Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Amerikansk bil ca 1947, ligner på Chevrolet (grill og panser), men logoen stemmer ikke. Det er vel en modell i GM-familien, men jeg kommer ikke på hva det kan være. Kan dette være ledetråder å lete videre på?

EDIT: Da kom jeg på det: Det er jo en Hudson, naturligvis.

Endret av perjohan
Skrevet (endret)

Takk for det, Svinks. Da ser vi om noen kjenner igjen denne. Det er ikke så veldig vanskelig: Dersom det er en bil som ligner på noe du har sett før fra xx (kjent konsern) , men du ikke har sett dev før så er det alltid en yy.....

post-80846-1222617371_thumb.jpg

Endret av perjohan
Skrevet

Da er du på sporet. Det er disse ***-bilene som minner deg om noe du har sett før, fordi de er basert på biler du har sett før. <om de er bygd av deler fra andre, vet jeg ikke. Men de er absolutt basert på kjente designelementer.

Skrevet

Og når man er kommet så langt, er det ikke vanskelig å søke seg fram til modell og år: Holden HZ GTS Monaro 1978. Det gir seg vel egentlig når man sier Opel og aurstralsk, slik Svinks gjorde.

Mythos og Svinks får slåss om hvem som legger ut neste bil.

Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet

Enda en bil sammensatt av deler fra flere produsenter?

Skrevet
Tipper det er en Oltcit, produsert i Romania - også solgt under navnet Citroen Axel.

101% korrekt. :)

Den har nok noen deler under skallet + felger fra andre Citroëner, samt noen linjer som minner om generasjonskiftet fra GS til Visa med en østeuropeisk touch. Den ble lansert i 1982.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...