Gå til innhold

Andriod-Launchers


ArneLFC

Anbefalte innlegg

På min gamle telefon ZTE Blade prøvde jeg GO EX Launcher... Det funket ganske bra tross alt jeg kjørte det på en ganske svak mobil.

Dette er en stund siden, og nå vurderer jeg å prøve GO EX Launcher på min Samsung Galaxy S3, spesielt siden 4.3 oppdateringen har problemer...

 

 

Men for noen dager siden kom jeg over denne artikkelen på Drippler...

 

http://drippler.com/updates/share/11-best-android-launchers-and-home-screen-replacements-you-can-download-today

 

Her er Go EX Launcher nevnt.. men også flere andre.

Så har noen anbefalinger ang. launchere til Andriod?

Dette er en tråd jeg kunne tenkt meg å sett på forsiden på amobil eller tek.. For at flest mulig kan dele meninger og erfaringer ang, launchere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært gjennom Go, Nova, Apex (ikke nevnt i artikkelen, ligner på Nova) og noen andre jeg ikke likte som jeg ikke husker navnet på. Har prøvd Aviate, og liker den veldig godt, men jeg håper den kan bli litt mer presis i hvor den tror jeg er, selv om jeg er tilkoblet Wifi hjemme, tror den jeg er på et sted ved siden av, og det ble irriterende i lengden å hele tiden måtte velge at jeg er hjemme. Men den er jo i beta, så det fikser de forhåpentligvis til release.

 

Nå bruker jeg Smart launcher med Ubuntu theme og Tiny white icon pack på startskjermen. Sammen med Swapper på høyre (apper "trekkes" ut fra venstre) side har jeg enkel tilgang til alt jeg trenger.

post-199843-645885_thumb.png

Lenke til kommentar

Luncheren påvirker ikke telefonen spesielt mye, det endrer litt på hvordan startskjermene ser ut og oppfører seg, men at en oppdatert til S3 har problemer vil ikke løses eller ha noen betydning på om man bytter til en annen launcher. Selv har jeg brukt Apex & Nova mest, men har sikkert testa 30-40 stk .. (tid til overs på jobb i blant)

 

Kan også nevnes at 4.4 oppdateringen gir en egen meny i innstillingene til behandling av flere launchere.

 

 

new_kitkat.png

 

 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Luncheren påvirker ikke telefonen spesielt mye, det endrer litt på hvordan startskjermene ser ut og oppfører seg, men at en oppdatert til S3 har problemer vil ikke løses eller ha noen betydning på om man bytter til en annen launcher. Selv har jeg brukt Apex & Nova mest, men har sikkert testa 30-40 stk .. (tid til overs på jobb i blant)

 

Kan også nevnes at 4.4 oppdateringen gir en egen meny i innstillingene til behandling av flere launchere.

 

 

new_kitkat.png

 

 

 

 

Har ikke oppdatert enda... De fjernet oppdateringen før jeg fikk fingen ut... Venter uansett med å oppdatere til det er lagt ut et oppdatering som fungerer uten problemer...

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg for tiden Lightning Launcher, og med den pluss Zooper Widget, blir det seende slik ut (foreløpig):

https://drive.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3bnh5ajROX1d1Vjg/edit?usp=sharing

Litt lettere modifisert versjon av en layout du kan laste ned til launcheren. Liker selv hvordan denne launcheren opererer, da du kan gjøre så godt som absolutt alt med desktoppen. Har ikke merket noen nevneverdige problemer med ytelse heller. Føles ganske lik som Apex i bruk, bare er en god del friere i utførelse.

Lenke til kommentar

Ikke dum den, Lightning Launcher altså. Det at Aviate har fått et par oppdateringer, blant annet på presisjon av sted, så jeg gir den en sjanse til :-)

 

Har fremdeles en invitasjon til aviate igjen, så første mann til mølla prinsippet gjelder for den som vil ha :-D

 

Jeg prøver gjerne ut Aviate hvis du fortsatt har en invitasjon :)

 

Har selv den siste tiden brukt Nova, etter å ha testet litt av hvert oppover årene. Fungerer stort sett greit for mitt bruk, så kan gjerne anbefale den.

Lenke til kommentar

Jeg har litt sansen for Windows phone, så jeg tester "Launcher8" nå i stedet for å kjøpe meg ny telefon. Den oppleves kjapp og enkel i bruk, men jeg må trekke litt for en del elendige kina-engelsk oversettelser. Launcheren er gratis.

 

Jeg legger ved et bilde av hvordan jeg har oppsettet (ja, jeg har croppet bildet dårlig. Det gikk fort og gæli dette):

 

 

hvb1u8.png

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvor mye hassle er det å bytte til en annen launcher, og eventuelt bytte tilbake igjen? Er det slik at launcher-oppsettene ikke påvirker hverandre, eller vil jeg måtte bruke masse tid på å sette opp stock launcheren igjen hvis jeg prøver en annen, gjør masse endringer i denne og så bytter tilbake?

Det eneste de fleste launchere deler, er bakgrunnen, da den settes på systemnivå på de fleste. Når du installerer en ny launcher vil bli spurt hvilke du vil bruke, neste gang du trykker på "hjem"-knappen. Da setter du ganske enkelt den launcheren du vil til "alltid". Personlig har jeg nå 4 oppsett jeg kan bla gjennom ettersom hvordan jeg føler for å ha telefonene, standard Xperia, Apex launcher, Launcher8 og Lightning Launcher, der alle er forskjellige, på alle måter.

 

For å bruke standard-launcher/andre launchere etter at du har valgt en, innstillinger -> Programmer -> "alle"-tabben -> lancheren du bruker (klikk) -> "fjern standardvalg". Dette er det samme som du gjør med alle apps, om du f.eks. bytter SMS-klient, telefon-app etc.

Lenke til kommentar

For å bruke standard-launcher/andre launchere etter at du har valgt en, innstillinger -> Programmer -> "alle"-tabben -> lancheren du bruker (klikk) -> "fjern standardvalg". Dette er det samme som du gjør med alle apps, om du f.eks. bytter SMS-klient, telefon-app etc.

 

Ah, takk! Da lærte jeg det også - har lurt på hvordan jeg kan endre på noe jeg har valgt "Alltid" på. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...