Gå til innhold

Når du drar en litt svart vits som ikke slår an - hvordan ror du deg i land?


medlem-124997

Anbefalte innlegg

Jeg har tidvis en veldig svart humor, og denne fungerer utrolig bra i vennekretsen min siden de ler av det samme som jeg gjør.

Men av å til tråkker man noen på tærne.

 

For noen helger siden skjedde dette på ett vorsspill. Jeg og en kompis begynte å tulle litt om å ta livet vårt.

- Touchy for de som kjenner noen som har tatt selvmord.
Det gjør i og for seg jeg også, men man må klare å legge ting litt bak seg. Man ler jo tross alt ikke konkret av den ene personen.

Kort og greit: Jeg dro en spøk om å finne fram formfettet og sniffe litt.
Plutselig ble hun som satt ved siden av kompisen min helt musestille.
Da hadde søstra til ei i paralellklassen (sikkert en gang på 90 tallet) dødd av nettopp dette. Overrasket over at det stakk så mye når det var så "fjernt" begynte jeg å ro. Eller, jeg rodde ikke, jeg brukte påhengs!

Kompisen min kom meg til unnsettning og sa at jeg heller kunne feste en slange på eksospotta på bilen og legge meg i bilen for å sove.

Hvorpå jeg tok en South Park og sa at "Nei men det kommer ikke til å funke, jeg kjører en Hybrid!"

Kompisen min ramla ut av sofaen, men jenta satt der like sur.

Her har jo jeg laga dårlig stemning. Og det var kleint i sofaen ganske lenge etterpå.
Hvis du/dere kommer opp i en lignende situasjon, hva gjør dere for å klappe sjarken til kai igjen og redde stemninga?
Jeg håper jeg aldri treffer på denne dama på fest noe mer.

 

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil jo si at jenta har problemer hvis hun reagerer såpass sterkt på en vits som i utgangspunktet ikke har noe direkte tilknytning til noe som skjedde for såpass lenge siden. Virker jo ikke som om hun har lagt det bak seg.

 

Dro en ekstremt drøy "mora di" spøk en gang på ei jente som visst hadde en mor som hadde gått bort for 4-5 år siden. Jeg ba om unnskyldning, men hun ba jo mer eller mindre om det når hun selv dro en lignende vits på andre. Hun tok det pent whatsoever.

Endret av Virke
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja ikke sant? De sluttet jo å selge formfett i butikkene som kan brukes til sånt for en god stund siden nå? De eneste stedene med denne type formfett i dag er på resturant og i storhusholdning. Og dama var sikkert nærmere 30 så en skulle jo tro at det begynner å bli noen år siden.
Og når det atpåtill var søstra til ei venninne så følte jeg liksom at jeg ikke burde bli slaktet helt etter den vitsen.
MEN MEN! Noen er mer følsomme enn andre!

Lenke til kommentar

Selv om man har opplevd traumatiske ting, så mener jeg at man etter en tid må kunne takle det at vilt fremmede spøker om en lignende situasjon.

 

Det jeg mener med dette er jo det, at om bestekompisen min dør i en kollisjon, så må jo jeg forbrede meg på det at noen ved en senere anledning kan dra av en spøk om en bilulykke.

 

Jeg mener ikke å tråkke noen på tærne her, men jeg har selv opplevd traumatiske ting tidligere i livet. Har og opplevd at folk ved enere anledning her dratt av temmelige drøye spøker om lignende hendelser. Og ja, jeg har selv blitt stille, men har tenkt som så - at de som sitter her å spøker nå ikke vet hva jeg har vert igjennom. Så jeg kan ikke laste dem for det heller :-)

 

add: Jeg mener situasjonen bare blir ennå dummere om den som spøker prøver å ro seg i land.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Jeg føler at det må ligge noe mer bak denne musestille jenta som ikke klarte å hive seg med i morroa, eller hvertfall bare ikke bry seg. Ga hun idet hele tatt noe stemningsbidrag før denne selvmordssnakken? Ikke vet jeg, men søstra til en i paralellklassen, PÅ 90TALLET!!! Kan jo ikke begynne å "grine" av det! Nei, her er det noe mer en bare et for følsomt tema. Kanskje hun følte seg litt utenfor fordi dere tulla om det, og hun har vært gjennom en periode i livet hvor hun "luktet litt på formfettet"?

 

Man skal tåle litt sånn humor, men det er ikke alle som ser humoren i det, når de selv har vært der.

 

Når det er sagt får jeg inntrykk av at det ellers var god stæmning den kvelden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville forsøkt å ro meg inn ved å prate om noe annet. Det er umulig å slå an med all humor, spesielt dersom man ikke kjenner den man prater med så godt. Det er ikke dermed sagt at det er noe galt med hverken deg eller hun du prata med; å lete etter hvem det er noe galt med skjønner jeg ikke helt vitsen med. Perfeksjon er uansett en illusjon, vi kan bare forsøke :)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har tidvis en veldig svart humor, og denne fungerer utrolig bra i vennekretsen min siden de ler av det samme som jeg gjør.

Men av å til tråkker man noen på tærne.

 

For noen helger siden skjedde dette på ett vorsspill. Jeg og en kompis begynte å tulle litt om å ta livet vårt.

- Touchy for de som kjenner noen som har tatt selvmord.

Det gjør i og for seg jeg også, men man må klare å legge ting litt bak seg. Man ler jo tross alt ikke konkret av den ene personen.

 

Kort og greit: Jeg dro en spøk om å finne fram formfettet og sniffe litt.

Plutselig ble hun som satt ved siden av kompisen min helt musestille.

Da hadde søstra til ei i paralellklassen (sikkert en gang på 90 tallet) dødd av nettopp dette. Overrasket over at det stakk så mye når det var så "fjernt" begynte jeg å ro. Eller, jeg rodde ikke, jeg brukte påhengs!

Kompisen min kom meg til unnsettning og sa at jeg heller kunne feste en slange på eksospotta på bilen og legge meg i bilen for å sove.

Hvorpå jeg tok en South Park og sa at "Nei men det kommer ikke til å funke, jeg kjører en Hybrid!"

Kompisen min ramla ut av sofaen, men jenta satt der like sur.

 

Her har jo jeg laga dårlig stemning. Og det var kleint i sofaen ganske lenge etterpå.

Hvis du/dere kommer opp i en lignende situasjon, hva gjør dere for å klappe sjarken til kai igjen og redde stemninga?

Jeg håper jeg aldri treffer på denne dama på fest noe mer.

 

Takker for innspill!

Hahaha! Du må være awesome

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker det, gjorde hun det for oppmerksomhet fordi hun kjedet seg. Ser ingen grunn til å dra på fest når man ENDA ikke har kommet over noe. Moren min døde når jeg var 11. Kammeratene mine pleier som regel å ikke nevne "morradi" vitser o.l. på grunn av det. Likevel, hvis det kommer opp, så vet jeg at det ikke er ment vondt eller rettet mot min mors død og jeg ler ofte med. Dette er latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kommer alle til å oppleve en god del kjipe ting gjennom et langt liv. Det betyr ikke at vi ikke kan spøke med dem. Enkelte mennesker vil ha vansker med å skille mellom "generell vits om selvmord" og "vits om vennen som begikk selvmord for noen år siden", men det får være deres problem.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...