Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligner mye på denne 1938 DeSotoen:

De_Soto_4-Door_Sedan_1938.jpg

 

Men så fant jeg denne annonsen i boka "Made in Norway" om norsk bilindustri av Øistein Bertheau og Christian Stokke:

post-140319-0-37807600-1445276060_thumb.png

 

Så det kan like gjerne være en Dodge. Uansett tror jeg vi skal fram til en bil bygd på Strømmen da bildet minner meg om det nå nedlagte(?) motormuseet på Strømmen storsenter som ligger i lokalene der Strømmens Verksted holdt til, og Vadsø-mannen Harald A Møller jobbet før krigen og bygde amerikanske biler på lisens. (Etter krigen ble Møller VW-importør.)

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

post-140319-0-14979100-1445293702_thumb.jpg

 

Korrekt! NSU K70 var kommet så langt at de hadde laget noen biler og i alle fall denne annonsen med en mann som ser ut som han tømmer tanken. Men så bestemte eierne VW (eller hadde de funnet på VAG-navnet allerede da?) at merket NSU skulle legges ned, og K70 skulle lanseres som VW. Den første VW med rekkemotor, vannkjøling og forhjulsdrift.

Lenke til kommentar

Vrien den der. Jeg har lett blant mange amerikanske stasjonsvogner fra 1960-tallet på Wikipedia, men kanskje den ikke er amerikansk? Kan den være australsk?

 

Fant underveis ut at Chrysler kom med en stasjonsvogn i 1968 som var den første med bakrutevisker, mens airbag var også en innovasjon omtrent på den tida den bilen ser ut til å være fra, eller litt seinere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...