Gå til innhold

Microsoft vil lage Windows-BIOS


Anbefalte innlegg

Dette er jo i og for seg helt korrekt når en vil ha en mer effektiv datamaskin. Amiga og Mac har i alle år gjort det, og det fører virkelig til en kjappere oppstart og bedre kommunikasjon mellom hardware og OS/drivere/software. Jeg mener at det er helt rett gjort av MS i så henseende, men jeg kommer allikevel ikke til å støtte dette selv om jeg stort sett ikke bruker annet enn Windows (da på pc'en min). Det er alt for lett å misbruke, og den erfaringen mange allerede har med MS-produkter gir oss ikke mer grunn til å stole på dem når noe slikt lanseres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke BIOS uansett på vei ut? Husker ikke hvor jeg hørte det, men det er jo snakk om det, er det ikke?

 

Det er jo akkurat hva dette er; et steg nærmere og slippe BIOS. Men noe må ta over de oppgavene BIOSen ikke lenger skal gjøre, og i dette tilfellet blir det operativsystemet. Seff er ikke MS intressert i og få det til å funke på "alternative OS" derfor lager de denne nye biosen 'windows only'. DRM er bare en "bonus" som ms har valgt at skal vere med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...