Gå til innhold

Battlefield 4 : Ytelse med forskjellige Cpu'er og Windows Versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke nettopp det som er å forvente da?

 

Ville vært skuffet om en 4960x på 4,5GHz ikke klarte bedre enn en 4770K på 4,6GHz, som verken har Quad-Channel minne, like mye cacheminne eller 6 kjerner å kose seg med i BF4. :)

 

Joda, men det var ikkje slik i bf3. Morro at det er litt mening med 6 kjerner da, selv om det ikkje er mye forskjell fra en overklokka 4770k

Lenke til kommentar

Denne betaen er jo helt fantastisk bra når det gjelder utnyttelse av hardware! Bf3 er jo elendig i forhold til dette. Hvis det blir litt bedre i retail utgaven så blir jeg faktisk enda mere imponert.

 

Ved å ta bort MSAA, så får jeg 160-170 fps hele tiden i conquest med ellers alt på Ultra i 1080p. Er nesten slik at det skulle ha vært bedre grafikk, for jeg har nesten for mange fps :p

 

Enda bedre utnyttelse av 6+ kjerner cpu er det som kanskje mangler. 4 kjerner med HT blir nesten makset ut, så her er det ikkje så mye mere å hente. GPU load er også veldig høy.

 

Andrull: 120% resolution scale ble veldig bra selv uten MSAA. 200% var meningsløs da jeg gikk ned til 70 ish fps og lagg :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vil en i5 2500k @ 4.5 GHz gjøre det i BF4, tror dere? Skal gå til innkjøp av et nytt skjermkort snart (venter på prisen på 290x), vurderer et 780 eller lignende men lurer på om CPU blir en for stor flaskehals at det knapt vil være vits med et toppskjermkort i BF4...

 

Vet at ting kan endre seg frem til release, selvsagt.

Lenke til kommentar

Hvordan vil en i5 2500k @ 4.5 GHz gjøre det i BF4, tror dere? Skal gå til innkjøp av et nytt skjermkort snart (venter på prisen på 290x), vurderer et 780 eller lignende men lurer på om CPU blir en for stor flaskehals at det knapt vil være vits med et toppskjermkort i BF4...

 

Vet at ting kan endre seg frem til release, selvsagt.

den klarer seg bra,

 

bare se her http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-4-graphics-card-performance,3634-10.html

 

og det er med titan og en mindre overklokket 2500k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vil en i5 2500k @ 4.5 GHz gjøre det i BF4, tror dere? Skal gå til innkjøp av et nytt skjermkort snart (venter på prisen på 290x), vurderer et 780 eller lignende men lurer på om CPU blir en for stor flaskehals at det knapt vil være vits med et toppskjermkort i BF4...

 

Vet at ting kan endre seg frem til release, selvsagt.

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt over CPUen. I forhold til min eldgamle Core 2 Duo er jo din CPU den reneste råtassen i samenligning, og jeg kjører BF4-betaen ganske greit, selv med en oppløsning på 2560 x 1440. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay, okay! Takk for svar - da slipper jeg å tenke mer på CPU i denne omgang. Det får eventuelt bli den dagen jeg investerer i nybygg.

 

Irriterende at det ikke har kommet noen priser og benchmarks på R9 290x ennå! Har lyst på nytt skjermkort i dag men vet at det blir for dumt med nytt toppkort rundt hjørnet. Håper AMD sitt kort blir priset såpass godt og yter likeså at det kan bli et godt kjøp eller at prisene på 780 faller...

Lenke til kommentar

Selvom jeg er enig i at han skal vente før han selger skinnet, så er jo bransjen bygd opp på det noen vil kalle svindel. Folk som har investert mange penger for bare noen år tilbake sitter jo igjen med en middelmådig spillopplevelse om 2-3 år. Og med alle socket-bytter osv. så er det veldig vanskelig med rimelige oppgraderinger.

 

Men hobby koster penger uansett, hvis man ikke klarer seg med en dagstur i skog og mark. :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skog og mark koster det og. Siste par sko jeg kjøpte til kjærringa var vel samme en stk 4770k ;)

 

Jeg spiller i dag på en gammel amd fm3+ 4100 med hele 8gig minne et gf660ti og har alt på medium i 1080p. Det er ikke værre enn at jeg normalt holder meg på øvre side av scoreboard. .

 

Har bestilt meg 8350cpu og 290x +8gig mer minne for å se om det hjelper litt. .

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

i singleplayer eller multiplayer?

 

Jeg gikk bare inn på linken lenger opp her... BF 4 Beta Multiplayer...

 

Og et annet spørsmål til deg -> 2500K med stock kjøler og stock hastighet. Ser Hardware har testet forskjellige CPU med et ganske bra skjermkort (680 var det vel...!?). Det blir det ikke all verdens forskjell mellom de råeste CPU'ene på LG2011 og 2500K. Vil denne forskjellen bli større eller mindre i ren FPS med dårligere skjermkort tror du ? Ser også at de nyeste CPU'ene har en voldsom minneutveksling pga fire minnekanaler - har dette mye å si i spill ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...