Gå til innhold

[Løst] Er Wii U verdt pengene?


MohWarfighter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det avgjørende argumentet for deg er grafikk, og du vil ha konsoll, så er det vel ingen tvil om at du burde vente på PS4/Xbone.

Hvis det er flere spill du har (veldig) lyst på til Wii U, så vil jeg påstå at det er verdt pengene. Av forskjellige grunner har jeg ikke fått så mye tid med min Wii U siden jeg kjøpte den, men jeg synes det er en flott konsoll så langt. Det er jo egentlig først nå det begynner å skje ting med Wii U uansett.

Lenke til kommentar

Hei! Får sikkert noen penger til jul og ikke bare gaver og tenkte å kjøpe en Wii U. Jeg liker nintendo mye og jeg har hørt veldig mye bra om den. Det er bare en ulempe: PS4 kommer snart og hvis jeg sammenligner dens grafikk til Wii U ens så ser PS4 minst 5 ganger bedre ut. Hva synes dere? Takk :p

 

Etter å ha testet PS4 i helga, så er det etter min mening ikke noe å hive seg over enda. Jeg selv skal vente 1 år før jeg kjøper en PS4. (Jeg har Gaming Pcen å lene meg til imellomtida. Gjør det kanskje enklere.)

 

Men Wii U derimot har vært ute i 1 år nå, og har noen fine spill ute + mario som kommer før jul. Itillegg kommer jo Donkey kong, mario kart, Super smash m.f på våren/sommer.

 

Skal ikke se bortifra at det kommer noen fine tilbud på Wii U i romjula eller i januar heller.

 

Men er jo flere andre faktorer som spiller inn også. Hvis du har venner som skal ha PS4 fks og du vil spille med dem, så står vel det høyt på prio lista.

Lenke til kommentar

Du må digge Nintendos egne spill som Mario, Zelda og Smash Bros. Ellers kommer det veldig tynt med spill fra andre enn Nintendo. F.eks.finnes ikke FIFA 14 og Battlefield 3 til Wii U pluss at Call of Duty: Ghosts er dårligere enn på PS3 og Xbox 360.

 

Her er spillene vi vet kommer i 2014-2016:

 

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

The Lego Movie Videogame

Mario Kart 8

Bayonetta 2

Watch Dogs

Yarn Yoshi

Project Cars

Super Smash Bros. 4
X

Legend of Zelda U

 

 

Så ja, stor Nintendo-fan: kjøp Wii U. Mer glad i skyting, action og sport: kjøp PS4. Eventuelt kjøpe begge deler :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Legend of Zelda U

Jeg vil bare legge til at dette ikke er noe offisielt navn, og jeg kan ikke se for meg et Zelda-spill som får den tittelen (grøss og gru).

 

 

"Zelda producer Eiji Aonuma has teased that more information on Wii U’s HD The Legend of Zelda will be headed our way next summer.

When asked by Mashable when we might hear more about Wii U’s original Zelda debut, Aonuma simply said, “I'll say more at E3 2014.”

An HD prototype of Zelda on Wii U was first shown back at E3 2011 but a full game has never been formally revealed. Series creator Shigeru Miyamoto said at E3 2012 that the team had “a number of different experiments going on,” but didn’t offer any additional details."

 

Kilde.

Lenke til kommentar

Låner tråden og fyrer av et spørsmål;

Hvordan er onlinedelen på wii u? Liker godt kompetitive onlinespill og spesielt skytespill.

Jeg skjønner at den kommer til kort mot xbox og ps på det området, men er mulighetene fraværende eller kan wii u fungere som et kompromiss til jeg får tid, plass og råd til å kjøpe flere konsoller?

 

Edit: ble kanskje fremstilt som om jeg kun liker online skytespill, men jeg digger altså mario og vennene hans også og har en gammel wii fra før.

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Låner tråden og fyrer av et spørsmål;

Hvordan er onlinedelen på wii u? Liker godt kompetitive onlinespill og spesielt skytespill.

Jeg skjønner at den kommer til kort mot xbox og ps på det området, men er mulighetene fraværende eller kan wii u fungere som et kompromiss til jeg får tid, plass og råd til å kjøpe flere konsoller?

 

Edit: ble kanskje fremstilt som om jeg kun liker online skytespill, men jeg digger altså mario og vennene hans også og har en gammel wii fra før.

Det kan jeg svare på. Ja, det er mange skytespill og det er gratis online.

Lenke til kommentar

Om du er veldig glad i Nintendo sine egne spill og synes det er greit å betale et par tusen for å spille en håndfull Wii U eksklusive spill så kjør på!

 

Men om du skal ha en konsoll og vil spille noe mer og med vesentlig bedre utvalg og ikke minst grafikk så kjøper du deg heller en PS4 i januar mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Om du er veldig glad i Nintendo sine egne spill og synes det er greit å betale et par tusen for å spille en håndfull Wii U eksklusive spill så kjør på!

 

Men om du skal ha en konsoll og vil spille noe mer og med vesentlig bedre utvalg og ikke minst grafikk så kjøper du deg heller en PS4 i januar mener nå jeg.

Skal jeg være helt ærlig så forstår jeg meg ikke på at folk er så ekslusivt opptatte av så vanittig god grafikk i spillene (joda, det er fint at ting ser bra ut, men de skal virke også).

 

Et videospill bør minimum ha følgende:

- en historie, og gjerne flere historier for de enkelte involverte (dvs. spillkarakterene som måtte være med)

- et spilldesign (her legger jeg til grunn for å bl.a. nevne regler og grenser, grensesnitt, design av omgivelsene, utfordringsnivå, mål, regler/grense®, oppbygging av spillet)

- spillbarhet (altså: gameplay)

- musikk og lydeffekter (det du hører er minst like viktig som det du ser)

- det grafiske (det visuelle/det man ser)

- underholdningsverdien

 

Kan du forklare meg hvordan det grafiske er viktigst her?

Det blir som å velge klærne for hvordan de ser ut, og ikke hvordan de er å bruke (det viktigste er det sistnevnte, men også det førstnevnte spiller en rolle i alle sammenhenger).

Lenke til kommentar

Vurderer selv å gå til innkjøp av wii u (i kveld). Prisen på elkjøp er grei både for konsoll og mario 3d world.

Er mario 3d world ene og alene et så godt spill at jeg kan forsvare kjøp av denne konsollen? Noen som har spilt det?

 

Eventuelt andre spill som er verdt å satse på(utgitt eller kommende)?

 

Har wii,360 og ps3. Kun Wii jeg har klart å spille noe særlig (utenom forza og gta). Elsket super mario galaxy 2, helt genialt spill etter min mening.

 

Og hvordan er det egentlig å spille med den pad'en? Ser litt håpløst ut.. Men kan vel enten bruke pro eller gammel wii kontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...