Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm under boot, og deaktiverte GPU'er?!


Anbefalte innlegg

For ikke lenge siden gikk jeg til anskaffelse av SLI oppsett med 2x 760 kort (full spec oversikt nedenfor). Problemet er hovedsaklig at jeg ikke får noe bilde på skjermene før jeg når log-in skjermen. Det artige i dag var også at BEGGE kortene ble slått av (sto som disabled i device manager).

 

Så langt har ikke manglende bilde ved boot bekymret meg så mye, ettersom at jeg ikke har noe i bios å gjøre fra dag til dag. Men har etterhvert innsett at EN DAG må jeg nok innom der, og da hjelper det lite å ikke kunne se noe bilde på skjermen under boot... Det at begge GPU'ene ble disablet (måtte enable dem igjen via teamviewer instanse) er det rareste. Fant ikke noe mistenkelig i event viewer, selv om følgende - http://i.imgur.com/B4PokcX.png - kommer opp en del ganger i event log.

 

Noen som helst ideer? Jobber som IT-lærling så snakk gjerne teknisk. Vet jeg burde kunne feilsøke dette selv, men det vil spare meg mye slit og googling (selv etter alt jeg har gjort fra før), men om noen har mer konkrete ideer så vil jeg være evig takknemlig om de gir resultater! <3

 

Specs:

 

windows 7 enterprise 64bit

16 GB RAM

2x 760 i SLI

i7 3770

P8Z68-V PRO GEN3

2x SSD disker i jbod + 1 HDD fildisk

 

Det er ikke noe overklokking på noen av delene. Driverene for GPU ble oppdatert i går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI skal være enablet i BIOS. Husker jeg måtte gjøre det da jeg først satt opp rigen.

 

Jeg får ikke bilde under boot-up, ergo kan jeg ikke se BIOS skjermen heller... Ang det å stappe VGA kabelen i HK er ikke noe jeg har forsøkt, men har fått hevdet det ikke vil hjelpe, ettersom HK's integrerte skjermkort vil bli disablet når det er oppdaget skjermkort i en PCI slott..

Lenke til kommentar

Ja, men du får bilde om du tar ut begge korta - og plugger i vga til HK. Så kan du sjekke om alt er ok, siden du får inntrykk av at de er utkoplet i device manager, så er det jo noe galt fatt. Prøv om du kommer deg inn i safe mode, og sjekk så device manager der. Se spesielt etter om du har flere drivere enn det skal være. GULE varseltrekanter med utropstegn inni.
Jeg kan huske at XP ikke tolererte flere drivere, men om W7 har det samme vet jeg ikke- verdt å se etter.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...