Gå til innhold

Grand Theft Auto V håver inn 4750 millioner kroner på én dag (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dem stoppet etter GTAIV, Red Dead Redemption var en salgssuksess uten like men det fikk dem ikke til å slippe en PC utgave. Mener dem begrunnet det med piratkopiering og for mye problemer med onlinedelen. Det var utrolig mye juksing som ødela hele multiplayeropplevelsen på PC utgaven.

 

Enda viktigere at man slipper sånt i GTAV da det nærmest er et MMO. Sånn sett så takler jeg at det aldri kommer til PC.

 

Feil, RDR var unntaket. LA Noire kom etter RDR, og det kom på PC. Det er ikke særlig mer cheating på PC enn på konsoll. Det må bare tilrettelegges for det. Og det er ikke snakk om store tiltak som må til. Rockstar har alltid hatt et bedritent og feilaktig syn på PC-gaming. Det er derfor de liker å avvente med å annonsere PC-utgaven, frem til spillet har solgt godt på konsoll. De tror gjerne at om spillet også kommer på PC, så driter folk i å kjøpe spillet til konsoll, og heller piratkopierer det på PC. En ganske teit teori.

 

Fint at du klarer deg uten en PC-utgave av spillet. Heldigvis handler det ikke bare om hva enkeltpersoner påstår.

 

Nå går det mange rykter om at spillet allerede skal komme i november. Her feks. Kilde her.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

 

Kan ikke dere pc-brukere slutte å grine da. Bare så det er sagt. Jeg fikk spillet for to dager siden, men har ikke spillt det enda. Kan ikke si at det plager meg. Haha.

 

Hvordan har du klart deg 2 dager uten å spille GTA V? Jeg sitter og venter på at ps3 kontrolleren min skal lade, så jeg kan fortsette å spille

Noen som jobber da. Hehe. Men det store spørsmålet er vel hvorfor du ikke har flere kontroller, så du alltid har en fullada ;)

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe problemer med fps på ps3 enda. Den kunne vært høyere såklart, men har ikke hatt noen situasjoner der det går utover gameplay, altså kjøring eller kamp.

Ikke helt enig.

Jeg har prøvd det på 2 stk PS3 maskiner, den ene var 1st generasjon (60gb med støtte for PS1 og PS2 spill) den andre 2. gen. (40gb)

Begge yter helt likt, og det vil si at det "lugger" nesten konstant når det er mye bevegelse i bildet (spesielt i byen), og aller mest ved bilkjøring, men også vel eksplosjoner o.l.

Jeg har tatt meg selv i å ønske å ha muligheten til å stille ned på grafikken/view range for å få det til å flyte bedre.

 

Jeg må prøve det på 3d gen. (slim) og se hvordan det fungerer der...!

Utenfor byen går det ganske glatt (helt akseptabelt) men i byen er det faktisk irriterende...

Det skal nevnes at de 3 kompisene jeg har hatt innom som har sett har "ikke lagt merke til det" , så jeg er nok noe mer sensitiv enn gjennomsnitts gameren...

Lenke til kommentar

SSD for en bedre opplevelse(ps3). GTA kjører ikke helt knirkefritt, men det går ganske greit. Selv om jeg ville foretrukket 60fps eller mer.

 

Har first gen 60gb, kasta inn en ssd for en stund siden, og har ikke hørt vifta heller guffe seg opp siden. En langt roligere, og for meg bedre maskin.

 

Jeg spiller vanligvis på pc, med ganske god fps i de fleste skytespill med 120hz skjerm.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

SSD for en bedre opplevelse(ps3). GTA kjører ikke helt knirkefritt, men det går ganske greit. Selv om jeg ville foretrukket 60fps eller mer.

 

Har first gen 60gb, kasta inn en ssd for en stund siden, og har ikke hørt vifta heller guffe seg opp siden. En langt roligere, og for meg bedre maskin.

 

Jeg spiller vanligvis på pc, med ganske god fps i de fleste skytespill med 120hz skjerm.

 

Blir det bedre opplevelse i GTA ved å sette inn SSD disk? (kan du bekrefte det/har du prøvd?)

For da invisterer jeg uten tvil i en ny SSD til PC'en og setter den jeg har i PC'en nå i PS3'en. (har allerede skiftet til en 7200rpm 320 gb disk, har helt lik ytelse som orginal 40gb 5400 rpm som jeg har i den andre PS3'en)

Støy nivå / vifta bekymrer meg ikke, plager meg ikke, og den må gjerne gå så mye den vil...

Har lagt merke til at blu-ray spilleren jobber mye i GTA og... skulle gjerne hatt muligheten til å installere hele platen på HDD så det eneste den brukte disken til var å starte spillet.

 

Edit: med bedre opplevelse tenker jeg *ikke* på laste (loading) tidene, jeg tåler å vente på å laste inn kart o.l. , men jeg tåler ikke den luggingen/hakkingen som er nå

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt bry med å bytte om ssd og roterende disk for å sammenligne, dog lest flere plasser at ssd er gir en bedre opplevelse i gta som i mange andre spill.

 

SSD kan du jo bruke i neste konsollen din og, det er ihvertfall min plan. Eller som du sier, bare kaste den i pc'n, alltid et bruksområde :)

 

http://gtaforums.com/topic/594210-gtav-ssd-vs-hdd-ps3-comparison/

 

Det kommer nok langt bedre sammenligningsvideoer etterhvert, er også en tråd på neogaf der det ser ut som om ps3 med ssd gjør det langt bedre på digital versjonen av spillet.

Lenke til kommentar

 

Feil, RDR var unntaket. LA Noire kom etter RDR, og det kom på PC. Det er ikke særlig mer cheating på PC enn på konsoll. Det må bare tilrettelegges for det. Og det er ikke snakk om store tiltak som må til. Rockstar har alltid hatt et bedritent og feilaktig syn på PC-gaming. Det er derfor de liker å avvente med å annonsere PC-utgaven, frem til spillet har solgt godt på konsoll. De tror gjerne at om spillet også kommer på PC, så driter folk i å kjøpe spillet til konsoll, og heller piratkopierer det på PC. En ganske teit teori.

 

Fint at du klarer deg uten en PC-utgave av spillet. Heldigvis handler det ikke bare om hva enkeltpersoner påstår.

 

Nå går det mange rykter om at spillet allerede skal komme i november. Her feks. Kilde her.

 

Nå kom også RDR i 360 sin storhetstid da pc spilling var på et lavmål siden 360 fortsatt ble ansett som relativt kraftig og du måtte ha en dedikert spill pc for å match den.

I dag yter en 4000 kr laptop bedre dersom du velger rett.

 

En god idee å slippe en versjon med bedre texture på pc, PS4 og One.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...