Gå til innhold

Oktoberfest - FunFact - 40mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Skrevet

13:

Dagens sitat: Folk vil underholdes. De orker ikke å ha det kjedelig. Jeg tror ikke man blir noe bedre menneske av å ha det kjedelig." - Margit Sendemo

Herlig sitat, men damen heter vel Margit Sandemo?

Det er interessant å se hvor upopulære forfatterene av "kiosk-litteratur" er blant eliten; selv om deres favoritter har et salgstall som er en promille i forhold. Tipper Margit "is laughing all the way to the bank".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig sitat, men damen heter vel Margit Sandemo?

Det er interessant å se hvor upopulære forfatterene av "kiosk-litteratur" er blant eliten; selv om deres favoritter har et salgstall som er en promille i forhold. Tipper Margit "is laughing all the way to the bank".

Du har selvfølgelig helt rett. Har vært sliten i det siste, og trykkleifene har vært urovekkende mange... Retter opp i det nå (ellers får jeg ikke sove...) Takker!

Skrevet

10: Spoileren var svært likt inspirasjonsbildet, men det valgte bildet var mer interessant (mer interaksjon mellom dyr og eier).

11: Et voldsomt stirrende blikk, men det hadde jo inspirasjonsbildet også. Spoileren ser nesten ut til å avbilde samme person, men det ville vel være for fantastisk.

12: Er den blå prikken virkelig månen? Ikke så lett med månebilder med 40mm da. Men innrammingen under er så lysende gul at den nesten representerer sola.

13: Køen til Munch-utstillingen? Jeg var der like før det stengte i dag. På hengende håret jeg fikk den med meg (måtte selvfølgelig prioritere foto det meste av dagen). Nesten et meta-foto dette, der du har tatt bilde av køen inkludert noen som tar bilde av køen.

Skrevet

10: Spoileren var svært likt inspirasjonsbildet, men det valgte bildet var mer interessant (mer interaksjon mellom dyr og eier).

11: Et voldsomt stirrende blikk, men det hadde jo inspirasjonsbildet også. Spoileren ser nesten ut til å avbilde samme person, men det ville vel være for fantastisk.

12: Er den blå prikken virkelig månen? Ikke så lett med månebilder med 40mm da. Men innrammingen under er så lysende gul at den nesten representerer sola.

13: Køen til Munch-utstillingen? Jeg var der like før det stengte i dag. På hengende håret jeg fikk den med meg (måtte selvfølgelig prioritere foto det meste av dagen). Nesten et meta-foto dette, der du har tatt bilde av køen inkludert noen som tar bilde av køen.

10. Helt enig med deg - det var derfor jeg valgte det.

11. He he. Ja...

12. Nei. Den blå prikken var faktisk en stjerne. Valgte bevisst å søke steder opplyst av gatelykter, men de gir jo ikke det beste fotolyset.. Men prøvde å få noe som lignet til en viss grad på dagens bilde fra kalenderen.

13. Det vår køen til Munch, ja. Hvis du klarer å se lenger inn i bildet så vil du også se et orkester som spiller - underholdning med andre ord! :)

Synes portrettet hadde en meget tøff etterbehandling.

Jepp. Litt i overkant kanskje, men hadde et spesielt utrykk i tankene før jeg begynte. Kom nesten i mål. Et par dager til med redigering, og bedre lyssetting til å begynne med så hadde jeg vært der...

Takk for tilbakemeldinger folkens!

Skrevet

Du har selvfølgelig helt rett. Har vært sliten i det siste, og trykkleifene har vært urovekkende mange... Retter opp i det nå (ellers får jeg ikke sove...) Takker!

Jeg kaller det tastaturdysleksi ...

Skrevet

15:

Dagens bilde er inspirert av sitatet: "Gamle folk burde ikke spise helsekost. De trenger alle konserveringsmidlene de kan få." - Robert Orben

post-160486-0-32470300-1381876170_thumb.jpg

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger folkens :)

Her kommer dagens:

09:

"Har du nokon gong i det minste tenkt på det kunne ha vore deg." - Stein Torleif Bjella

Sitatet fikk meg til å google litt.

Ellers syns jeg det er en fin tråd du har, fin utfordring og fine bilder.

Skrevet

Frisk stilleben den 15., med tre elementer som tilsynelatende ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Det er da greit å få en kontekst fra sitatet. Sterkt med gulfargen mot det svarte.

Skrevet (endret)

Tusen takk folkens! Det har vært mye jobb i det siste, og lite tid til å poste eller se på andres bilder. Jeg kommer sterkere tilbake senere! Her er ihvertfall siste dagers bomskudd:

16: Bilde "inspirert og dårlig kopiert"

post-160486-0-66055100-1382395177_thumb.jpg

Se spoiler for original/inspirasjonsbilde

post-160486-0-59876900-1382395366_thumb.jpg

17: "Venner er en dårlig rase. De duger ikke til annet enn til å spise middag med oss samt til å henge med hodene ved vår grav." - Arne Garborg

post-160486-0-10541400-1382395442_thumb.jpg

18: "Remember there's a big difference between kneeling down and bending over." - Frank Zappa

post-160486-0-99317000-1382395758_thumb.jpg

19: "Jeg hører du synger, Men skjønner ikke hvorfor." - Tor Milde

post-160486-0-16333300-1382396165_thumb.jpg

20: "People who wear fur smell like a wet dog if they're in the rain. And they look fat and gross." - Pamela Anderson

post-160486-0-12787400-1382396468_thumb.jpg

21: Frikort (For å være helt ærlig så jeg ble overtrøtt og tiden løp ifra meg, og jeg glemte å ta et bilde...)

Endret av FunFact

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...