Gå til innhold

[Løst] Er ateister de som dividerer


Anbefalte innlegg

Eksempel.

 

Ateisme: Splitter opp folk, dividerer folk

Kristne: Samler folk sammen.

 

Helt kult å stille spørsmål, men hva vil den fremtidige utviklingen bli om Islam tar over med mer fot tak, hvem skal stå imot da :)

 

Men så har det nå kommet en ateistisk kirke i Storbritannia. og kan være på vei i USA og Australia. Så det kan bli en slaaaags form....for religion?

 

Hva tror du?

 

Atheist Megachurch: http://rt.com/news/atheist-mega-churches-west-518/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor mener du at ateister splitter mens kristne samler? Du har egentlig ikke noe eksempel heller. Like mye som "Ateister samler, Kristne splitter"

 

Er vel ingen grunn til at Ateistene ikke skal stå imot Islam, hvorfor er det bare Kristne?

 

Hvorfor er Islam fienden i motsetning til andre religioner og levemåter?

 

 

 

- Hinduismen var forsåvidt en ateistisk religion en periode.

Endret av Spoki0
Lenke til kommentar

? Ateisme splitter folk? Hva legger du i det? Bare fordi de kanskje ikke har en egen kult som intenst tilber noe, så har man da de som minst like aktivt prøver å bringe verden sammen.

 

Med en gang du fjerner den overflødige troen og heller fokuserer på det man vet og hva man kan gjøre bedre, så burde da det være god grobunn for å samle folk.

 

Tror også det er lettere å overvinne islam med logikk, enn det er å stå på det urgamle tullet om å frelse hverandre. Som tydeligvis IKKE har funket de siste tusener av årene.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På generelt grunnlag vil jeg si at religioner snakker mye det kollektive, mens ateismen snakker mye om det enkelte individet.

 

Men om den ene er "verre" enn den andre, vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Kristne er jo mye mere splittet enn ateister.

 

Forskjellige kristne trosretninger har jo mange ganger vært i krig med kvarandre, uten annen grunn enn at de har vore uenige om kordan bibelen skal tolkes og troen praktiseres.

 

Så vidt eg veit har aldri noen ateister gått til krig mot andre ateister fordi de ikkje trodde på en annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi mennesker baserer oss på hva våre feilbarlige bevisstheter produserer av "sannheter", og tilpasser den til realiteter og fakta. Alt er i bunn og grunn bare "tro"

 

Du fikk vel med deg at vi gikk til krig mot hele sulamitten for en liten stund siden, basert på fantasier og svada ... en hel verden satt "in awe" ... imponerende!!!! ... og det var sikkert et par ateister med i prosessen, eller var de borte på telttur alle som en .. :p

 

George-Bush-the-Inventor-of-Lying--62760

Lenke til kommentar

Kristne: Samler folk sammen.

Virkelig?

Jeg har en liten liste her. Den heter "List of Christian denominations". Det er en liste over alle de forskjellige versjonene av Kristendommen.

 

Hva er antallet?

 

"... As there are reported to be approximately 41,000 Christian denominations ..."

 

Les det en gang til. Ca 41 000 forskjellige versjoner av kristendommen.

 

Og likevel er det Ateisme som splitter folk?

 

Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar

 

Ateisme: Splitter opp folk, dividerer folk

Kristne: Samler folk sammen.

Det er jo stikk motsatt:

 

Ateister:: har ingen doktriner, dogmer eller påstander de må følge og "lander" derfor veldig ofte på den sekulære modellen de ikke bryr seg om hva folk gjør eller ikke gjør så fremt det ikke går ut over andre.

 

Kristne: Har en rekke doktriner, dogmer og påstander som etterhvert har splittet troen i ti tusenvis av rettninger der alle påstår at de har den "rette" tro og på det grunnlaget skaper inn og ut grupper som ikke bare forakter hverandre dypt og inderlig, men som også har gått så langt at de har drept hverandre over hvem av vresjonene av den samme guden som hadde den lengste penisen :no:

 

Der ateisten favner alle såfremt de forholder seg til lover som er like rettferdige for alle, altså uten innblandinger fra steine sinnsvake religiøse bud, påbud og forbud krever hver enkelt av disse kristne rettningene at alle skal føye seg etter "deres" gud sine lover og regler, selvsagt uten å ha et eneste bevis for kravene... Og ikke bare av de som ikke tror eller tror på andre guder, men også av de som tror på den samme guden med en annen tolkning!!!

 

Så fortell meg igjen hvem som samler og hvem som splitter?

 

På toppen av det har du all fordømmelsen man finner i kristne doktriner, eller deriveringene av dem. Tar du deg en runk, som er både godt og sundt, er det en forbannet synd! Ser du på den steinfine nabo dattera, er en forbannet synd! Kommer du over en som er født med en annen seksuell legning enn den påstandene i en gammel bok påstår er "naturlig, er en forbannet synd! Og slik fortsetter lista av intoleranse, hat og splittelse der de sekulære ateistene vil trekke på skuldrene og si, "Så lenge det ikke går ut over andre er sex, tro og omtrent alt annet helt greit for meg..."

 

Så igjen, hvem er det som skaper mest splid?

 

Ønskedrømmen til kristne må jo være at det de kaller kjærlighets evangeliet faktisk inneholdt kjærlighet og ikke bare restriksjoner på kjærlighet, men alt man faktisk beviselig får ved å følge disse intolerante og hatefulle doktrinene er nettopp splid... og det syntes jo jesus var helt OK!!! Så hvorfor ikke ignorant følge jesus sitt råd og så splid, høste med sverd og sette bror opp mot søster?

 

Tenk litt og les litt i bibelen selv og med selvsyn se at det jeg sier stemmer. Kristendom, jødedom og islam har en ting temmelig til felles og det er hat, undertrykkelse og intoleranse for alt og alle som ikke tror som "dem" og det er omtrent alt hva disse destruktive ideologiene er...intoleranse, splittelse og hat... :no:

 

Alt det gode de påstår de gjør i "jesus" sitt navn kan alle gjøre, uten å dra over seg de håpløse påstandene til og med...

 

Så jeg vil vel si at sekulære ateister drar i land seieren her med tusen til null, for er det noe de aller aller fleste ateister er opptatt av så er det likhet for alle i vårt samfunn... Alle har lik rett til å tro, mene, si og gjøre (innenfor de samme rettferdige reglene som ikke tilgodeser noen eller noe livssyn) hva pokker de vil. Hvordan kan det kalles splittelse kjørt opp mot den blinde intoleransen og hatet mot alle andre man finner i religion og kristendom? Klokkeklar seier her til ateister, uten fnugg av tvil! Ateister flest er langt mer vidsynte og vidrekkende OG nestekjære enn noen av disse gude påståerne og dere snevre menigheter ,der "sannehtene" ikke bevises, men påstås og alle andre enn dem selv trenger å "opplyses"...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

La meg først si at jeg er en større fan av å multiplisere enn å dividere. Så får jeg slenge meg med på å være uenig med trådstarter.

 

Eksempel.

 

Ateisme: Splitter opp folk, dividerer folk

Kristne: Samler folk sammen.

Hvorfor? Her er det et totalt fravær av begrunnelse. Hvordan kan det å ikke tro på noen som helst guder være mer splittende enn å ikke tro på alle guder unntatt én?

 

Jeg er redd du trenger å begrunne påstandene dine når du kommer med dem.

 

Helt kult å stille spørsmål, men hva vil den fremtidige utviklingen bli om Islam tar over med mer fot tak, hvem skal stå imot da :)

Stille spørsmål om hva? Religion? Selvfølgelig er det bra å stille spørsmål om dette. Mange ateister jeg kjenner er vel så kritiske til islam som til kristendommen. Så vidt jeg vet vil også mange ateister ha et mer eller mindre sekulært samfunn, med religionsfrihet - slik at ingen kan tvinge sin personlige overtro på andre.

 

Men så har det nå kommet en ateistisk kirke i Storbritannia. og kan være på vei i USA og Australia. Så det kan bli en slaaaags form....for religion?

 

Hva tror du?

 

Atheist Megachurch: http://rt.com/news/atheist-mega-churches-west-518/

Nei. Det tar noen av ritualene og det sosiale samværet, ja. Men det er ikke utelukket religion som skal ha disse tingene for seg.

 

At man spiller litt på navnet "kirke" er ikke akkurat nok til å gjøre det til en religion.

Lenke til kommentar

At man spiller litt på navnet "kirke" er ikke akkurat nok til å gjøre det til en religion.

Det kan bli det, om det blir spredd verden rundt og om det blir organiserte menigheter, og om det blir populært for å si det slik.

Det er det de to komikerne faktisk prøver på, iallfall ifølge artikkelen jeg leste, så hvem vet hva fremtiden vil bringe :)

Endret av ZeroX3
Lenke til kommentar

Tenker på sånne som "Richard Dawkins".

Altså, man kan kalle det en mer form for sauifisering om man følger en person istedet for å komme til sin egen konklusjon.

 

Jeg har selv lest boka hans, "Gud: En Vrangforestilling"

Men det virker så nøytralisert det med religion er ondskap til alt, og ikke prøve å se samfunnsforholdene, miljøpåvirkning osv. Det at Islam har fått mye rettigheter i Storbritannia eksempel, Sharia lover blant annet, de er så politisk korrekte og ikke tar tak i hva som er årsaken. Og i min mening virker det så nøytralt for ateister og si, alle religioner er like.

 

Men fordi Islam, roten av den er jo Muhammad, de tar jo hans læringer i fokus når det kommer til hva som er rett. Jihad terror, tvangsekteskap, behandling av kvinner.

I kristendommen så er Jesus fokuset, fordi det er det det nye testamentet går ut på. Så når man ikke står sammen om noe, så blir det en splittelse, og det er det jeg tror noen ateister gjør, de sier alle religioner er like dan, og problem løst. Men Islam er den aktive som truer vestlig sivilisasjon. Er det jeg mener, iallfall.

 

Ble en lang rekke med tekst "Wall of text".

Men håper det forklarte litt mer, om det ikke gjorde det, så respekterer jeg det.

Endret av ZeroX3
Lenke til kommentar

At Kristendommen har blitt kuet til å bli langt snillere, betyr ikke at det er tilgitt alle sine tidligere synder. Og iallefall ikke med tanke på behandlingen homofile og andre mennesker opplever av det kristne systemet.

Ifølge det jeg vet, det som skjer med homofile i islamske land er dødsdom. Men om vi snur øyet til, så kan vi få det samme styresettet som dem, om muslimer blir majoriteten, om vi ikke står sammen å sier nei, det er opp til folket.

Endret av ZeroX3
Lenke til kommentar

Du skal strengt tatt drepe homofile om du er kristen også, ifølge bibelen. De aller fleste kristne i dag følger ikke reglene i sin egen bok, nettopp fordi vi, som samfunn, er moralsk overlegen denne hatske boken. Islam er i dag på mange områder hvor kristendomen var for noen hundre år siden.

 

At kristendommen har modernisert seg med utviklingen av samfunnet sier bare hvor lite skriftene egentlig betyr, men allikevel prøver dem å ta ære for det gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skal strengt tatt drepe homofile om du er kristen også, ifølge bibelen. De aller fleste kristne i dag følger ikke reglene i sin egen bok, nettopp fordi vi, som samfunn, er moralsk overlegen denne hatske boken. Islam er i dag på mange områder hvor kristendomen var for noen hundre år siden.

 

At kristendommen har modernisert seg med utviklingen av samfunnet sier bare hvor lite skriftene egentlig betyr, men allikevel prøver dem å ta ære for det gode.

Det som skjedde er lite relevant med det som i dag skjer. "Splitt og hersk taktikk" Men men. :ninja::)

http://snl.no/splitt_og_hersk

Lenke til kommentar

Jeg har en liten liste her. Den heter "List of Christian denominations". Det er en liste over alle de forskjellige versjonene av Kristendommen.

 

 

Man lager jo ikke nødvendigvis en ny versjon av kristendommen dersom man ikke orker å stå opp tidlig på en søndag, og heller lager sitt eget lille kirkesamfunn som møtes til preik kl 18?

Du skal strengt tatt drepe homofile om du er kristen også, ifølge bibelen.

 

Skal man?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...