Gå til innhold

GTX 760 eller GTX 770?


Anbefalte innlegg

Hei alle forumeksperter!

 

Det er dags for å oppgradere litt HW og jeg ønsker da å be om deres synspunkter.

 

SSD: Har en Intel 520 på 120 GB, den går i en laptop jeg har.

Oppgradering: SAMSUNG 840 PRO 256GB

 

Grafikkort: Har nå POV GTX 460 GLH

Oppgradering Alt #1: ASUS GeForce GTX 760 OC 2120,-

Oppgradering Alt #2 ASUS GeForce GTX 770 OC 2730,-

Er GTX 770 verdt 600,- ekstra?

 

Disclaimer: Kjører 1080p skjerm og handler hos Dustin.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte idag ASUS GTX 760 fra NetOnNet til 1899kr.

 

Jeg satt lenge og tenkte på hva jeg skulle velge mellom ASUS GTX 760 og 770.

GTX 770 er jo såklart et bedre kort, men siden jeg oppgraderer skjermkort hvert andre år så tror jeg at 760 er godt nok. :p

 

PS: Jeg vet at du sa at du handler på dustin, men mpx har tilbud på ASUS GTX 770 til 2495kr. :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding, kan du utdype litt hvorfor du ville valgt disse?

 

Verdt å nevne at ved å gå for GTX 770 får jeg med en bundle på 3 spill. AC4 Black Flag, Batman Arkham Origins og Splinter Cell Black List, laveste pris 890,- i løsvekt (prisjakt.no) Får jeg noe liknende ved å går for Radeon?

 

 

Jeg kjøpte idag ASUS GTX 760 fra NetOnNet til 1899kr.

 

Jeg satt lenge og tenkte på hva jeg skulle velge mellom ASUS GTX 760 og 770.

GTX 770 er jo såklart et bedre kort, men siden jeg oppgraderer skjermkort hvert andre år så tror jeg at 760 er godt nok. :p

 

PS: Jeg vet at du sa at du handler på dustin, men mpx har tilbud på ASUS GTX 770 til 2495kr. :)

 

Takk for tipsene. Slik jeg ser det er det bare en hundrings ca. i prisforskjell etter at frakten er tatt med (gratis frakt hos dustin). Garanti/supportmessig synes jeg også det er greit å handle de fleste "tingene" mine fra en sjappe. Men det er uansett kjekt å vite hva kortene går for andre steder.

 

Hvilke spill skal du kjøre og hva er forventet ytelse?

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Akkurat nå er det BF4, min GTX 570 sliter litt der, skal oppgrade cpu osv også. :)

 

Satt bare å leste at GTX 760 er et godt skjermkort til BF4 og andre spill som kommer ut. :)

 

Best graphics cards for Battlefield 4

 

Jeg tenker at GTX 760 er bra nok for mitt bruk ihvertfall. Hadde GTX 285 engang i tiden (kostet over 3000kr). Hadde det i to år før jeg kjøpte GTX 570 som kostet ca 1000kr mindre, som jeg også hadde i to år. :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også nytt skjermkort i disse tider, og 280X ser interessant ut. Men sjekk et par reviews først, tror de kortene sliter med endel støy under spilling og høyt strømforbruk.

 

Komplett har sapphire 280X kort på tilbud denne uken til rett over 2000,- mens mpx har Asus sitt GTX770 på tilbud til 2500,- Ca samme ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at du får med Assassins Creed 4, Splinter cell og Batman Origins om du kjøper GTX 770, noe som gjør gapet mellom 770 og 280X vesentlig mindre hvis du er interessert i disse spillene.

 

 

Kjøpte selv 770: http://www.dustinhome.no/product/5010745858/gigabyte-geforce-gtx-770-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

 

Fikk det i går, det ligger og venter på at klokka skal bli 16 så jobben er ferdig og jeg kan begynne å bygge :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler at du ser på Samsung sine EVO disker.

Du vil ikke merke forskjell i forhold til Pro diskene.

Og EVO diskene får du billig i 500gb feks.

Smart! Takker så mye for den.

 

 

Husk at du får med Assassins Creed 4, Splinter cell og Batman Origins om du kjøper GTX 770, noe som gjør gapet mellom 770 og 280X vesentlig mindre hvis du er interessert i disse spillene.

 

 

Kjøpte selv 770: http://www.dustinhome.no/product/5010745858/gigabyte-geforce-gtx-770-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

 

Fikk det i går, det ligger og venter på at klokka skal bli 16 så jobben er ferdig og jeg kan begynne å bygge :D

 

Gratulere :D Hva fikk deg til å gå for GB over f. eks. Asus, Pris? Støy ? Kjøling ?

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Smart! Takker så mye for den.

 

 

 

Gratulere :D Hva fikk deg til å gå for GB over f. eks. Asus, Pris? Støy ? Kjøling ?

 

OC versjonen så den var høyere klokket uten at jeg må fikle selv, dessuten var den billigst! Og så ser den litt sexy ut også da synes jeg :love:

 

Har forøvrig også kjøpt EVO SSDen, 250GB versjonen. Ligger i samme boksen som 770 og skriker på at klokka skal bli 4!

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også omtrent samme oppgraderingen, samsung 840 PRO disk og GTX 770eller 760.

Spiller BF4 og Arma3, men bare på 1920x1200.

Er det da noe vits med GTX 770 eller holder GTX 760 i massevis?

Jeg har 8 Gb RAM, lønner det seg å oppgradere til 16 Gb?

 

Jeg ville gått for 770 da det er relativt liten forskjell i pris og gir en del ekstra ytelse (hvis du har råd) Hverken 770 eller 760 holder i massevis hvis du skrur opp instillingene i BF4, men de vil begge kjøre det fint om du justerer grafikkinstillingene litt.

 

Med 770 får du med Batman Arkham Origins i tillegg til AC4 og Splinter Cell som også følger med 760, og det er bare Batman som er Batman ;)

 

Forøvrig som nevnt tidligere i tråden, vurder EVO i stedet for PRO.

Lenke til kommentar

Ser at netonnet selger Asus 760 til 1900,- inkludert frakt, mens mpx har 770 til 2500 pluss en hundrelapp i frakt. Dette betyr en differanse på nesten 700,-

 

Dersom man sammenligner disse to kortene opp mot hverandre på tester utført av hardware.no så ser man at det ved 1920*1080 er en differanse på kun 10 fps - hva bf3 angår vel å merke, men regner med at man får ca samme distanse mellom kortene på BF4? Har vært veldig lysten på 770, men lurer egentlig på om 10 fps er verdt differanse på 700,-

 

GTX 760 - BF3@1920*1080: ca 72-74 fps

GTX 770 - BF3@1920*1080: ca 83 fps

 

http://www.hardware.no/artikler/stortest-geforce-gtx-760/134818/3

 

http://www.hardware.no/artikler/test-asus-geforce-gtx-770-directcu-ii-oc/133771/3

Lenke til kommentar

Ulempen med å spare en 5 hundre kroner nå er at skjermkortet ditt blir mye fortere utdatert og du må igjen bytte om ikke så veldig lenge fordi det har blitt for dårlig. Du får også med ett spill ekstra på 770 ser jeg. En annen ting er at høyere modeller av kort ofte har mer å gå på ved overklokking hvis man vil øke ytelsen på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...