Jump to content
Sign in to follow this  
Øystein.F.

Total War: Rome 2 blir større

Recommended Posts

Jeg syns det er utrolig frekt av utviklerne å annonsere en utvidelse når spillet fortsatt er overstrødd av bugs og ødelagte mechanics. Det er som om de sier "Vi bryr oss ikke, gi oss mer penger!".

Share this post


Link to post
Annonse

Blant anna grunna sine meir kompakte kart ikkje vil ikkje desse kampane vere fullt så tidkrevjande som før.

 

Vent nå litt. Nå har ikke jeg rørt spillet siden uken etter release, men inntrykket mitt da var at kampene var alt for korte. Er ting faktisk blitt endret på de siste månedene? :O

Share this post


Link to post

Jeg syns det er utrolig frekt av utviklerne å annonsere en utvidelse når spillet fortsatt er overstrødd av bugs og ødelagte mechanics. Det er som om de sier "Vi bryr oss ikke, gi oss mer penger!".

 

+1

Share this post


Link to post

Jeg syns det er utrolig frekt av utviklerne å annonsere en utvidelse når spillet fortsatt er overstrødd av bugs og ødelagte mechanics. Det er som om de sier "Vi bryr oss ikke, gi oss mer penger!".

 

Må si meg enig. Spillet er langt fra ferdig. De har patchet det 7 ganger og der er marginalt bedre enn det var ved release. Ai'en er fremdeles stokk dum, og spillet crasher i det uendelige.

Share this post


Link to post

Har kost meg med Total War serien siden begynnelsen. Rome 2 er det eneste jeg ikke har kjøpt. Kommer nok ikke til å kjøpe det før modderne har fikset det som fikses kan. Jeg har hørt at teksturene er forferdelige også. Noen som kan bekrefte det?

Share this post


Link to post

Jeg skal overhode ikke forsvare Rome 2 som produkt, spillet er under enhver kritikk, rett og slett det svakeste TW-spillet ved launch, og på grensen til svindel. (Styr unna!)

 

Likevel vil jeg si til dere som klager på at de slipper mer content før de har fikset bugsene, at disse tingene håndteres av to totalt separate teams. De som lager nytt content er folk som ikke ville hatt noe å gjøre etter launch, annet enn å lage nytt innhold. Det at det ene teamet jobber med nytt innhold påvirker ikke programmeringsteamets arbeid med å fikse bugs, gitt at det er bugs som dreier seg om f.eks. stabilitet og rendering.

Share this post


Link to post

Eneste som kunnet ha gjort denne utvidelsen bra var om de hadde brukt Shogun 2 eller Medieval 2-enginen i stedet for det makkverket de har bygget Rome 2 på. Skjønner ikke hvorfor CA ikke tar til seg noe av det kjernefansen ber om.

Share this post


Link to post

Jeg ventet "lenge" med å skaffe meg Rome 2 pga all kritikken det fikk for å være uferdig ved launch. Så kom det et tilbud og jeg hadde tjent litt peeeng i CS GO. Jeg slo til.

Jeg oppfatter ikke spillet nå som uferdig. Ja AI'en er ikke akkurat hyper-intelligent, men det har den aldri vært i serien. Modderne tar seg av det.

Jeg elsker mangfoldet og de store forskjellene i enhetene i Rome. Shogun 2 ble jeg raskt lei pga manglet variasjon i styrker (alle fraksjoner har så og si identiske). Rome 2 tror jeg at kommer til å bli kos i mange år fremover etter som Modderne får lekt seg med det.

Share this post


Link to post

Jeg skal overhode ikke forsvare Rome 2 som produkt, spillet er under enhver kritikk, rett og slett det svakeste TW-spillet ved launch, og på grensen til svindel. (Styr unna!)

 

Likevel vil jeg si til dere som klager på at de slipper mer content før de har fikset bugsene, at disse tingene håndteres av to totalt separate teams. De som lager nytt content er folk som ikke ville hatt noe å gjøre etter launch, annet enn å lage nytt innhold. Det at det ene teamet jobber med nytt innhold påvirker ikke programmeringsteamets arbeid med å fikse bugs, gitt at det er bugs som dreier seg om f.eks. stabilitet og rendering.

 

Hva så? De vleger selv å dele inn sine ressurser i to teams, det er ikke noen gudegitt begrensing som gjøre at de må ha det slik. De kunne brukt team 2 til bugfixing istedet for expansion.

 

AtW

Share this post


Link to post

Synd at Creative Assembly valgte å gi ut Rome 2 i en slik forfatning. Jeg tviler litt på at dette spillet noen gang kommer til å bli særlig bra, selv med hjelp fra mod samfunnet.

 

Jeg håper Paradox snart kommer ut med et nytt spill satt til antikken, men kanskje må vi vente mange år før vi får se noe slikt. For de som skulle ha lyst til å spille et strategispill som foregår i antikken eller oldtiden så vil jeg sterkt anbefale "The Ancient Mediterranean MOD" til Civilization 3 og Pie's Ancient Europe til Civilization 4:

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=23420

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=352646

Edited by Mithridates VI

Share this post


Link to post

Som TotalWar-fan har jeg alltid likt strategibiten og tar ofte auto-resolve på battles. Men i Rome II hadde de strippet vekk alt og kun fokusert på at du må være general på slagmarken. Da falt jeg av med en gang.

 

Interfacet er jo helt grusomt. Man går vekk fra å gjøre det visuelt pent og fantasifult, og skal nå ha abstrakte iconer... mister totalt innlevelse og oversikt. Jeg skjønner ikke halvparten og ting er bare blitt mer irriterende og tungvindt.

 

Empires har f.eks. masse man kan gjøre på mappen, da er det kun å vente på alle turns som er kjedelig.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...