Gå til innhold

Spillutvikler anklages for å ha strupet negativ YouTube-omtale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det går samme veien med disse folka som de som lagde WarZ spillet (nå infestation noe).

 

Infestation: Survivor Stories. !

Tror de fortsatt har en fast streamer på det spillet som går under navnet Wolf something.

Skal dog sies at han definitivt får betalt for å streame spillet dag og natt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hahaha en perfekt form for hevn, som også ender opp med å være rettferdig

 

(med tanke på at det er til syvende og sist ikke lov til å laste opp andres verk. Vi bryr ikke oss om det, men det er fortsatt ikke lovlig.

Det er ikke det som er problemet her, da bruk av videoopptak fra spill er fullstendig lovlig innen spillkritikk (uttrykket som ofte brukes er Fair Use). TB har da lov til å bruke video fra spillet i sitt omtaleshow selv om han tjener penger på annonser, akkurat som en en nettside eller blad som omtaler spill tjener penger på salg og reklame. Når selskapet da får tatt ned omtalen er det ren og skjær sensur av negativ omtale.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kudos til Gamer.no for å ta opp denne saken!

Dette er et virkelig godt eksempel på hvor motbydelig skjev maktfordelingen er vedrørende DMCA-takedowns. At enkeltpersoner og selskaper uten evne til å tåle kritikk kan underkue ytringsfrihet og negativ kritikk på et slikt enkelt vis, tilsier at noe må gjøres med YouTubes retningslinjer. Dette er ytterligere understreket av at fyren eksplisitt gav TB tillatelse til å lage en YouTube-video han kunne tjene penger på.

Go TB, indeed!

Endret av Dustoyevsky
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Et forferdelig svindelspill, gir meg ekle minner om WarZ.

Å sensurere dette etter 3 uker når det faktisk var utvikleren selv som sende ut en anmelder kode på spillet er patetisk.

De har også vært ganske nazi på steam forumet, slettet tråder og herjet rundt og i tillegg postet "fake" anmeldelser på metacritic som TB viser i videoen sin.

Endret av bubba477
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hahaha en perfekt form for hevn, som også ender opp med å være rettferdig

 

(med tanke på at det er til syvende og sist ikke lov til å laste opp andres verk. Vi bryr ikke oss om det, men det er fortsatt ikke lovlig.

 

Man har absolutt lov til laste opp andres verker så lenge det går under fair use aka. kritikk av arbeidet f.eks.

 

Det er også slik at Totalbiscuit fikk en review kode til spillet hva trodde de kom til å skje?

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet fordi det så bra ut. Spilte det i en halv forbanna time før jeg skrudde skiter av og slettet det. Animasjonene er noe av det VERSTE jeg har sett, samme går med de mest cheesy replikkene med ELENDIG fighting system... Skulle ikke vært lov å tjene penger på sånt drit i det hele tatt.. Følte meg svindlet med villedende bilder og videoer.. 1/10... Serriøst....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet fordi det så bra ut. Spilte det i en halv forbanna time før jeg skrudde skiter av og slettet det. Animasjonene er noe av det VERSTE jeg har sett, samme går med de mest cheesy replikkene med ELENDIG fighting system... Skulle ikke vært lov å tjene penger på sånt drit i det hele tatt.. Følte meg svindlet med villedende bilder og videoer.. 1/10... Serriøst....

 

Skitet*

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet fordi det så bra ut. Spilte det i en halv forbanna time før jeg skrudde skiter av og slettet det. Animasjonene er noe av det VERSTE jeg har sett, samme går med de mest cheesy replikkene med ELENDIG fighting system... Skulle ikke vært lov å tjene penger på sånt drit i det hele tatt.. Følte meg svindlet med villedende bilder og videoer.. 1/10... Serriøst....

 

Ikke kjøp spill før etter anmeldelser har kommet.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...