Gå til innhold

Tilbyr fotopakketilbud til alle


Anbefalte innlegg

Snodig måte å forklare hvorfor man ikke bruker et produkt.

 

Det var mer en liten kommentar til dagens mantra om at seriøs bildebehandling=PS. Akkurat som jeg ikke kan akseptere dagens mantra at bærbar musikkspiller=Ipod.

 

Har Photoshop også, men en gammel versjon (CS2), og klarte ikke helt å finne meg til rette med den, i alle fall ikke nok til å betale prisen for oppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men i Photoshop føles for meg alt et lite hakk enklere/bedre, enten det er innstillinger for skjermmarkøren, nytt dokument, eller tusen småting, så virker rett og slett PSP litt klønete. Jeg ville heller brukt Photoshop hvis jeg kunne kjøpt det i en pris som jeg synes er akseptabel. I stedet har jeg altså kjøpt nest-nyeste PSP to ganger. Jeg har også kjøpt Photoshop Elements, men det liker jeg ikke i det hele tatt. Angrer på det kjøpet, og det er fint lite annet jeg angrer på å ha kjøpt av programvare eller hardware.

 

"Special offer" på PSP X6 Ultimate nå: http://www.corel.com/corel/product/index.jsp?pid=prod5100069&cid=catalog3610073&segid=10300004

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var mer en liten kommentar til dagens mantra om at seriøs bildebehandling=PS. Akkurat som jeg ikke kan akseptere dagens mantra at bærbar musikkspiller=Ipod.

 

Har Photoshop også, men en gammel versjon (CS2), og klarte ikke helt å finne meg til rette med den, i alle fall ikke nok til å betale prisen for oppgradering.

 

Liten avsporing, men bærbar musikkspiller = mobil. lydkvaliteten på samtlige ipoder jeg har hatt har vært under par sammenlignet med mobil.

 

Synes egentlig folk skal få lov til å bruke akkurat hva de vil for å bearbeide bildene sine, om det er PS, Lightroom, iPhoto, PSP, Picasa, Gimp eller Paint betyr pent lite for min del. Det som teller er resultatet. Så skal det ikke sees bort ifra at noen programmer gjør veien ditt litt lettere.

Lenke til kommentar

Det var mer en liten kommentar til dagens mantra om at seriøs bildebehandling=PS.

Det er vel litt som at mange sier at de "googler" selv om de bruker en konkurerende søkemotor, eller at amerikanerne kaller støvsugere for "hoover" etter en kjent produsent av støvsugere.

 

Jeg tar det ikke så veldig tungt. Jeg har prøvd photoshop noen ganger over det siste 10-året, og hver gang funnet ut at det er for pludrete for min tålmodighet. Jeg har ingen problemer med å godta at det antagelig er et kraftig verktøy for de som orker å investere tiden det koster å lære seg å bruke det effektivt (noe slutt-resultatene ofte underbygger).

 

-k

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Man kan være offline i X antall dager - skulle ikke være noe problem.

 

Fra FAQ'en: http://www.adobe.com/products/creativecloud/faq.html

Do I need ongoing Internet access to use my Adobe® Creative Cloud desktop applications?

No. Your Creative Cloud desktop applications (such as Adobe® Photoshop® and Illustrator®) are installed directly on your computer, so you won't need an ongoing Internet connection to use them on a daily basis.

 

An Internet connection is required the first time you install and license your desktop apps, but you can use the apps in offline mode with a valid software license. The desktop apps will attempt to validate your software licenses every 30 days.

 

For annual members, you can use the apps for up to 99 days in offline mode. Month-to-month members can use the software for up to 30 days in offline mode.

Endret av Trondster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...