Gå til innhold

Hva ville du gjort med 10 millioner norske kroner? (Surveymonkey)


Bolivar

Anbefalte innlegg

 

Wow, du tror virkelig 10 mill er ubegrenset du.

AllFather svarte stort sett på dette. Hvis du ser bort fra Oslo, Stavanger og tildels et par andre storbyer kan du få mye bra bolig for 5-6M. Trekker frem Grenlandsområdet (hvor jeg kommer fra) som et eksempel. Så slenger du inn en frisk SUV til 1-2M. I motsetning til AllFather eier jeg ikke bolig verdt 5M fra før, så regnestykket mitt blir litt annerledes, men jeg holder meg under 10M. 10M er faktisk ikke ubegrenset i det hele tatt, så jeg føler meg misforstått hvis jeg ga uttrykk for det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AllFather svarte stort sett på dette. Hvis du ser bort fra Oslo, Stavanger og tildels et par andre storbyer kan du få mye bra bolig for 5-6M. Trekker frem Grenlandsområdet (hvor jeg kommer fra) som et eksempel. Så slenger du inn en frisk SUV til 1-2M. I motsetning til AllFather eier jeg ikke bolig verdt 5M fra før, så regnestykket mitt blir litt annerledes, men jeg holder meg under 10M. 10M er faktisk ikke ubegrenset i det hele tatt, så jeg føler meg misforstått hvis jeg ga uttrykk for det. :)

 

Det jeg reagerte litt på var "big-ass leilighet over flere plan" om du ser vekk fra det å på enebolig tror det det var mulig men den leilighet over flere plan tror jeg nok er litt drøyt i 10 mill, i tillegg til alt annet du skulle ha :p

Lenke til kommentar

 

Det jeg reagerte litt på var "big-ass leilighet over flere plan" om du ser vekk fra det å på enebolig tror det det var mulig men den leilighet over flere plan tror jeg nok er litt drøyt i 10 mill, i tillegg til alt annet du skulle ha :p

Hovedproblemet er at denslags leiligheter ofte ligger på trendy og flotte steder, og da blir de automatisk dyre. Så jeg er villig til å trekke tilbake det som har med flere plan å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Kjøpt en helt grei 3 roms leilighet til meg selv i Oslo, kanskje investert i en til som jeg kan leie ut. Hadde vel gitt noe penger til familien også. De millionen jeg har igjen går på sparekonto, og så beholder jeg en million til å bruke på alt mellom himmel og jord jeg har lyst på, spanderer også små og store ting på venner, mens jeg fortsetter å leve mitt vanlige liv, bare uten økonomiske bekymringer. If only ....................................

Lenke til kommentar

Veldigt mye interessante svar hos dere. Tusen takk for alle som har svart!
Skal poste ett nytt innlegg når jeg har fått samlet statestikken og fått oversikt.

Kan nevne att der er overraskende mange som ville gitt til veldedighet. Hus/Leilighet er det som er mest svart, etterfulgt av bil og reise, samt lån.

Dere har virkelig vært til hjelp, er det for mye å spør om dere kan spre den litt til folk dere kjenner? Fikk streng beskjed av læreren å ha 100 svar, helst fler, men er godt over halveis. Legger ut linken på nytt:

https://www.surveymonkey.com/s/X6NBHBN

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen! Har fått inn 82 svar. Mangler 18, så bumper denne en gang til. Gjerne spre den videre på deres Facebook om dere har lyst :)

Til nå kan jeg fortelle:

- Det de fleste har svart er: Hus, bil, reise, utstyr, veldedighet og lån.

- De fleste som har svart er i aldersgruppen 20-24 år, etterfulgt av 25-28 år.

- 15 personer vil invistere i fremtiden i form av aksjer, boligmarked og bitcoins.

- 7 ville kjøpt en egen plass for en bedrift

- Noen tilfeldige ting som folk ville brukt pengene på (av de seriøse): Plastisk kirurgi, hund, en liten graver, bilseritifikat, en stor fest, samleobjekter, besøke familie i forskjellige land.

- Noen er mer spesifikke og skriver biler som 2010 Dogde Caliber R/T i fargen Candy Orange

 

På de mer tullete svarene kom der inn mye interessant.
- Jeg ville bygd to små hus i bakgården min og satt en gris i hver av dem. Så ville jeg ansatt en proffesjonell kattetemmer og lært kattene å ri på grisene.
- Jeg ville kjøpt en øy og grodd marijuana på den. (Veldig mange har svart noe med rusmiddel/narkotika)

- Jeg ville gamblet alt på svart i roulette

- Alle de dyre lego-settene

- Miley´s wrecking ball til stuen min

- Gitt bort 100 000 kroner til en fremmed på gata.

 

- 51% ville forandret seg mens 49% ville ikke forandret seg visst de vant denne pengepremien.

 

Takker for svarene jeg har fått til nå!

Legger ut linken nok en gang her:
https://www.surveymonkey.com/s/X6NBHBN

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...