Gå til innhold

[Løst] Er Wii U verdt pengene?


MohWarfighter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør vel være litt gøy å?? :wee:

Jeg går med et utgangspunkt at alle som har spill som hobby synes det er gøy. Og et spill må ikke ha super grafikk for å være bra, men bra grafikk gjør ekstremt mye for helhets opplevelsen. Jeg går utifra du synes Super Mario 3D World ser helt utrolig bra ut på WiiU. Hadde spillet vært like gøy om det var til Wii?

 

Gameplay mesig ja men ikke visuelt. Hoppet opp til 1080p og det visuelle en får bidrar voldsomt på inntrykket en har mens en sitter å spiller. En kan argumentere så mye en vil om gameplay men spill er en visuell opplevelse så det grafiske er en vesentlig del av det å spille.

 

Skal jeg være helt ærlig så forstår jeg meg ikke på at folk er så ekslusivt opptatte av så vanittig god grafikk i spillene (joda, det er fint at ting ser bra ut, men de skal virke også).

 

Et videospill bør minimum ha følgende:

- en historie, og gjerne flere historier for de enkelte involverte (dvs. spillkarakterene som måtte være med)

- et spilldesign (her legger jeg til grunn for å bl.a. nevne regler og grenser, grensesnitt, design av omgivelsene, utfordringsnivå, mål, regler/grense®, oppbygging av spillet)

- spillbarhet (altså: gameplay)

- musikk og lydeffekter (det du hører er minst like viktig som det du ser)

- det grafiske (det visuelle/det man ser)

- underholdningsverdien

 

Kan du forklare meg hvordan det grafiske er viktigst her?

Det blir som å velge klærne for hvordan de ser ut, og ikke hvordan de er å bruke (det viktigste er det sistnevnte, men også det førstnevnte spiller en rolle i alle sammenhenger).

 

Det fremstår ingen plass i min kommentar at grafikk er det viktigste eller at spill som har bedre grafikk eller en konsoll som har et bedre utvalg av spill er i mangler av dine kriterier for hva et bra spill burde inneholde.

 

Som jeg skrev så må trådstarter vurdere om dem få Nintendo spillene som er ute er verdt prisen på rundt 2000kr. Og om det er andre spill som han har lyst å spille så må han tenke seg om da mye ikke kommer til WiiU. Samt at grafikken er vesentlig dårligere på disse spillene som finner veien til WiiU.

 

Om Nintendo spillene ikke er så viktig så er det kanskje ikke dumt å bruke 1500kr mer i januar/februar på en PS4.

 

 

Men skjønner godt en kan bli fristet å kjøpe en konsoll pga noen eksklusive spill, det er en grunn til at så mange av oss har en haug konsoller :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ikke så ille, nei, men ikke så forferdelig bra heller.

Inkludert frakt kommer den på 2530kr.

Konsollen koster 1990kr andre steder.

NSMBU kan du i hverfall finne til 400kr og NSLU til 300kr.

 

Slik jeg ser det følger ikke Nintendo Land med i denne pakken. Om det er et spill verdt å ha er vel opp til hver enkelt, men du sparer ikke så mye på den pakken uansett..

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt meg wii u jeg også. Bestilte meg riktig nok bundelen meg Mario og Luigi. Regner med at disse to spillene + Super Mario 3d world, Lego undercover city, Donkey kong og Mario kart 8 skal klare å underholde meg mer enn nok, frem til jeg kan gå i butikken å evt. plukke meg en Xone. Tar nok god tid før de virkelig gode spillen på de nye konsollene begynner å rulle ut uansett. Trenger som regel litt tid på seg, så har ikke dårlig tid med å anskaffe meg en enda.

 

Ser det er så sinnsykt mye drittslenging om nintendo om dagen, men klarer ikke helt hvorfor. Hvis man ikke liker konsollen, hvorfor gidde å sløse bort tiden sin for å sitte å slenge dritt. Jeg Kjøper meg Nintendo fordi JEG synes det er gøy.

 

At folk orker å stresse og mase såpass for å få tak i en spillekonsoll er for meg helt utrolig. Må være slitsomt. :)

Lenke til kommentar

Jeg går med et utgangspunkt at alle som har spill som hobby synes det er gøy. Og et spill må ikke ha super grafikk for å være bra, men bra grafikk gjør ekstremt mye for helhets opplevelsen. Jeg går utifra du synes Super Mario 3D World ser helt utrolig bra ut på WiiU. Hadde spillet vært like gøy om det var til Wii?

 

Gameplay mesig ja men ikke visuelt. Hoppet opp til 1080p og det visuelle en får bidrar voldsomt på inntrykket en har mens en sitter å spiller. En kan argumentere så mye en vil om gameplay men spill er en visuell opplevelse så det grafiske er en vesentlig del av det å spille.

 

 

Det fremstår ingen plass i min kommentar at grafikk er det viktigste eller at spill som har bedre grafikk eller en konsoll som har et bedre utvalg av spill er i mangler av dine kriterier for hva et bra spill burde inneholde.

 

Som jeg skrev så må trådstarter vurdere om dem få Nintendo spillene som er ute er verdt prisen på rundt 2000kr. Og om det er andre spill som han har lyst å spille så må han tenke seg om da mye ikke kommer til WiiU. Samt at grafikken er vesentlig dårligere på disse spillene som finner veien til WiiU.

 

Om Nintendo spillene ikke er så viktig så er det kanskje ikke dumt å bruke 1500kr mer i januar/februar på en PS4.

 

 

Men skjønner godt en kan bli fristet å kjøpe en konsoll pga noen eksklusive spill, det er en grunn til at så mange av oss har en haug konsoller :)

Hei,

Jeg synes du går rett på grafikkdelen med en gang her og det er det jeg påpeker i mitt forrige svar.

Som du skrev "Men om du skal ha en konsoll og vil spille noe mer og med vesentlig bedre utvalg og ikke minst grafikk (uthevet av meg: torasbjoern) så kjøper du deg heller en PS4 i januar mener nå jeg."

 

Måten du ordla deg på gir meg inntrykket av at det viktigste er å være det man kaller grafikkhore - det var grunnen til at jeg i det hele tatt svarte på innlegget. :) I så tilfelle misforstod jeg ordleggingen din, og når det gjelder grafikken på Wii kontra WiiU: for meg spiller det pent liten rolle. Det viktigste er at de er spillbare og underholdende - koser meg den dag i dag med Mega Man i 2D kontra i 3D også så det er sagt. :cool:

Mye heller Mega Man 2 og Mega Man 3 (til NES og Virtual Console) enn Mega Man X7 eller X8 (som er til bl.a. PS2 og PC og har bedre grafikk). De to førstnevnte er mye mer artig å spille enn de to sistnevnte.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg synes du går rett på grafikkdelen med en gang her og det er det jeg påpeker i mitt forrige svar.

Som du skrev "Men om du skal ha en konsoll og vil spille noe mer og med vesentlig bedre utvalg og ikke minst grafikk (uthevet av meg: torasbjoern) så kjøper du deg heller en PS4 i januar mener nå jeg."

 

Måten du ordla deg på gir meg inntrykket av at det viktigste er å være det man kaller grafikkhore - det var grunnen til at jeg i det hele tatt svarte på innlegget. :) I så tilfelle misforstod jeg ordleggingen din, og når det gjelder grafikken på Wii kontra WiiU: for meg spiller det pent liten rolle. Det viktigste er at de er spillbare og underholdende - koser meg den dag i dag med Mega Man i 2D kontra i 3D også så det er sagt. :cool:

Mye heller Mega Man 2 og Mega Man 3 (til NES og Virtual Console) enn Mega Man X7 eller X8 (som er til bl.a. PS2 og PC og har bedre grafikk). De to førstnevnte er mye mer artig å spille enn de to sistnevnte.

 

Da så du det du ville se og ikke hva jeg ville formidle.

Lenke til kommentar

Hei! Får sikkert noen penger til jul og ikke bare gaver og tenkte å kjøpe en Wii U. Jeg liker nintendo mye og jeg har hørt veldig mye bra om den. Det er bare en ulempe: PS4 kommer snart og hvis jeg sammenligner dens grafikk til Wii U ens så ser PS4 minst 5 ganger bedre ut. Hva synes dere? Takk :p

Spørsmålet dreier seg ganske enkelt om hvilke spill du skal spille. Om du skal spille 3dje partsspill, så går du ikke for wiiU. Skal du spille Nintendo spill som Zelda, Mario, Smash Bros 4 etc, så kjøper du wiiU :)

Lenke til kommentar

Wii U til morsomme platformspill for barn i alle aldre. Sony og MS for "tunge" actionspill.

 

Som det korrekt nevnes her, man må finne spill man liker og kjøpe konsoll etter det :-)

 

Liker man mario så er det kun en konsoll som gjelder. Det samme med Halo og Grand Turisimo. Hvor vanskelig kan det være?

Lenke til kommentar

Vurderer selv å gå til innkjøp av wii u (i kveld). Prisen på elkjøp er grei både for konsoll og mario 3d world.

Er mario 3d world ene og alene et så godt spill at jeg kan forsvare kjøp av denne konsollen? Noen som har spilt det?

 

Eventuelt andre spill som er verdt å satse på(utgitt eller kommende)?

 

Har wii,360 og ps3. Kun Wii jeg har klart å spille noe særlig (utenom forza og gta). Elsket super mario galaxy 2, helt genialt spill etter min mening.

 

Og hvordan er det egentlig å spille med den pad'en? Ser litt håpløst ut.. Men kan vel enten bruke pro eller gammel wii kontroll.

Hei,

Har du fått deg Wii U og Super Mario 3D World enda? :)

Om du ikke har det så vil jeg anbefale deg det på det sterkeste.

 

Min totalkarakter er 86/100 (eller som jeg sier: 86 %).

 

Lydeffekter og musikk / Sound (effects)/music: 95 %

Spillbarhet / Gameplay: 90 %

Kontroller / Controls: 100 %

Vanskelighetsgrad / Difficulty: 70 %

Grafikk / Graphics: 100 % (Nintendo har utviklet grafikken siden siste ordentlige nyeste Mario-spill jeg spilte som var Super Mario World til SNES - som for øvrig er min favoritt av det og spillene: Super Mario Bros . 1-3 og Lost Levels, samt nevnte Super Mario 3D World).

Historie / Story: 60 % (dette er på et generelt Mario-nivå, jeg ville normalt sett gitt det en lavere sum om det var et annet spill, men ettersom Mario har holdt på formelen er jeg litt snillere her).

 

Må også legge til at man kan spille interne oppgjør og det gjør spillet ekstra gøy.

Satt og spilte med/mot et par andre i helgen, og da spilte jeg både med Wii U Gamepad og Wii Remote - det gikk greit for min del, og kontrollerne responderer bra til hva du gjør.

Er det et liv som ryker så føler du at det er kun din egen og ikke spillets/kontrollerens feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Har du fått deg Wii U og Super Mario 3D World enda? :)

Om du ikke har det så vil jeg anbefale deg det på det sterkeste.

 

Min totalkarakter er 86/100 (eller som jeg sier: 86 %).

 

Lydeffekter og musikk / Sound (effects)/music: 95 %

Spillbarhet / Gameplay: 90 %

Kontroller / Controls: 100 %

Vanskelighetsgrad / Difficulty: 70 %

Grafikk / Graphics: 100 % (Nintendo har utviklet grafikken siden siste ordentlige nyeste Mario-spill jeg spilte som var Super Mario World til SNES - som for øvrig er min favoritt av det og spillene: Super Mario Bros . 1-3 og Lost Levels, samt nevnte Super Mario 3D World).

Historie / Story: 60 % (dette er på et generelt Mario-nivå, jeg ville normalt sett gitt det en lavere sum om det var et annet spill, men ettersom Mario har holdt på formelen er jeg litt snillere her).

 

Må også legge til at man kan spille interne oppgjør og det gjør spillet ekstra gøy.

Satt og spilte med/mot et par andre i helgen, og da spilte jeg både med Wii U Gamepad og Wii Remote - det gikk greit for min del, og kontrollerne responderer bra til hva du gjør.

Er det et liv som ryker så føler du at det er kun din egen og ikke spillets/kontrollerens feil.

Hei,

Takker for anbefalingen:-)

Jeg har ikke kjøpt den enda, fant ut at jeg har så mange spill jeg ikke har rukket å spille gjennom enda..

Kommer vel til å kjøpe den, men venter kanskje til romjulssalg nå:-)

Lenke til kommentar

Hei,

Takker for anbefalingen:-)

Jeg har ikke kjøpt den enda, fant ut at jeg har så mange spill jeg ikke har rukket å spille gjennom enda..

Kommer vel til å kjøpe den, men venter kanskje til romjulssalg nå:-)

Bare hyggelig, også håper jeg at det var til hjelp for at du vil forsøke det ut. :)

Han ene jeg spilte det med har PS4, og han har lenge vært skeptisk til Nintendo, men nå ble han selv sugen på Wii U etter å faktisk ha spilt med min egen Wii U (med Zelda-symboler på ;-) ).

 

Har du noen gang spilt noen Mega Man-spill?

Capcom har tidligere produsert mange Mega Man-spill til Nintendo-konsoller.

Dessverre ser serien temmelig død ut, men jeg startet en tråd om kommende "arvtager" hvor skaperen av Mega Man (Keiji Inafune) har startet et firma som heter Comcept, og de skal lage et spill som heter Mighty No. 9.

Anbefaler eventuelt å sjekke det også ut (det er et plattformspill som de har under produksjon).

Takker for min fine avsporing her på slutten. :)

Lenke til kommentar

Bare hyggelig, også håper jeg at det var til hjelp for at du vil forsøke det ut. :)

Han ene jeg spilte det med har PS4, og han har lenge vært skeptisk til Nintendo, men nå ble han selv sugen på Wii U etter å faktisk ha spilt med min egen Wii U (med Zelda-symboler på ;-) ).

 

Har du noen gang spilt noen Mega Man-spill?

Capcom har tidligere produsert mange Mega Man-spill til Nintendo-konsoller.

Dessverre ser serien temmelig død ut, men jeg startet en tråd om kommende "arvtager" hvor skaperen av Mega Man (Keiji Inafune) har startet et firma som heter Comcept, og de skal lage et spill som heter Mighty No. 9.

Anbefaler eventuelt å sjekke det også ut (det er et plattformspill som de har under produksjon).

Takker for min fine avsporing her på slutten. :)

Det blir nok en Wii U ja, men må vel fullføre GTA V først.

Super Mario Galaxy 2 er muligens det beste single player spillet jeg har spilt, det er helt sinnsykt. Så hvis 3D World er halvparten så bra (eller bedre), så er det verdt pengene for Wii U m/ 3D World :)

 

Har ikke spilt Mega Man nei. Første Nintendo konsollen min siden NES er Wii, og der har jeg kun Zelda og Super Mario. Samt litt VC spill :)

Endret av c7Nn
Lenke til kommentar

Det blir nok en Wii U ja, men må vel fullføre GTA V først.

Super Mario Galaxy 2 er muligens det beste single player spillet jeg har spilt, det er helt sinnsykt. Så hvis 3D World er halvparten så bra (eller bedre), så er det verdt pengene for Wii U m/ 3D World :)

 

Har ikke spilt Mega Man nei. Første Nintendo konsollen min siden NES er Wii, og der har jeg kun Zelda og Super Mario. Samt litt VC spill :)

Da vil jeg nok anbefale deg å prøve Mega Man 2 eller Mega Man 3 siden du kjøper Virtual Console-spill. :green:

Lenke til kommentar

Da vil jeg nok anbefale deg å prøve Mega Man 2 eller Mega Man 3 siden du kjøper Virtual Console-spill. :green:

Kan jo alltids teste det ut, men har stort sett holdt meg til spill som skal bringe tilbake gode minner når det kommer til VC spill :) Har en følelse av at opplevelsen ikke blir helt den samme med spill man spiller for første gang.

Men så er ikke Nintendo som de fleste andre, og grafikken holder seg mye bedre enn alle andre plattformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...