Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener i Status-bildet til høyre på forsiden? OK hos meg:

System Status System Up Time: 0 days: 15 hours: 16 minutes Current Date/Time: 07 May 2015 15:43:51 System Resource:     - CPU Usage:   1.00%   - Memory Usage:   93%   - NAT Session Usage:   3%

 

Prøvd med en reset to factory defaults?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Ja, mener under status-bildet.
Tok en factory reset, og da ble det synlig.

Tok en reboot når alt av endringer var gjort, men nå står det ikke noe der. Merkelig.

Edit: Fant "synderen"! Safari! I Google Chrome kommer det opp hver gang. Problem løst. ;)

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Be kundeservice hos Telenor oppgradere den for deg (AAJX8), eller last den ned selv http://stup.telenor.net/firmwares/cpe-zyxel-p8702n

Riktig fil er 100AAJX8D0.bin. Da oppgraderer du på eget ansvar :)

 

Takker så meget for link.

 

Er inneforstått med at jeg oppgraderer på eget ansvar, men burde gå greit.

Heldigvis ikke første gang jeg oppgraderer firmware på en ruter eller andre dupeditter (riktignok første gang på denne modellen).

 

 

Edit: fungerte som smurt og oppgradere.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig å sperre ute Telenor.

Det eneste Telenor gjør er å oppgradere firmware (som går automatisk opp mot stup.telenor.net), evt. logger inn ved feilsøk.

 

En tilgang som kan misbrukes. Vil bli spesielt urolig dersom de kan logge informasjon som går inn og ut av ruteren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var jeg nok en gang tilbake på 5D0: Har kjørt 8D0 i snart 2 uker uten problemer, men i går fikk Apple-TV-boksen, som kjører på 5 GHz WiFi, problemer. Streaming på Netflix klarte ikke HD, og bufret en del. Restartet først Apple-TV, samme feil. Restartet så 8702, samme feil. Flyttet deretter Apple-TV over på 2,4 GHz WiFi, alt i orden. Hadde aldri slike problemer med 5D0, så da ble det 3 skritt tilbake til "Last known good".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, Jeg har ett problem som jeg ikke finner ut av,  har vert i kontakt med Telenor på facebook, dem sier de har prøvd sine "triks"  som sikkert er tull,  Som dere ser på bilde har jeg hatt en go stabil linje over langt tid, men nå er alt ødelagt, har prøvd å resette ruteren, nedgradere og oppgradere(firmware) ruteren men ikke noe virker, ruteren fikk jeg en stund før jul da jeg også hadde problemer, helt til den stoppet å fungere fint den 14.02.  det ut til at det blir bare verre.  Hadde en dag med 47Mb/s men etter det rett ned igjen. Jeg ser HomeNet kan levere 40/20 her men har ikke hørt noe serlig bra om dem. Telenor har vist at de har greid å levere 51Mb/s å nå ønsker jeg bare dette tilbake. LHACQWk.jpg

Lenke til kommentar

VDSL tellerene dine viser blant annet CRC feil - bitfeil under overføring.

Tøm tellerene dine, se om disse tallene vokser - gjør de det så må du be Telenor til å sende ut montør til å gå over linjestrekket og se etter støykilder, eller bytte trådpar slik at bitfeilene på linjen opphører.

 

Ut i i fra screenshotet ditt er det noe åpenbart galt med linjen, og hvis du har sendt det venstre bildet til Telenor og de har ignorert det må du bare pushe dem hardere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan starte med å bytte kabel fra kontakt i veggen til multimodem. Det kan også være feil på selve multimodemet, har du et annet du kan teste med? Ev kan du låne fra en som også har Telenor. Ikke særlig sannsynlig, riktignok, men enkel og rask feilsøking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Linja di er på grensa av hva den klarer. CRC feil er helt normalt med de FEC tallene du har. Har du ikke CRC feil, kjører du ikke fort nok...

 

Det som trolig er problemet ditt er at det har blitt mer crosstalk, altså flere kunder som kjører VDSL2. Eneste løsningen på det er enten færre VDSL2 kunder, eller begynne med vectoring som krever kun én operatør i sentralen - altså ingen av de er realistiske. Men gjør som zanta sier - bytt kabel mellom vegg og modem (ev. til og fra splitter om du har det) og pass på at den er tvistet. Bruk gjerne en CAT5-kabel.

Lenke til kommentar

Er det mulig å sperre for adgang fra Telenor på denne ruteren? Liker ikke at Telenor har adgang og kan gå inn på min ruter uten mitt samtykke eller viten.

 

Når jeg jobbet på Telenoreksperten var det ingen(!) som gikk inn på kunders multimodem på måfå! Faktisk ble det brukt remote desktop via fh.telenor.no for å aksessere ressurser lokalt.

 

Jeg skjønner at du i teorien ikke liker at noen kan ha tilgang, men hvis det faktisk gjøre, så fører det til automatisk oppsigelse av vedkommende som ville funnet på noe sånt.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

 

Er det mulig å sperre for adgang fra Telenor på denne ruteren? Liker ikke at Telenor har adgang og kan gå inn på min ruter uten mitt samtykke eller viten.

 

Når jeg jobbet på Telenoreksperten var det ingen(!) som gikk inn på kunders multimodem på måfå! Faktisk ble det brukt remote desktop via fh.telenor.no for å aksessere ressurser lokalt.

 

Jeg skjønner at du i teorien ikke liker at noen kan ha tilgang, men hvis det faktisk gjøre, så fører det til automatisk oppsigelse av vedkommende som ville funnet på noe sånt.

 

 

Mvh Faller

 

Nå er det vel strengt tatt ikke han sitt modem heller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...