Gå til innhold

Microsoft vil lage Windows-BIOS


Anbefalte innlegg

Hmmm , liker ikke alt det jeg leser.

DRM vil altså bety at vi platekjøpere ikke lenger kan laste ned mp3 på nettet for å prøvelytte lengre?

(Er sikkert en topic for dette et sted og men..)

De skyter seg selv i foten , på et eller annet tidspunkt når folk begynner å kjenne begrensningene på kroppen vil de se etter andre alternativ.

Jeg har bestandig vært PC/Windows bruker , men begynner snart å interessere meg for både Linux og Mac tydeligvis...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lenge syntes XP Media Center Edition virket morsom, og planlagte å bruke dette som et "tilleggs OS". Lasta ned et "prøveeksemplar" og da jeg satte i cd'n fikk jeg en melding om at operativsystemet kun ville la seg installere på en Micro$oft Media Center Edition PC :evil: Håper noen lager noe slikt som Linux Mandrake Media Center Edition snart, jeg kommer hvertfall ikke til å kjøpe meg en Meda Center pc.

Dette finnes da alderede :) Ta en titt på freevo

Lenke til kommentar

M$ vil ikke klare å ta MEG iallefall :woot:

RedHat linux skal prøves her i gården neste gang jeg skal formatere :D

apropos det med bedrifter, de FLESTE seriøse bedrifter, som har systemer som ikke KAN være nede, kjører Unix eller en Unix-variant (f.eks. linux). Telenor (uansett hva du sier) er et seriøst selskap, kan nesten vedde på at de ikke bruker mange M$ servere til kritiske oppgaver nei...

Lenke til kommentar

Amiga ja :D Det blir kanskje ny Amiga "comeback" hvis PC, BIOS og sånnt skal bli messed up. Det er vel ikke mye amiga software en OneMiggy sliter med å kjøre :) Godt alternativ for de som ikke har mye peil på Linux kanskje, og så har vi jo Mac hmm...Noe skal det ihvertfall gå ann å knotte på i framtiden :yes:

Lenke til kommentar
måtte bare si det: www.amiga.com

har komet en ny amiga med ppc cpu som egentlig er bedre å programere på fordi den har en reinere arkitektru eller noe. os4 kommer snart.

 

Bare så synd at "ingen" bruker Amiga lenger, annet enn de som tviholder på det av moralske eller sentimentale grunner. Ikke misforstå meg, jeg har ingenting i mot Amiga. Har en Amiga 500 stående på ett bord like bak meg, koblet opp, ferdig til bruk, men til Amiga kommer med noe nytt og fullstendig revolusjonerende kommer det ikke til å skje noe på den fronten. Dessverre. De fleste PC-brukere som konverterer, går nok over til Mac fremfor Amiga.

 

Når det gjelder DRM og Windows-only bios, så tror jeg det kommer til å bli knekt av hackere samme dag det lanseres, så jeg er ikke så fryktelig bekymret, selv om MS begynner å gå meg på nervene med alle påfunnene sine.

Lenke til kommentar

nei, nei, tror ikke at MS kommer til å selge Hovedkort, er det ikke Biosen som skal integreres i Windows da? er ikke noe å beskymre seg for da. bare ikke MS begynner å kjøpe opp, MSI og ASUS så er jeg fornøyd. men, ja, MS er jo litt sånn naive da, de tåler jo ikke noe konkurranse. de skal jo ha mest mulig for å kunne gjøre mest mulig. men linux får de ikke nei. hehehehehe :D det kan vel alle være glad for.

Lenke til kommentar

Ikke for og være på M$ side , men er det noe some sier her at du må kjøpe det hovedkortet med windows bios på?, sån som jeg forsto dette så er det snak om bios chipene som blir programert op mot M$ windows og ikke windows OS som kommer til og kjøre biosen (karnsje kunen gjøre justeringer derfra ja men ikke den som komemr til og kjøre alt. da måtte de negynt med en helt ny chip bare for opstart (som er jo en del av biosen).

 

Så at noen nevnte noe med at det ikke var lenge til vi hadde m$ data komponenter (hovedkort etc). Ikke noe som sier der heller at du måtte kjøpt dem, men kan tenke meg at hvis man da eventuelt kjørte med regne m$ komponenter så ville maskinen vært utrulig my mere stabilt en det den er i dag med m$, pga at da ville de Satt opp sin windows så og si perfekt for de komponentene.

 

Folk må lære seg og se begge sider, det fins altid noe godt i det onde.... et sted. :D

Lenke til kommentar

Bare så synd at "ingen" bruker Amiga lenger, annet enn de som tviholder på det av moralske eller sentimentale grunner. Ikke misforstå meg, jeg har ingenting i mot Amiga. Har en Amiga 500 stående på ett bord like bak meg, koblet opp, ferdig til bruk, men til Amiga kommer med noe nytt og fullstendig revolusjonerende kommer det ikke til å skje noe på den fronten. Dessverre. De fleste PC-brukere som konverterer, går nok over til Mac fremfor Amiga.

.

Synes Amiga har hatt mye bra på gang i det siste, problemet er bare det at de har vært så utrolig trege. Har opplevd flere ganger at store planer har blitt annonsert, men de fleste av disse har blitt utdatert i løpet av tiden det tok å få dem realisert.

Men det er jo klart det tar tid når de er såpass små og har få ansatte.

 

 

Dette innlegget var forresten skrevet på en Amiga :yes:

Lenke til kommentar
Har lenge syntes XP Media Center Edition virket morsom, og planlagte å bruke dette som et "tilleggs OS". Lasta ned et "prøveeksemplar" og da jeg satte i cd'n fikk jeg en melding om at operativsystemet kun ville la seg installere på en Micro$oft Media Center Edition PC :evil: Håper noen lager noe slikt som Linux Mandrake Media Center Edition snart, jeg kommer hvertfall ikke til å kjøpe meg en Meda Center pc.

 

Det finst opp til flere slike media center til linux

movix http://movix.sourceforge.net/

GeeXBox http://www.geexbox.org/en/index.html

Lenke til kommentar

Huff, når folk nevner amiga tenker jeg hele tiden på Kjøleren...

Men, uansett, jeg må le...

Fy flate som de tullingene i Microsoft kan få lure på hvorfor i alle dager det der ALDRI kommer til å selge..

Uansett, kan ikke noen saksøke de for monopolmisbruk da?

(beklager viss det var nevnt tidligere, gadd ikke lese hele tråden :-?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...