Gå til innhold

Nå er prisen på Windows 8.1 bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 7 fungere helt utmerket inntil jeg får en PC der jeg må tafse med fingrene for å komme i gang.

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg egentlig får annet enn "raskere oppstart"?

Jeg mener ting som virkelig gjør det verd å bytte?

Jeg liker at skjermen min er ren og pen, uten fingermerker over alt.

 

Nyeste DirectX 11.2 får du kun i Windows 8.1, kanskje ikke noen stor betydning akkurat nå, men den råeste spill grafikken vil kun være tilgjengelig i Windows 8.1 fremover.

 

Internet Explorer 11 som i mine øyne er en av de raskeste nettleserene der ut for øyeblikket, får du kun foreløpig i Windows 8.1, men vil jo tro at den i alle fall blir tilgjengelig i Windows 8 senere.

 

Ellers er jo selve "kernel" (hele grunnstenen) i Windows oppgradert med Windows 8.1, er trolig derfor både installasjonen og selve opplevelsen av Windows 8.1 går merkbart kjappere.

 

Windows 8.1 starter opp direkte til skrivebordet nå, og ikke i startskjermen som var plagsom i Windows 8 om du ikke hadde touch skjerm.

De har også laget en ny variant av startknappen, og en liten startmeny (dog så er startskjermen den "nye" startmenyen fortsattt)

 

Edit:

Integreringen med Skydrive har jo blitt krafttig forbedret i Windows 8.1. Les mer på dinside.no om dette.

 

Det er en masse andre fordeler med Windows 8.1 som Microsoft og andre testere har remset opp (søk på Google), men de nevnte tingene er det jeg selv har merket siden jeg la inn Windows 8.1 for et par uker siden.

 

Jeg har vært veldig lite begeistret for Windows 8 (masse bevis her på forumet på det), men må si at jeg har endret mening nå med Windows 8.1

Så får vi se hvordan det går etter å ha brukt det i noen måneder.

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge artikkelen til Mary Jo Foley i dag kan man kjøpe nedlastbart fra Windows.com. Prisen er den samme som for DVD-plata.

 

Og så fort den digitale kopien av Windows 8.1 blir tilgjengelig, vil en lett få tak i nedlastningslinken til .iso filene til Windows 8.1. Trolig må man nok fortsatt laste ned oppgraderingsveiviseren, for å så laste ned .iso filen derfra.

Filene blir neppe lagt så tilgjengelig som Windows 7 er via DigitalRiver, til og med det er fra DigitalRiver man laster ned Windows 8 også i dag.

Lenke til kommentar

Seriøst, dette burde vært en nedlastbar oppdatering, ikke noe annet.

Â

Ja, også leser man litt bedre 2. gang også blir det jo egentlig litt bedre men fortsatt for dårlig.

 

Har man Windows 8 fra før, slipper man reinstallasjon av appene også. Det blir som med installasjon av service packs til tidligere versjoner av Windows, bortsett fra at den kommer gjennom Windows Store istedenfor Windows Update denne gangen.

Lenke til kommentar

Men for de som har mulighet til å gjøre en clean install, vil det alltid være en fordel. Så det å ha .iso filen(e) er å foretrekke.

 

Jeg har f.eks testet med å bare oppgradere fra Windows 8 til Windows 8.1 på en virtuell pc, men ikke noe annet installert enn Windows. Før oppgraderingen brukte installasjonen ca 8 GB med plass, etter brukte den det dobbelte.

 

Ellers drar man jo med seg mye "gammel morro" ved oppgradering. Men sparer jo mye tid ved oppgradering.

Lenke til kommentar

 

Og så fort den digitale kopien av Windows 8.1 blir tilgjengelig, vil en lett få tak i nedlastningslinken til .iso filene til Windows 8.1. Trolig må man nok fortsatt laste ned oppgraderingsveiviseren, for å så laste ned .iso filen derfra.

Filene blir neppe lagt så tilgjengelig som Windows 7 er via DigitalRiver, til og med det er fra DigitalRiver man laster ned Windows 8 også i dag.

Siden jeg var en av de som kjøpte 8'er lisens på "Ullared Rea!", men ikke gadd å installere den. Hva gjør jeg for å kunne oppgradere direkte til Win8.1 fra Win7? Ikke si at jeg må gå via Win8 og kjøre 2 oppgraderinger?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vent med å kjøpe windows 8, til neste windows kommer. Hele systemet henger seg, fordi den bruker alt for mye RAM og kraft til unødvendige ressurser. Holder meg til Windows 7 så lenge.

Hvis man har fulgt litt med, så har ca annenhver windows versjon vært suksess, mens resten er bare tull. Bare vent noen måneder, så kommer nok release dato for nytt system

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vent med å kjøpe windows 8, til neste windows kommer. Hele systemet henger seg, fordi den bruker alt for mye RAM og kraft til unødvendige ressurser. Holder meg til Windows 7 så lenge.

Hvis man har fulgt litt med, så har ca annenhver windows versjon vært suksess, mens resten er bare tull. Bare vent noen måneder, så kommer nok release dato for nytt system

 

Ubrukt RAM, er bortkastet RAM. Windows 7 kom med en forbedret minneskalering.

 

At du hevder annenhvert Windows versjon er dårlig, bare beviser din manglende kunnskap om Windows. Hvis man har fulgt litt med ja.

Lenke til kommentar

Windows 8 fikk konstant error ved boot etter jeg bygde ny maskin og skulle til å reinstallere, men har ingen disk (oppgraderingspakke). Ga opp når jeg ikke fant noen offisielle ISO filer så jeg er tilbake på Windows 7 igjen inntil videre...

Jeg laget en bootbar usb stikke med windows 8 installer via oppgraderingsprogrammet til microsoft.

 

Gjorde som her:

http://lifehacker.com/how-to-create-a-windows-8-installation-dvd-or-usb-drive-505769939

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...