Gå til innhold

Sensur av NrK - tåler vi ingen ting av den nye makten?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hvorfor skal det være tilpasning til regjeringsskifte? NRK er vel de dyktigste og de jeg synes fremstår som mest nøytrale i politiske debatter og nyhetssendinger.

Jeg synes Stoltenberg alltid kommer greit ut av debatter og situasjoner, noe jeg mener han gjør her også.

 

Men at de er gode, gjør ikke at de kan ta feil.

 

 

Nûjen derimot gjorde ingen god figur synes jeg og ser ikke problemet at de fjernet dette.

 

  1. Hvor gjorde han en dårlig figur?
  2. Det at han i en diskusjon med en profesjonell politiker etter din mening ikke gjør en god figur, er det grunn til å sensurere bort det han sa.
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men at de er gode, gjør ikke at de kan ta feil.

 

 

 

  1. Hvor gjorde han en dårlig figur?
  2. Det at han i en diskusjon med en profesjonell politiker etter din mening ikke gjør en god figur, er det grunn til å sensurere bort det han sa.

 

1. Jeg synes ikke at han gjorde noe godt inntrykk.

2. Må det absolutt være sensurering? Kan det ikke rett og slett være vanlig klipping av programmateriale?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

2. Må det absolutt være sensurering? Kan det ikke rett og slett være vanlig klipping av programmateriale?

 

Jo, men sentrale aviser og nettsteder mener åpenbart ikke det.

 

En lignende tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514994 hvor man ser hvilken side diskusjon.no sine medlemmer faller ned på.

 

Det er blitt svært så taust etter mine to siste innlegg

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514994&p=21042169

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514994&p=21042302

 

i den tråden.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Hvis det skal være politisk debatt på riksdekkende tv må jo faktisk begge parter får ta del, ellers er det ingen debatt. Hvis den ene parten blir ekskludert er det jo bare ren propaganda.

Som det observeres i første post, så er det nesten alltid omkring 5 millioner parter som konstant blir eksludert i politiske program på TV. Dog, du har rett i at disse bare er ren propaganda ;)

 

Man er redd for at seerne skal få et feil inntrykk. Her fremstiller han jo praktisk talt Norge som en rasiststat.

Hvorfor er det ett "feil inntrykk"?

 

Spørsmålet er da om NRK mener dette er noe som fortjener oppmerksomhet, og som det trengs å gjøres ett stort nummer ut av, eller om det er såpass lite interessant at det klippes vekk, slik store deler av programmet allerede blir.

Spørsmålet er da om det ble klippet bort for å sikre større oppmerksomhet? Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes denne er interessant som ett lite apropos. Jeg opplever debattklimaet i Sverige som usedvanlig ensrettet og med veldig liten takhøyde for å tillate andre meninger enn de godtatte. Morsomt å se denne saken så kort tid etter at selv svenske redaktører snakker om sensur:

 

Kraftig motstand mot svensk æresdoktorat til Olav Thon

 

 

 

 

 

 

 

http://www.aftenposten.no/okonomi/Kraftig-motstand-mot-svensk-aresdoktorat-til-Olav-Thon-7346286.html#.UmakvPlbmyk

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Nå er det slett ikke snakk om noen "kraftig motstand". Det er noen på universitetet der borte som har gjort som man gjør slike steder og laget litt rabalder, og så har biskopen hengt seg på.

 

Kraftig motstand er det blitt til på veien mellom Värmlands Folkblad og desken i Aftenposten.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

For de som kjenner NRK høres det svært lite sannsynlig ut at de skal ha sensurert en meningsytring som angriper FrP. Her var det nok redaksjonelle hensyn som var utslagsgivende, som at ytringen var ubehagelig å få servert i et koseprogram, dessuten var den lite relevant og bærer preg av uvitenhet om norske forhold. Det sier mye at Stoltenberg fant det nødvendig å forsvare sine politiske hovedmotstandere.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ufattelig at NRK sensurere dette.

Svensken var svært usaklig og sensurering fungerer vel mest for å beskytte han mot sin egen dumhet.

 

Jeg gjentar

 

 

  1. Hvor gjorde han en dårlig figur?
  2. Det at han i en diskusjon med en profesjonell politiker etter din mening ikke gjør en god figur, er det grunn til å sensurere bort det han sa.
Lenke til kommentar

 

Jeg gjentar

 

 

Ja, jeg synes han gjorde en utrolig dårlig figur men var det var overhode ingen grunn til sensur.

 

Stoltenberg skjønte at han var med i et underholdnings program, komikeren trodde han sto

på Scenen.

Uansett var det et glimrende PR stunt (uten pr. byrå) som sikkert trekker noen ekstra personer til neste forestilling. Også komikere må leve.

Endret av Arne Alphaseth
Lenke til kommentar

Norsk media er selvpålagt å følge "Vær Varsom-plakaten".

Svensk media har ingen motsats til dette.

 

I følge Vær Varsom-plakaten er media skal "De som utsettes for sterke beskyldninger skal så vidt mulig ha adgang til samtidig imøtegåelse av faktiske opplysninger.".

 

Case closed.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, jeg synes han gjorde en utrolig dårlig figur men var det var overhode ingen grunn til sensur.

 

Stoltenberg skjønte at han var med i et underholdnings program, komikeren trodde han sto

på Scenen.

Uansett var det et glimrende PR stunt (uten pr. byrå) som sikkert trekker noen ekstra personer til neste forestilling. Også komikere må leve.

 

Hva er dette for en argumentasjon?

 

Må jeg gjenta spørsmålet for å få et konkret svar og ikke generell svada som muligens virker på fjortiser?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Etter vær varsom plakaten så har ikke NRK noe valg, de måtte klippe ut det han sa fordi de borgerlige har ikke muligheten til å forsvare seg. Hva er du egentlig forventer Kgun, at de skal slutte å følge sine egne regler?

 

Jeg synes egentlig det var dumt han bli klippet, fordi ingenting er bedre reklame for de borgerlige enn en rabiat svenske som skriker om rasisme.

Lenke til kommentar

Etter vær varsom plakaten så har ikke NRK noe valg, de måtte klippe ut det han sa fordi de borgerlige har ikke muligheten til å forsvare seg. Hva er du egentlig forventer Kgun, at de skal slutte å følge sine egne regler?

 

Nei, det er ikke helt riktig. Så lenge de borgerlige hadde mulighet for et proporsjonalt tilsvar uten unødig opphold, så er VVP oppfylt. Det er ikke sånn at man alltid må ha alle potensielle parter til stede, da hadde ikke media kunne jobbet. Det hadde vært tilstrekkelig (og antagelig bedre) om NRK hadde gitt FrP og Høyre muligheten til å kommentere dette på for eksempel Kveldsnytt samme kveld. Det kunne de lett ha ordnet, siden Skavlan går i opptak.

 

Jeg synes egentlig det var dumt han bli klippet, fordi ingenting er bedre reklame for de borgerlige enn en rabiat svenske som skriker om rasisme.

 

Det er antagelig riktig.

 

Geir :)

Hadde NRK sendt dette så hadde FRP brukt dette som om det var deres 22. juli.

 

Det kan hende. Og så?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Et dusin innlegg har blitt slettet. Diskuter sak og ikke person. Det å ta mannen og ikke ballen blir ikke belønnet. Vil dere fortsette med off topiv og personangrep, vil det bli utdelt advarsler og tråden vil bli stengt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...