Gå til innhold

GOG får ikke selge Fallout-spillene etter nyttår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå fått gjennom 'kjøpet', og spillene ligger på min konto hos GOG, men jeg lurer da på om jeg trenger å laste de ned også (mens de fortsatt er gratis), eller om jeg kan vente til kampanjen er over?

 

Tanken er at jeg jo ikke trenger å belaste serverne med nedlastning nå så det blir vanskeligere for andre å få kjøpt..? Eller må jeg laste de ned nå for å kunne bruke de i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått gjennom 'kjøpet', og spillene ligger på min konto hos GOG, men jeg lurer da på om jeg trenger å laste de ned også (mens de fortsatt er gratis), eller om jeg kan vente til kampanjen er over?

 

Tanken er at jeg jo ikke trenger å belaste serverne med nedlastning nå så det blir vanskeligere for andre å få kjøpt..? Eller må jeg laste de ned nå for å kunne bruke de i det hele tatt?

Du trenger ikke laste de ned nå. Du kan nårsomhelst gå til My Games under My Account og laste ned DRM-frie installasjonsfiler og andre ekstrating (som wallpapers og soundtrack). Står også i artikkelen at "Spillene vil imidlertid fortsatt være tilgjengelige for alle som har kjøpt dem.", og siden du teknisk sett kjøper spillene (men prisen er 0.00$) så vil du fortsatt ha tilgang til dem etter nyttår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis dere synes GoG er hyggelige som gjør dette, så kan dere jo gi dem litt penger også. Expeditions: Conquistador er for eksempel nede i ti dollar nå, og det tegner til å bli en ganske solid Bullfrog-pakke til 14-15 dollar som hovedtilbud i morgen.

Har nok handlet en del hos dem før. :) Jeg har vokst opp sammen med PCer (bokstavelig talt; jeg var med da PCer fortsatt bare var kontormaskiner), så for meg er dette en gullgruve. Er alt for mange spill jeg gikk glipp av på den tiden de kom, så er svært interessant å få dem nå i nyere tid. Grafikk og lyd er ikke all verden, men pytt. Hvem fanken våger å innrømme at h*n elsker rollespill, men nekter å prøve Baldur's Gate, Planescape: Torment eller Icewind Dale fordi grafikken er for dårlig? :p

Lenke til kommentar

Det er mange bra spill på GOG. Nye spill også. Det er alt for billig med GOG og Humble Bundle. Lurer på om jeg noensinne får tid til å spille gjennom alt. :hmm::green:

 

Der traff du spikeren på hodet! Med en sønn på 20mnd så blir det minimalt med spilling og har allerede kjøpt for mange humble bundle pakker + steam tilbud (kjøpte ikke noe på steam høstsalget da, fant ikke noe spennende). Blir mest småspill å mobilen nå om dagene, men Planscape skal spilles igjennom igjen snart! Husker at jeg spilte det når det var nytt, blir å mimre skikkelig nå! :D

Lenke til kommentar

Håper GOG får noen nye brukere pga dette og at folk ikke bare tar de gratis spillene og stikker av. Herlig stikk til Bethesda av Interplay og GOG forøvrig.

 

Fin den her:

 

 

 

We're currently experiencing server issues due to the highest traffic ever noted on GOG.com. We did anticipate much interest in our 2013 DRM-Free Winter Sale, as well as our Fallout 1,2, & Tactics giveaway, but the number of visits exceeded our highest expectations by far. And we mean FAR. For today, we've prepared double the number of servers that were needed to support our highest day in traffic to date, but it turned out to be not nearly sufficient. We're working on quadrupling our server supply, now.

We're terribly sorry for all the inconvenience you might encounter today, while visiting GOG.com store. If you're new to the site, rest assure that this is far from our day-to-day standards. We're working around the clock until all the problems are fixed, and everyone can enjoy everything we have to offer. If you've encountered any problems, please give it some time. Most issues will be resolved automatically, soon, as the first batch of extra servers is coming on-line right now. If you're affected by something more serious, please be assured that our support team will assist you and fix whatever needs fixing.

Again, we apologize for the user experience, that is not up to our usual standards.
Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har Win8 og klarer å spille Fallout 2? Jeg prøvde å kjøre det normalt, men da nektet det å starte. Reinstallerte hele greia og kom inn i spillet, men bildet er litt for stort for skjermen. Klarer å spille, men dette må jo nytes med hele bildet. :) Prøvde å kjøre det igjen etter å ha avsluttet, men da nektet det å starte igjen. Har prøvd kompabilitetsmodus og alt det der, dessverre.

 

Ikke at det er en stor sak, for øvrig. Har brukt utallige timer på dette før, så å få det igjen var bare en bonus. Mulig jeg heller fyrer opp New Vegas igjen. Selvsagt med Project Nevada modden. :)

Lenke til kommentar

Noen som har Win8 og klarer å spille Fallout 2? Jeg prøvde å kjøre det normalt, men da nektet det å starte. Reinstallerte hele greia og kom inn i spillet, men bildet er litt for stort for skjermen. Klarer å spille, men dette må jo nytes med hele bildet. :) Prøvde å kjøre det igjen etter å ha avsluttet, men da nektet det å starte igjen. Har prøvd kompabilitetsmodus og alt det der, dessverre.

 

Ikke at det er en stor sak, for øvrig. Har brukt utallige timer på dette før, så å få det igjen var bare en bonus. Mulig jeg heller fyrer opp New Vegas igjen. Selvsagt med Project Nevada modden. :)

 

Regner med du har prøvd i compability mode og som admin?

 

EDIT: glem det, klarte å overse den ene bisetningen din

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Se om denne virker med GoG-releasen: http://www.nma-fallout.com/forum/dload.php?action=file&file_id=1442

 

 

Ideelt sett skal jo ting funke ut av boksen med GoG, siden det er en del av jobben de gjør i tillegg til å sikre salgsrettigheter etc. Men det kan ofte være lurt å bare søke etter "widescreen mod" for gamle spill som oppfører seg rart, da får man gjerne også litt mer som gjør det lettere å spille på nye maskiner enn bare muligheten for å kjøre native oppløsning. Har aldri prøvd å spille Fallout 1-2 på Windows 8, så jeg vet ikke hvordan det eventuelt spiller inn.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...