Gå til innhold

Battlefield 4 : Ytelse med forskjellige Cpu'er og Windows Versjoner


Anbefalte innlegg

 

Vent til spillet har kommet ut du får du begynner å skrive svindel :)

Beta er ikke det endelige produktet.

 

Det var VELDIG mange som skrev at bf3 sugde balle under bf3 betaen og før det også, men når spillet kom ut så var det VELDIG mange som spillte det alikevel :D

Jeg har iallefall hatt det VELDIG gøy med bf3 :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det var VELDIG mange som skrev at bf3 sugde balle under bf3 betaen og før det også, men når spillet kom ut så var det VELDIG mange som spillte det alikevel :D

Jeg har iallefall hatt det VELDIG gøy med bf3 :thumbup:

 

Har egentlig lyst til å teste win 8 å se om det hadde hjulpet på ytelsen min. Kanskje det forklarer den enorme forskjellen vi har i ytelse :w00t:

 

Og har hatt min morro med bf3, helt klart!

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

 

Har egentlig lyst til å teste win 8 å se om det hadde hjulpet på ytelsen min. Kanskje det forklarer den enorme forskjellen vi har i ytelse :w00t:

 

Og har hatt min morro med bf3, helt klart!

 

Ja du må kjøre windows 8 i bf 4 beta ja. Windows 7 ser ut til å yte veldig dårlig. Kanskje det kan ha sammenheng med dx 8.1 eller.no Ikkje vet jeg.

Lenke til kommentar

Såpass Nizzen? Var ikke klar over at BF4 kom til å makse 4 kjerner, blir spennende å se om dette også er tilfelle feks i 6 og 8 kjernene til Amd (Har ikke BF4 Beta og bra nok linje til å teste her).

 

I følge denne testen greier faktisk BF4 å belaste samtlige kjerner godt over 60% hos en FX 8350

Testa på en 6 kjerner med og uten HT

Uten HT så å si full last på 6 kjerner... fullt av lagg spikes i BF4

Med HT opptill 60% last på cpu og BF4 bruker kun 8 av 12 "kjerner" og spillet føles flytende

Lenke til kommentar

Maskinen min takler bf3 helt fint, i high/ultra på selv 2560x1440.

 

På BF4 så klarer den det ikke bra nok på selv laveste innstillinger.

BF4 er vel et av de tyngste spillene der ute. Spesielt på prosessorsiden.

 

Har du lastet ned BETA driver til skjermkortet ditt? Har en kompis som opplevde det samme som deg, og med BETA driver fra AMD var det to forskjellige verdener.

Lenke til kommentar

Med mitt oppsett, i7 3820 @ 4.7ghz, 16gb ram og 2x gtx 670 med mild overclock får jeg rundt 50-60 stabile fps i Win7 med alt på Ultra. Tenkte jeg skulle prøve å installere win 8 for å se hvor stor forskjellen egentlig er :)

 

du ser jo på forje side her i tråden at det er tydelig ganske mye forskjell, hvorfor er litt merkelig.

jeg får mellom 60-70 med mine 670 kortene mine, har dog svakere cpu enn deg, I7 860 @ 3.5ghz.

Lenke til kommentar

WOW!
Fikk byttet ut i5 750'en (OC 3,5GHz) til en i7-3930K (stock clock), og ytelsen gikk fra uspillelig på low (18-19 FPS) til 40-50 FPS.
Kan faktisk kjøre Alt på ultra i 2560x1440 unntatt MSAA på ca 20-25 FPS, så tydelig at en oppgradering av CPU VIRKELIG gjorde susen, og det til tross for GTX 480 som jo raskt blir en flaskehals. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WOW!

Fikk byttet ut i5 750'en (OC 3,5GHz) til en i7-3930K (stock clock), og ytelsen gikk fra uspillelig på low (18-19 FPS) til 40-50 FPS.

Kan faktisk kjøre Alt på ultra i 2560x1440 unntatt MSAA på ca 20-25 FPS, så tydelig at en oppgradering av CPU VIRKELIG gjorde susen, og det til tross for GTX 480 som jo raskt blir en flaskehals. :p

 

ja BF4 krever mye cpu, cpu bruken hos meg ligger på 80% ca. er veldig få spill om bruker så mye. skjermkortene slapper jo av på 40-50% bruk :p men får stabilt 60-70 fps så er fornøyd :) '

 

men da er det bare for deg å innstallere win8 da så blir det enda bedre ;)

Lenke til kommentar

 

blir jo et problem for meg naar jeg ikke har 32bit nettleser..

 

Blir jo litt ot, men noen god grunn til at du ikke har både en 32 bits og en 64 bits nettleser? Du kan jo sette 64 bits versjonen som default og kun bruke 32biteren når BF3/4 krever det. Ikke noe problem å bruke 32 bits programvare i et 64 bits os (som regel).

Lenke til kommentar

 

Blir jo litt ot, men noen god grunn til at du ikke har både en 32 bits og en 64 bits nettleser? Du kan jo sette 64 bits versjonen som default og kun bruke 32biteren når BF3/4 krever det. Ikke noe problem å bruke 32 bits programvare i et 64 bits os (som regel).

 

jeg vet jeg kan laste ned en 32 bit nettleser, men det gidder jeg ikke for sånt, føler at BF4 folka burde lage støtte for 64bit nettlesere, burde jo ikke være så vanskelig. 32 bit burde jo vært utfaset for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...