Gå til innhold

Spill som fortjener en HD-oppgradering!


aphelion3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne langet ut alle de eldre spillene jeg liker, men et spill som virkelig hadde gjort seg som en HD-remake er Dungeon Keeper 1 og 2.

 

Det er ingenting i veien med grafikken slik som den er, men det hadde vært knall om vi kunne hatt høyere oppløsning, bedre oversikt (bedre field of view), samt flere detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis er det mange store spill som nå kommer i ny versjon, kan nevne Tex Murphy, Broken Sword og Star Citizen, som jeg anser å være den åndelige oppfølgeren til Privateer II:The Darkening. Men det er fortsatt en del fantastiske spilloplevelser jeg kunne tenkt meg å kjøre igjennom på ny med ny grafikk/nytt innhold.

 

Anachronox

Zork:Nemesis

Unreal

Nomad Souls

Virtual Pool - det finnes faktisk ikke bra billardspill siden VP3, og det spillet er umulig å få til å virke på nye systemer. "Sobs".

Evil Island

Summoner

Soulbringer

Mobil 1 Rally Championship - det lages jo ikke skikkelige rallyspill lenger.

Masters of Orion

Imperium Galactica

Clive Barker's Undying

Archimedean Dynasty

Planescape Torment

Sanitarium

Etherlords

Endorfun

Alpha Centauri

Realms of the Haunting

 

Gi meg disse, så får jeg flere år med awesome gaming.

Endret av Puzzlefuzz
Lenke til kommentar

Silent hill 1 til ps1, for å bøte på noe av den blasfemiske behandlingen 2 og 3 ble utsatt for.

 

Ellers mener jeg det fort blir problematisk å pusse opp for gamle spill, f.eks fra C64- og Amiga-æraen som jeg selv har et varmt forhold til. Mest fordi det krever en total konvertering som vil frarøve originalen særpreget som den begrensede grafikken på den tiden hadde, og som tross alt er tett forbundet med de dypt nostalgiske (minne)bildene mange av oss sitter med. Forbidden forest hadde ikke vært Forbidden forest uten svært store, firkantede "pixel-sprites," eller hva det nå er. Det er vel slikt man har emulatorer til.

 

Edit: Puzzlefuss: Unreal og Undying støttes!

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Age of mythology står øverst på ønskelista. Red Alert 2 og Heroes of Might and Magic 3 deler andreplassen. Skumma gjennom alle andre svara og kan ikke tro at disse perlene ikke har blitt nevnt! Rise of nations: Rise of legends på en god tredjeplass.

Freedom fighters og Timesplitters-trilogien har jeg også investert mange timer i. Mange gode forslag her!

Lenke til kommentar

Er en del jeg vil ha enda. Har fått mange av mine favoritter allerede med Kingdom Hearts HD, God Of War 1 & 2, Okami HD og Wind Waker HD, Jak serien, Ratchet serien, Sly serien m.m.

Pluss kommende FFX, Tales Of Symphonia HD, Kingdom Hearts 2.5 Remix.

 

Final Fantasy XII

Dark Cloud

Skies Of Arcadia

FF7

Viewtiful Joe

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg er litt forbauset over at ingen hittil har nevnt Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King.

Det er mitt absolutte favorittspill fra PS2-eraen, og jeg har sjelden hatt det så gøy med et spill, og det er veldig få JRPG jeg har spilt så mange ganger som det også. Kunne virkelig tenkt meg å sett HD-Remaster av dette spillet i all sin cel-shaded glory.

 

Og så må jeg også si meg enig med han lenger bak i tråden her som nevnte It Came from the Desert. Nok et utrolig bra og oppfinnsomt spill fra gamle dager, skulle gjerne likt å spilt det igjen i en HD-remaster med all den stemningsfulle musikken og gode humoren.

Lenke til kommentar

Trespasser!

Er du klin hakke gæærn!!?? :omg: Dette er historiens mest ødelagte spill, og ingen HD-oppussing vil noen gang bøte på et slikt uspillbart makkverk av en annen verden! :)

 

Edit: Apropos rally: Colin Mc Rae rally 1! Muligens det beste av dem alle... Det hadde vært stas å spille med ny grafikk og ny fysikkmotor....

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Er du klin hakke gæærn!!?? :omg: Dette er historiens mest ødelagte spill, og ingen HD-oppussing vil noen gang bøte på et slikt uspillbart makkverk av en annen verden! :)

 

Edit: Apropos rally: Colin Mc Rae rally 1! Muligens det beste av dem alle... Det hadde vært stas å spille med ny grafikk og ny fysikkmotor....

 

Er det da det er flaut å si at man runna spillet? Er enig i at det var helt sykt vanskelig å styre, men etter å ha mestret kontrollene så var det faktisk et veldig artig spill :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...