Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Løsning om man bor rett ved en forhandler ja? 

Akkurat nå befinner jeg meg 40 minutters kjøretur unna nærmeste Toyotaforhandler som er litt flaks egentlig. Audi må jeg kjøre halvannen time for å nå til og de jeg kjenner med det må sette av en hel arbeidsdag når de må inn med bilen sin..

Bil på service=fridag. Må faktisk bruke feriedager på slikt.  Ikke alle bor i nærheten av forhandler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en av årsakene til at jeg flyttet service fra merkeverksted til lokalt for å slippe å ta en fridag på å få bilen på service. 

Skrevet
7 minutes ago, oOF said:

Det var en av årsakene til at jeg flyttet service fra merkeverksted til lokalt for å slippe å ta en fridag på å få bilen på service. 

Men spørs om de kan installere offisielle oppdateringer på en Toyota. Spesielt om det er snakk om recall oppdateringer.. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (3 timer siden):

Løsning om man bor rett ved en forhandler ja? 

Akkurat nå befinner jeg meg 40 minutters kjøretur unna nærmeste Toyotaforhandler som er litt flaks egentlig. Audi må jeg kjøre halvannen time for å nå til og de jeg kjenner med det må sette av en hel arbeidsdag når de må inn med bilen sin..

Har du noen gang hørt med forhandler om hva de kan gjøre for at du skal slippe å miste disse arbeidstimene? 

Jeg har selv vært i lignende situasjon som deg, og der har forhandler selv stilt med demobil eller leiebil (liten billig sak sådan) som har stått klar så jeg kan levere og hente bil før/etter åpningstid, inkludert i helger, om jeg ikke kunne ta meg fri fra jobb. Null ekstrakostnader for meg.

Og stå opp 1.5-2 time tidligere en gang i blant bør jo ikke være stress, om det er dette som trengs.

Skrevet (endret)
1 hour ago, Hansien said:

Har du noen gang hørt med forhandler om hva de kan gjøre for at du skal slippe å miste disse arbeidstimene? 

Jeg har selv vært i lignende situasjon som deg, og der har forhandler selv stilt med demobil eller leiebil (liten billig sak sådan) som har stått klar så jeg kan levere og hente bil før/etter åpningstid, inkludert i helger, om jeg ikke kunne ta meg fri fra jobb. Null ekstrakostnader for meg.

Og stå opp 1.5-2 time tidligere en gang i blant bør jo ikke være stress, om det er dette som trengs.

Har Tesla så de kommer hjem til meg eller på arbeidsplassen om noe smått må fikses, Men de har og OTA så en endring i software installeres bare uten å måtte levere den inn..

Som var litt av poenget her. At det er rart at Toyota ikke kan fikse dette med en OTA mens bilen står hjemme men istedenfor må noen ta en fri dag fra jobb for å levere den på verksted..

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...