Gå til innhold

Den lille Pokémon X/Y-tråden


Aerow

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg bare hadde utrolig flaks, eller om catch rate på legendaries har blitt gjort noe med, men fanget Yveltal ved bruk av to Ultra balls. Tok han ned til veldig lite liv og kastet en Ultra ball, men den feilet, så brukte han et angrep hvor han healet seg selv, samtidig som han gjorde skade, Oblivion Wings eller noe tror jeg, og da endte han opp med litt over halvt liv igjen, og da kastet jeg bare en Ultra ball til for å se, og utrolig nok ble han da fanget. Når jeg så at han kunne heale seg selv, samtidig som han gjorde ganske så god skade, tenkte jeg at det å fange han uten å bruke Master Ball kom til å bli vanskelig, men det endte jo ganske enkelt :p

 

Angrer på at jeg ikke prøvde på det der selv! Gikk rett for en master ball jeg, aner ikke hva jeg tenkte på :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det har forandret seg opp igjennom spillene, men husker nå i de første spillene så var det ingen tvil om at det måtte en Masterball til for å fange Mewtwo (mulig jeg var for ung, lite taktisk og utålmodig til å gjøre noe annet). Men i White 2, f.eks., så fanget jeg samtlige legendaries uten å bruke Masterball. Riktignok med noen gjentatte forsøk på enkelte av dem. :p Mulig du hadde en god porsjon flaks også, som klarte det med bare 2 Ultra.

Lenke til kommentar

Vet det har vært mulig å fange legendaries uten Masterball tidligere, men da som du sier, så har det gått en god del forsøk og diverse pokeballer, samtidig som da pokemonen har hatt en eller annen state, som sleep, og sittet med 1hp igjen. Men i dette tilfellet her så stemte jo ikke noe med det jeg husker fra tidligere spill. Så føler det var en god del porsjon flaks inni bildet, så sant de ikke har gjort noe med catch raten som sagt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

De har visst gjort det mye lettere å fange Legendaries. Er flere som bare kastet en quick ball helt i starten av kampen som fikk ham med en gang, litt irriterende at det skal være så lett synes jeg.

 

Har klart elite four, og har sett igjennom Friend Safariene her på siden.

 

Aerow: Poison

William: Steel

Nitrius: Bug

Chiramii: Fighting

Andareas: Water

Nevnarion: Rock

Klatt: Ice

FixXxeR: Dragon

Sebbz: Psychic

 

Dette er vel sikkert med navnene deres i Pokemon, ikke nødvendigvis på forumet.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Fanget Yveltal på første ultraballen jeg brukte og hadde bare gjordt 1 angrep på ham som fikk han ned på gult liv så ble litt overrasket selv. Men det må jo sies at stort sett alle pokemons jeg har fanget har vært lette å fange i forhold til de eldre spillene.

 

Super training var forøvrig en enorm forbedring i forhold til å EV trene på den gamle måten, og det tar jo bare en liten halvtime. :)

Lenke til kommentar

De har visst gjort det mye lettere å fange Legendaries. Er flere som bare kastet en quick ball helt i starten av kampen som fikk ham med en gang, litt irriterende at det skal være så lett synes jeg.

 

Har klart elite four, og har sett igjennom Friend Safariene her på siden.

 

Aerow: Poison

William: Steel

Nitrius: Bug

Chiramii: Fighting

Andareas: Water

Nevnarion: Rock

Klatt: Ice

FixXxeR: Dragon

Sebbz: Psychic

 

Dette er vel sikkert med navnene deres i Pokemon, ikke nødvendigvis på forumet.

 

Nei, er jeg Bug? :p Kjedeligste av alle da, hvordan finner man ut det egentlig? Og hva slags betydning har det? Kan det forandres?

Lenke til kommentar

Har egentlig ingen betydning for deg, og tror heller ikke man kan skifte det.

 

Vet ikke om man kan finne ut sin egen, men man kan se andre sin når man går inn i friend safari etter elite four.

 

Fant egentlig bare pokemon jeg hadde lyst på i William (Metang, Mawile) sin og i FixXeR sin (Dratini, Gabite).

 

Vet heller ikke om det er de samme hele tiden i en friend sin zone.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Fra Serebii.net:

 

 

Located within Kiloude City is the special Friend Safari. This is the new Safari Zone for the modern age. instead of having a set, defined, list of Pokémon you can encounter in the areas, this game applauds people who have numerous friends on their 3DS. If you have someone added, then they will appear on a list, with them being designated a certain type at random based on their Friend Code. This type, and the Pokémon within it, cannot be changed.

 

Så da er det visst random. :p

Lenke til kommentar

Catch_formula_1.png

Her er den godeste formelen for catch rate.

 

Har ikke raten for gen6 legdendariske, men Zekrom har 45, mens Mewtwo har 3, så det er omtrent 15 ganger lettere å fange Zekrom enn Mewtwo (HPmax differansen mellom Mewtwo og Zekrrom er veldig liten)

 

Og jeg tviler på at raten er satt ned, i hvertfall for cover legendaries.

Lenke til kommentar

Serr, jeg sliter med og finne ut hva jeg skal gjøre:

 

 

Jeg har besøkt han profesoren i Lumiose City og skaffa meg en nummer 2 starter. etter det så har jeg pratet med han naboen din, han i blå jakke, men nå så kommer jeg meg ikke videre :/

 

 

 

Du skal en tur innom Café Soleil i samme by, om du ikke finner frem så tror jeg taxiene kan ta deg til rette plassen

 

http://www.marriland.com/pokemon-xy/walkthrough/cliff-badge/4955-lumiose-city walkthrough, som kanskje kan hjelpe litt om det trengs.

Lenke til kommentar

Serr, jeg sliter med og finne ut hva jeg skal gjøre:

 

 

Jeg har besøkt han profesoren i Lumiose City og skaffa meg en nummer 2 starter. etter det så har jeg pratet med han naboen din, han i blå jakke, men nå så kommer jeg meg ikke videre :/

 

Edit: Var tydeligvis feil det jeg sa.

 

Kart over Lumiose City, er umulig å holde styr på hvor ting er der.

http://i.imgur.com/VEBQOmA.png

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Da har jeg fanget Yveltal, på første forsøk med Ultra Ball! Den hadde vel rundt 10% HP igjen. Litt teit at det skal være så lett, i de gamle spillene kunne man fort bruke timer på å fange de legendariske Pokémonene. Uansett synes jeg historien hittil i XY har vært overraskende bra, mye bedre enn hva som har vært i tidligere Pokémon-spill

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...