Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forvirrende forelskelse..og kompliserte følelser


Anbefalte innlegg

Mitt hode er full av kaos om dagen. Jeg har i to måneder dater jevnlig en mann. Problemet mitt er at jeg forstår ikke meg selv. Jeg får inntrykk av at denne mannen er veldig forelsket i meg. Jeg fortsatte å møte denne mannen fordi jeg elsker så mye med han. Han er et super behagelig menneske. Men jeg ser etter andre.... Skriver med andre og tenker på å møte en annen som jeg er nettforelslet i. Fyy jeg får dårlig samvittighet for mine tanker og hva jeg driver med. Det er noe at jeg er mer tiltrukket av utseende på denne jeg tenker å møte. Men samtidig sier jeg til meg selv : jeg elsker han som jeg dater på en måte som er mer holdbart i lengden muligens... Nei forvirret. Hva ville dere gjort ?

 

Anonymous poster hash: 9e6b3...5ad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brutt med karen du har datet og se deg rundt, for det er tydeligvis det du egentlig ønsker.

 

Edit: Han du dater fortjener heller ikke at du tuller med han sånn.. Hvis dere ikke har en egen ordning hvor dere er klare på at dere ikke er eksklusive (noe man gjerne kan forvente etter å ha datet i ett par måneder).

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Heartlife. Oppriktig mener jeg at du strekker deg under din verdighet og utsetter deg selv for et press som du sannsynlig ikke fortjener fordi du nok i viss grad handler uforskyldt. Antall poster fra deg over tid peker i rettingen at du er i behov av profesjonell helsehjelp. Du fremviser jo også egen følelse av at alt ikke er som det skal, i og med at du er på "søken" etter forklaringsmodeller til din adferd. Kilden er for så vidt kjent å være tvilsom, men beskriver greit hva som er å lese i annen litteratur: http://no.wikipedia.org/wiki/Dramatiserende_personlighetsforstyrrelse

Jeg mener på det sterkeste at du bør få deg hjelp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi har ikke gitt hverandre noen avtale...jeg ser på han som en venn og ønsker å ha han der forløbig. Føler meg teit som tenker slik.

Syns ikke du skal føle deg teit av den grunn. Det er naturlig å føle seg slik. Ingen liker å være bundet i et forhold. Som jeg forstår det er du forholdsvis ung også. Gå ut, se andre folk og ha det gøy. Det er ingenting i veien med det. :)

Lenke til kommentar

Vi har ikke gitt hverandre noen avtale...jeg ser på han som en venn og ønsker å ha han der forløbig. Føler meg teit som tenker slik.

 

Den meste av vår kommunikasjon som mennesker er ikke muntlig, derfor er det viktig at du er VELDIG KLAR over hva du ønsker av han. Ønsker du han kun som venn så fortell han dette, da kyss, sex og annen intimitet sier det absolutt motsatte!

Lenke til kommentar

Åhh, jeg har akk samme problemet og vi date i 3 måneder nå .. jeg er så forvirret :/ jeg har ingen følelser for han , men han liker jo meg og jeg aner ikke hvordan jeg kan sie det til han uten at han bli såre eller noe !! :((

 

Hvis du ikke har følelser så sier du ifra, det er langt verre å vente og gjøre vondt verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med Malvado. Om du ikke er forelsket i ham AnnaH, så er det bedre å si fra. Det hjelper ingen av dere om dere fortsetter å date. Han tror du har samme følelser som ham og din frustrasjon vil ikke bli mindre heller. Det er ikke bra for noen av dere å gå rundt slik. Jeg tipper han vil bli mer såret jo lenger tid som går. Det er bedre å bare gjøre noe med det med en gang. Han fortjener å finne noen som er forelsket i seg og du burde være sammen med noen du er forelsket i også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Malvado. Om du ikke er forelsket i ham AnnaH, så er det bedre å si fra. Det hjelper ingen av dere om dere fortsetter å date. Han tror du har samme følelser som ham og din frustrasjon vil ikke bli mindre heller. Det er ikke bra for noen av dere å gå rundt slik. Jeg tipper han vil bli mer såret jo lenger tid som går. Det er bedre å bare gjøre noe med det med en gang. Han fortjener å finne noen som er forelsket i seg og du burde være sammen med noen du er forelsket i også.

Det ble slutt mellom oss igår da ..

Lenke til kommentar

Håper det gikk bedre enn fryktet. Hvordan går det med deg? Lettet? Lei deg? Tok han det bra?

lettet egentlig :) men har jo lyst å ringe å høre med han om hvordan han hadde det :/ men tror ikke det er en bra ide :/

Han sa ikke så mye.. altså spurte meg om det var det jeg ville osv .. men jeg fikk jo dårlig samvittighet og :( Hørte jo med mange egentlig før jeg tok dette steget ,og alle sa at det var best hvis jeg bare gjør det slutt og la han gå..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er tøfft å la noen gå!. Hvordan si det liksom? Men jeg synes det er best å la vær å si det, for jeg har ikke et forhold med han. Jeg sa ikke ja til å være kjæreste med han. Jeg bare la det viske ut i sanden på en måten, men kanskje galt det og..... Selv så har jeg satt mer pris på at menn som kutter kontakten med meg på et tidlig stadium bare lar det viske seg ut i sanden. , dvs at vi skriver litt hyggelige ting til hveandre som venner, og ikke møtes. Men vanskelig.... Ønsker aldri å såre noen , og det er jo ikke det man vil. Men en kan ikke styre hva som er rett for seg eller ikke. :)

Lenke til kommentar

vet jo aldri :)

Dette er samme fyren som du nå prøver på nytt med? Noen ganger er det viktigste man gjør å lytte til sitt eget hjerte. Jeg husker fra den store kjærlighetstråden at du angret på at det ble slutt og da vil jeg anta at det gjelder denne mannen. Man kan spørre andre så mye man vil, men til syvende og sist er det bare seg selv, sitt eget hjerte og sine egne følelser man kan lytte til. Andre kan prøve å hjelpe og komme med råd, men man må selv ta avgjørelsen.

 

heartlife: det er tøft å la noen gå, men samtidig så synes jeg det er fint å la dem få vite. Det kommer kanskje an på hvor lenge man har holdt på og hvor alvorlig det har vært, men ut av respekt for den det gjelder så er det fint å ha pratet med dem om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...