Gå til innhold

forstår ikke helt dette med kredittkort grense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke det maksimale man kan belaste kortet da? Altså at hvis du tar ut 20000kr, for så å betale tilbake f.eks 5000kr, så kan du igjen låne 5000kr senere, men aldri mer enn at det lånte beløpet overstiger 20000kr.

ok, utifra det jeg skjønte så kan jeg låne ny 20 tusen etter at jeg har betalt tilbake 20 tusen

Endret av summer-
Lenke til kommentar

jeg fikk kredittkort fra santander med en kredittgrense på 20 000 siden jeg er student.

det jeg lurer på er, er de 20 000 kronene for hele året? hvis jeg bruker de opp i november, og betaler 3 prosent av beløpet månedlig må jeg vente helt til november neste år for å få ny saldo liksom

Grensa for hvor mye du kan ha i minus på kortet er 20 000. Hvis renta er 3% per måned og du låner 20 000 nå og betaler ned 3% per måned så står du fortsatt med 20 000 i minus i november neste år, og kan dermed ikke låne en krone ekstra.

 

De gir ikke ut gratis penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grensa for hvor mye du kan ha i minus på kortet er 20 000. Hvis renta er 3% per måned og du låner 20 000 nå og betaler ned 3% per måned så står du fortsatt med 20 000 i minus i november neste år, og kan dermed ikke låne en krone ekstra.

 

De gir ikke ut gratis penger.

hvem har snakket om gratis penger? tror du jeg er helt dum eller

Endret av summer-
Lenke til kommentar

hva er feil med det jeg har spurt, jeg bare lurer. alle slitter av og til, tror du jeg skal bare gå å få takk i kreditkorter for å få penger. jeg vet hva konsekvenser er kompis.

Det er bra at du spør :) Men dette skulle du vite da du takka ja til kortet. For jeg leser ofte at mange trodde det var penger dem fikk.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar