Gå til innhold

Nettbrett uten mulighet for simkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange (de fleste?) nettbrett finnes i utgaver både med og uten SIM-kort.

De uten SIM-kort pleier å være mange hundre kroner billigere.

Jeg kjøper alltid med, siden det er upraktisk å bare kunne bruke nettbrettet på steder med wifi, eller å måtte opprette hotspot med telefonen.

 

Om du bestemmer deg for iPad, har du jo innsnevret valgmulighetene en del. Ytelse, pris, størrelse... Hvilke krav stiller du?

 

Jeg er ikke noen ekspert på emnet. Jeg har Sony Xperia Tablet Z, men det er litt i dyreste laget.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

På oljeplattformer har de strenge regler. Jeg tror ikke det er tillatt å ha med seg kommunikasjonsmidler med egen mobildekning. Man får aller nådigst benytte felles-PCer eller nettbrett med wifi. Ikke egen mobildekning.

 

Jeg tror det handler om industrispionasje, og at man ikke skal kunne lekke informasjon til pressen ved ulykker. Ganske tynn begrunnelse, spør du meg.

 

Svortevik må nok følge arbeidsgiverens (dumme) regler, og skaffe et nettbrett uten SIM-kort.

Han kan tydeligvis ikke kjøpe et nettbrett med plass for SIM-kort, og bare la være å bruke den funksjonen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ja det er jo det jeg skriver i første innlegget mitt, nettbrett UTEN mulighet for simkort. Det er ikke godt nok å ta ut simkortet, nettbrettet må være uten muligheten i det hele.

 

Jeg har alt ett nettbrett med simkort i, så det nye nettbrettet skal kun brukes når jeg er offshore eller andre steder med trådløst nett.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

De færreste nettbrett har simkort, de som har dette er normalt godt merket med 3G eller 4G og minst kr 500 høyere pris.

 

Hvis man ønsker iPad er ulempen at WiFi-versjonene uten 3G/4G også mangler GPS-mottaker og dermed mangler mulighet som GPS-navigator og elektronisk kart.

 

Personlig så har jeg god erfaring med Nexus 7 nettbrett, der får man mye for pengene. Disse selges flere plasser, men ikke hos Elkjøp/Lefdal. Jeg har sett at Expert har hatt noen kampanjer på den nye 2013-modellen hvis du vil se og kjenne på det. Den gamle 2012-utgaven er ikke så kjekk som den nye.

Lenke til kommentar

De færreste nettbrett har simkort, de som har dette er normalt godt merket med 3G eller 4G og minst kr 500 høyere pris.

 

Hvis man ønsker iPad er ulempen at WiFi-versjonene uten 3G/4G også mangler GPS-mottaker og dermed mangler mulighet som GPS-navigator og elektronisk kart.

 

Personlig så har jeg god erfaring med Nexus 7 nettbrett, der får man mye for pengene. Disse selges flere plasser, men ikke hos Elkjøp/Lefdal. Jeg har sett at Expert har hatt noen kampanjer på den nye 2013-modellen hvis du vil se og kjenne på det. Den gamle 2012-utgaven er ikke så kjekk som den nye.

Jeg skulle akuratt til å nevne Nexus 7, som allerede var blitt nevnt nå :)

Har ikke testet nettbrettet selv, men det er jo som du skriver at man får mye for pengene.

 

Kenneth.

Lenke til kommentar

Jamfør bildet tatt i etasjen under meg:

1200022429.jpg

MOBILHOTELL: Alle som jobber offshore i Norge må legge igjen mobiltelefonen før de blir fraktet ut på feltet med helikopter. Her på helikopterterminalen på Flesland ligger flere tusen mobiltelefoner innkvartert på hvert sitt lille rom mens eierne er på jobb. Foto: Eirik Helland Urke

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å ta en titt på LG G PAD 8.3". Har hatt den i et døgn, og har allerede lagt bort min nexus 7(2013 mod). Utrolig mange nyttige apps på den.

 

Nyttige apps kan man laste ned, den eneste appen som er unik for LG G Pad er vel for den infrarøde fjernkontrollen.

Dessverre så leveres den med en gammel Android-versjon, Nexus får alltid nyeste versjon.

Andre forskjeller er litt større skjerm, minnekortspor, og litt høyere pris.

Lenke til kommentar

Qslide, Qpair og Quick memo, er bare noen apper som er ganske nyttig. Synes også det er mye flere nyttige innstillinger på g pad'en. Man kan også laste ned,og bytte "themes". Så LG har gjort masse bra her.

Noe jeg heller ikke har sett på andre tab'er før, er når man ser film. Man trykker bare på et lite ikon, så låser man skjermen, slik at ikke noen menyer kommer opp, om man trykker/kommerborti skjermen. Blir bare mer imponert over den, etterhvert som jeg prøver den ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...