med CGminer. CGminer brukes på AMD kort. Du kan laste ned GUIminer fra mega linken på side 1 i tråden dersom du har en AMD GPU.

 

 

Funker ikke så greit her (...)

 

med cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -O BRUKERNAVN.ARBEIDER:PASSORD

Har du et Nvidia skjermkort? Jeg har ikke erfaring med cudaminer, men jeg anbefaler at du laster ned GUIminer fra mega linken på side 1 i tråden og opretter en ny cudaminer med det programmet.

Lenke til kommentar

Skjer med at alle valutaene synker drastisk nå da?

 

http://coinmarketcap.com/

 

Ryktene vil ha det til at det har å gjøre med at Kina skal innføre restriksjoner på handelmed bitcoin, derfor har bitcoin fått seg en knekk og det gir en smitteeffekt over på altcoins. Noen vil også ha det til at siden så mange har hoppet over på dogecoin har andre altcoins kommet litt i skyggen..

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker GUIminer som kommer med CGminer. CGminer brukes på AMD kort. Du kan laste ned GUIminer fra mega linken på side 1 i tråden dersom du har en AMD GPU.

 

 

Har du et Nvidia skjermkort? Jeg har ikke erfaring med cudaminer, men jeg anbefaler at du laster ned GUIminer fra mega linken på side 1 i tråden og opretter en ny cudaminer med det programmet.

w2k8 server:

 

 

[Window Title]

C:\Users\Administrator\Desktop\guiminer\guiminer.exe

[Content]

C:\Users\Administrator\Desktop\guiminer\guiminer.exe

The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log or use the command-line sxstrace.exe tool for more detail.

[OK]

[Window Title]

C:\Users\Administrator\Desktop\guiminer\guiminer.exe

[Content]

C:\Users\Administrator\Desktop\guiminer\guiminer.exe

The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log or use the command-line sxstrace.exe tool for more detail.

[OK]

 

Win8:

 

1387225776.66731045.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...