Gå til innhold

Tamron 70-200MM 2.8 Di SP VC USD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat:"Tamron sin 70-200 f/2.8 VC er styggbra. På linje med Nikon 70-200 f/2.8 VRII både optisk og mekanisk, om ikke bedre. Stabilisatoren er et godt hakk bedre også. Jeg ville helt klart valgt denne fremfor Nikon sin, uten tvil."

 

Er helt enig. Nikonen er på ingen som helst måte verd prisforskjellen.

 

Kilde:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1539636&page=1&&do=findComment&comment=20972860

Lenke til kommentar

Fikk tak i en pent brukt en, kun et par mnd gammelt. Ikke mye jeg har fått testet enda, men virker svært lovende.

 

En ting jeg lurer litt på. Det virker som at VC må «varmes opp litt» før den virker optimalt. Mener å ha lest et sted på nettet et sted om en kar som mente det samme. Er det noen av dere som vet om dette stemmer, og om dette er ganske normalt, eller om dette er et Tamron syndrom?

Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for svar :)

 

Ja, at det tar en brøkdel av et sekund er jeg forsåvidt vant med da jeg tidligere har hatt et Tamron 70-300 VC, samt brukt en del nikon 70-200 F4. Og med disse to føles det mere "riktig" at det tar bittelitt tid, men så sittern.

 

Med dette tamron 70-200 F2,8 VC, føles det litt anderledes. Det tar et brøkdel av et sekund, så ser jeg at det stabiliserer en hel del, men ikke fullt ut. Derimot om jeg holder utøserknappen nede mens jeg ser i søkeren blir det først "fjellstøtt" etter noen sekunder, kanskje 2-3 sekunder.....

 

Kan det finnes en "logisk" forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Takker for tips.

 

Snakket med reparatør for Tamron, og han syntes dette hørtes rart ut, og mente at slik skulle det ikke være.(mulig det kunne være en oppdatering) Tar det med i butikk der det var kjøpt å prøver det mot et nytt tilsvarende. om det er forskjell er det bare å sende det inn, er det likt, så er det vel slik det er :)

 

Kommer tilbake med status etterhvert :)

Endret av D-600
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var i butikk, men han kunne ikke se det samme som jeg ser. Han anbefalte å at jeg sjekket på nett om det var flere med det samme problemet, noe som ikke tok lang tid å finne.

 

Se 3. avsnitt fra slutten i linken. Hvordan tolker dere dette?

 

http://www.cameralabs.com/reviews/Tamron_SP_70-200mm_f2-8_Di_VC_USD/

 

Er det dette du mener?

 

"That is very good! But there was a very irritating "warm-up" phase with the VC: It took about two to three shots at room temperature before VC was properly locking on target. And if you pause for a minute "warm-up" started anew with the first one or two shots being unusable. Unfortunately a second copy of the lens suffered from similar behavior with up to five shots needed for the VC to work as advertised."

Lenke til kommentar

 

Du bør tenke mer på resultatene du får i praktisk bruk....klarer du å få skarpe bilder?

Når du skyter serier.....er de første bildene mer uskarpe enn resten?

 

Post gjerne noen bilde-eksempler ;)

 

Ja det er forsåvidt resultater i praktisk bruk som jeg tenker på, da stabiliseringen ikke er på topp før etter flere "skudd", eventuelt sekunder. Dette skulle virket på et skudd, slik at det ikke skal være nødvendig med en hel serie forå sikre seg at VC fungerer optimalt.....

 

Er den testen jeg linket til fra pålitelig kilde, slik at jeg eventuelt kan bruke den for å vise at andre har opplevd det samme? Er det noen som har tanker rundt hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...