Gå til innhold

Professor: – Spilling er som narkolanging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Dette er vel en sånn typisk klikk-nyhet? Sånn ettersom dette er et tilfeldig sitat fra en tilfeldig person som ikke ser ut til å være basert på noen forskningsrapport overhodet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Herregud. Min helse har aldri blitt tæret på grunnet spill.

Kan godt være at du blir dårligere til å sosialisere (dersom en er som meg, å bruker så og si hele fritiden på det), men det er jo en annen ting.

 

Dette er vel en sånn typisk klikk-nyhet? Sånn ettersom dette er et tilfeldig sitat fra en tilfeldig person som ikke ser ut til å være basert på noen forskningsrapport overhodet.

Ikke bare det, men artikkelen var sabla kort. Hva er det dem driver med på Teknofil.no som gjør at dem lager så korte artikler som ikke har grunn i virkeligheten?
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Alltid noen som skal hate spilling.

Hvordan er det i forhold til film og bøker? Sikkert noen som har dødd av det også opp igjennom tidene.

 

Tviler på at noen av dødd av å lese en bok, men film kan jo godt være. Dersom du ser en skrekkfilm som er så ekstrem for en kan en jo få hjertestopp..

 

Kan gledelig innrømme at jeg har besvimt av enkelte filmer, så det kan da ikke være så rart dersom noen har dødd?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Alt man finner glede av (og som dermed frister til gjentakelse) kan vel på én måte sammenlignes med narkotika i den forstand at det stimulerer belønningssentrene i hjernen. Men det er stor forskjell på å kjemisk stimulere disse direkte vs å stimulere disse gjennom lystbetont aktivitet. Alt med måte, ingenting er bra i for store doser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

isåfall er jeg en narko baron

Alt man finner glede av (og som dermed frister til gjentakelse) kan vel på én måte sammenlignes med narkotika i den forstand at det stimulerer belønningssentrene i hjernen. Men det er stor forskjell på å kjemisk stimulere disse direkte vs å stimulere disse gjennom lystbetont aktivitet. Alt med måte, ingenting er bra i for store doser.

 

og man dør ikke av overdose i spilling

Lenke til kommentar

Jeg ser han har advart og jobbet mot internettavhengighet også. Det vil alltid være noen som skal forklare avvik fra normalen. Tipper han der ville fått stort sjokk om han hadde studert vårr toppidrettsutøvere. Skal man bli god i noe, så legger en faktisk ned masse tid på det.

Vi er alle forskjellige, men det betyr ikke nødvendigvis at man må behandle mennesker som ikke følger den perfekte malen.

Ellers hadde jo psykiatrien hatt minst 50% av befolkningen til behandling. Bare tenk på alle med religiøse vrangforestillinger og konspirasjonstanker.

Endret av Lars Dongeri Oppholdsnes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tviler på at noen av dødd av å lese en bok, men film kan jo godt være. Dersom du ser en skrekkfilm som er så ekstrem for en kan en jo få hjertestopp..

 

Kan gledelig innrømme at jeg har besvimt av enkelte filmer, så det kan da ikke være så rart dersom noen har dødd?

 

Hva er grunne til at folk har dødd av spill? Stråling fra skjermen tok livet av de?

Eller er det andre ting som også kunne vært tilfelle med film og bok? Typen de ryker med av dehydrering eller feilernæring.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tviler på at noen av dødd av å lese en bok, men film kan jo godt være. Dersom du ser en skrekkfilm som er så ekstrem for en kan en jo få hjertestopp..

 

Kan gledelig innrømme at jeg har besvimt av enkelte filmer, så det kan da ikke være så rart dersom noen har dødd?

Hva er grunne til at folk har dødd av spill? Stråling fra skjermen tok livet av de?

Eller er det andre ting som også kunne vært tilfelle med film og bok? Typen de ryker med av dehydrering eller feilernæring.

Har vært et par dødsfall bl.a. i Sør Korea, fordi de satt på internettkafeer og spilte Starcraft Brood War i 50 timer i strekk uten å spise og sove etc. Har også vært et par lignende saker i Kina med World of Warcraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid noen som skal hate spilling.

Hvordan er det i forhold til film og bøker? Sikkert noen som har dødd av det også opp igjennom tidene.

 

Papercut fra bibelen dreper flere mennesker enn hai.

 

Bibel-lesing er som narkotikamisbruk.

Man leter febrislk etter neste skudd (her: salme), og går inn i en slags transe når man finner det.

 

Preiking er som narkolanging.

En vellykket person deler ut ødeleggende, farlig stoff (her: lesestoff), og samler inn penger fra vanskeligstilte i samfunnet.

Lenke til kommentar

Papercut fra bibelen dreper flere mennesker enn hai.

 

Hai dreper jo ingen da, er vel 5 i hele verden som blir drept av hai i løpet av ett år. Er vel så gale at brusautomater dreper flere enn hai.

 

 

 

Har vært et par dødsfall bl.a. i Sør Korea, fordi de satt på internettkafeer og spilte Starcraft Brood War i 50 timer i strekk uten å spise og sove etc. Har også vært et par lignende saker i Kina med World of Warcraft.

 

Er sikkert folk som har blitt tilsvarende oppslukt i tv og bøker før i tiden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...