Gå til innhold

Til Ateister: Trenger PONG en årsak?


Anbefalte innlegg

Nå kikket jeg på din profil Daniel. "Baklager men WTF?" Jeg lurte på hva slags fyr som bruker avatarer som du, og ja, vel jeg synes sitatet sier nok.

Ja vet du hva, der tok du meg virkelig, for når jeg lagde brukeren min i 2006 var jeg enda ung og visste ikke hva AIM var, og dummet meg skikkelig ut med skrivefeil og hele pakka, og med min flaks får jeg ikke til å fjerne det via kontrollpanelet. :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man følger ateistens tanke om at universet ikke trenger en årsak, så trenger jo ikke Ataris 1972 spill PONG en årsak heller.

 

Har PONG skapt seg selv?

 

Atari_Pong_arcade_game_cabinet.jpg

 

 

Diskuter.

 

Eh... med all respekt, er dette seriøst ment? Jeg skal være forsiktig med å gå løs på deg slik resten har gjort, rett og slett fordi du er ukjent for meg på dette forumet.

 

Mener du at siden mennesker har laget et dataspill med den hensikt å tjene penger, så må det, i direkte oversatt betydning, bety at universet også har en intelligent hensikt?

 

Er dette logikken du fisker etter eller har jeg, forhåpentligvis, misforstått deg?

 

Trenger Pong en årsak? Pong HAR en årsak. De som lagde spillet. Dette vet vi. Har noen "lagd" universet? Ingenting tyder på det.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Gå løs? Noen her er vel kanskje litt lavere i bevissthet, og "går løs" som dyr, det kan jeg jo si meg enig i, men om du mente at deres lave nivå er noe som er spesiellt farlig i et online-forum, det tror jeg ikke du bør bekymre deg over. Kanskje du bør faktisk bekymre deg mere over din egen oppførsel, slik at DU ihvertfall ikke blir sett på som tulling, eller agør fra lavere nivå.

Argumentet i tråden er det samme. Trenger PONG altså, en årsak. Hvor da jeg føler meg tilfreds med argumentet forstått fra ateistisk side, (siden jeg forstår det monoteistiske godt, derfor spør jeg ateister) altså, universet har skapt seg selv, derfor har universets grunnstoffer og elementer altså som jo er det samme, skapt seg selv, og siden PONG består av disse elementene, så har faktisk PONG skapt seg selv. Iflg Ateismen.

Nå ser jeg jo at du ikke ser forskjell på penis og religion, så da vet jeg ikke helt om nivået helt er der. Desverre.

Mener du Pong også er en penis, forresten? Evt hva er ikke en penis?

Endret av Paradox Uncreated
Lenke til kommentar

Gå løs? Noen her er vel kanskje litt lavere i bevissthet, og "går løs" som dyr, det kan jeg jo si meg enig i, men om du mente at deres lave nivå er noe som er spesiellt farlig i et online-forum, det tror jeg ikke du bør bekymre deg over. Kanskje du bør faktisk bekymre deg mere over din egen oppførsel, slik at DU ihvertfall ikke blir sett på som tulling, eller agør fra lavere nivå.

 

 

Som du roper i skogen får du svar, dessverre. Det ser du et godt eksempel på her. Du fremstår som at du troller og derfor blir du behandlet som et. Verre er det ikke. Jeg er dog ikke lenger i like stor tvil om at du faktisk er seriøs. Er du oppriktig seriøs, samt at du prøver å dra dette dit jeg frykter, så tviler jeg på at de kommende responsene du får vil bli mottatt noe bedre enn det du har opplevd til nå og at det er DU som blir sett på som en tulling.

 

Jeg er likevel åpen for å bli overrasket, rett og slett fordi du er ukjent for meg.

 

 

Argumentet i tråden er det samme. Trenger PONG altså, en årsak. Hvor da jeg føler meg tilfreds med argumentet forstått fra ateistisk side, (siden jeg forstår det monoteistiske godt, derfor spør jeg ateister) altså, universet har skapt seg selv, derfor har universets grunnstoffer og elementer altså som jo er det samme, skapt seg selv, og siden PONG består av disse elementene, så har faktisk PONG skapt seg selv. Iflg Ateismen.

 

 

Jeg skal føye deg og ditt "spesielle" spørsmål. Jeg venter meg dog et svært godt poeng i enden av dette.

 

PONG som sammensatt, komplisert mekanisme har ikke skapt seg selv. Ei har den utviklet seg dit den er nå via evolusjon. Den er satt sammen av mennesker til den komplette mekanismen du ser på bildet. Mennesket, derimot, er et produkt av evolusjon og har utviklet seg til den arten vi er nå over flere millioner år. Vi kommer til å fortsette å gjøre det, mens PONG forblir i sin tilstand, med mindre noen mennesker bygger videre på den. Materialet som PONG er satt sammen av stammer tilbake til universets opprinnelse. Det gjør alt vi har rundt oss og det oppsto gjennom Big Bang.

 

Føl fri til å ta dette videre.

 

 

P.s: Klokka er tre på natta, så min innsats i denne tilsynelatende meningsløse debatten blir deretter.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dine tanker om "å bli mottatt" og lignende har svært lite relevanse for meg og tråden. Jeg vet utmerket godt hvem jeg er, or mottar megselv svært godt. Om du ikke forstår en humoristisk debatt om ateisme, det er jo så, det vel kanskje å forvente av noen som ikke ser forskjell på penis og religion. Og jeg lurte faktisk da på, hva er ikke penis, i ditt syn? Og selvfølgelig har jo Pong utviklet seg gjennom Darwins natural selection og survival of the fittest. Dette forstår du da ateistens menneske er det samme som universets grunnstoffer og i bunn og grunn ikke er noe eget selvstendig vesen. Mutasjon er jo kun en kraft av det selvstendige univers natur.

Endret av Paradox Uncreated
Lenke til kommentar

Dine tanker om "å bli mottatt" og lignende har svært lite relevanse for meg og tråden. Jeg vet utmerket godt hvem jeg er, or mottar megselv svært godt. Om du ikke forstår en humoristisk debatt om ateisme, det er jo så, det vel kanskje å forvente av noen som ikke ser forskjell på penis og religion. Og jeg lurte faktisk da på, hva er ikke penis, i ditt syn? Og selvfølgelig har jo Pong utviklet seg gjennom Darwins natural selection og survival of the fittest. Dette forstår du da ateistens menneske er det samme som universets grunnstoffer og i bunn og grunn ikke er noe eget selvstendig vesen. Mutasjon er jo kun en kraft av det selvstendige univers natur.

 

*gjesp*

 

Det du definitivt ikke forstår er humor...

 

Har du et poeng i alt dette svadaet ditt?

 

EDIT: Forresten, glem det. Jeg går og legger meg. Jeg ga deg i allefall en sjangse...

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis man følger ateistens tanke om at universet ikke trenger en årsak, så trenger jo ikke Ataris 1972 spill PONG en årsak heller.

 

Har PONG skapt seg selv?

 

Dette er vel nærmest et skoleeksempel på hvordan man ikke skal diskutere med ateister.

Og ellers,... har guden din skapt seg sjøl, i tillegg til de tusenvis av andre guder folk renner gatelangs og pusher, som selvfølgelig også må ha skapt seg sjøl.

 

Forstå, innse og begrip at det eneste du gjør er å flytte premissene, og slikt trenger vi ikke lenger, for vitenskap klarer seg utmerket godt helt uten den gudelige bamsemumsen enkelte er avhengig av for ikke å begå massedrap.

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at menneskene er naturlige, og siden handlingene våre er determinert av naturlovene -- så har pong teknisk sett blitt til som følge av naturlovene og/eller tilfeldigheter; av seg selv.

 

Se tråden for fri vilje, andre post, for bevisene for at viljen vår MÅ være resultatet av tidligere hendelser og/eller tilfeldigheter.

(Det finnes bare de to mulighetene: Viljen er tilfeldighet eller årsaksbasert)

Lenke til kommentar

Ja, sjanse fra deg er vel grasiøse greier, penis=religion Liam. Du svarte ikke. Hva er ikke en penis, fra din synsvinkel om religion=penis og lignende?

 

Nei, en sjanse fra meg er ikke grasiøs. Det er bare mer enn det de fleste andre har sett fornuftig å gi deg i denne tråden. De har til nå hatt rett i sin vurdering med å heller blankt avvise det tullet du skriver. Det å gi deg og din tråd en sjanse kan vel heller derfor kalles mer naivt fra min side enn grasiøst.

 

Forhåpentligvis har du sovet av deg rusen fra i natt og kan komme sterkere tilbake fra dette pubertale penis-spøytet ditt, men jeg betviler at det kommer til å bli tilfellet.

 

Nei, jeg svarte deg ikke på stråmannen din. Du svarte heller ikke meg på mitt spørsmål. Kom med noe som ikke bare minner om uadekvat ordflom fra en mentalt syk person eller tåkeprat fra noen som er påvirket av narkotiske stoffer, så skal jeg respondere.

 

P.s: Til å være så "uanfektet" av de tilbakemeldinger du har fått, så bruker du veldig mye plass i tråden til å adressere dem.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

I og med at menneskene er naturlige, og siden handlingene våre er determinert av naturlovene -- så har pong teknisk sett blitt til ... av seg selv.

 

Pong har skapt seg selv ja.

 

Atari_Pong_arcade_game_cabinet.jpg

 

Det ser jo litt alien-esque ut, nesten som om det skal spise ditt sinn.

 

LiamH: Du motsier deg så mye i din post, at jeg lett ignorerer den.

lmlekk: Hvordan er Pong ekskludert fra ditt syn på verden?

 

 

 

Lenke til kommentar

LiamH: Du motsier deg så mye i din post, at jeg lett ignorerer den.

 

Motsier meg selv? Tar du ord og tanker helt ut av løse luften?

 

Jeg har sjelden lest så mye usammenhengende og meningsløst tullprat på et forum før som det du har klart å lire av deg i denne tråden. Siden du ikke klarer å komme sterkere tilbake fra ditt svada i natt, så ser jeg dette som fullstendig tanketomt og uten hensikt.

 

Denne tråden har mislyktes allerede på side en. Dette er ren trolling av TS. Jeg avslutter min deltakelse i denne farsen her.

 

Jeg kjenner virkelig at min grense og tålmodighet for tanketomme og uadekvate frukthoder på dette forumet begynner å bli nådd...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Pong har skapt seg selv ja.

 

Atari_Pong_arcade_game_cabinet.jpg

 

Det ser jo litt alien-esque ut, nesten som om det skal spise ditt sinn.

 

LiamH: Du motsier deg så mye i din post, at jeg lett ignorerer den.

lmlekk: Hvordan er Pong ekskludert fra ditt syn på verden?

 

 

 

 

Blitt til av seg selv =/= skape -- da naturlovene er i stand til å gjøre mye komplisert -- da spesielt når de former kjemiske bindinger.

 

Bismuth:

Lager naturlig firkantede mønstre og spiraler.

Wismut_Kristall_und_1cm3_Wuerfel.jpg

 

Mest interessant er kanskje biokjemiske forbindelser, som kan danne naturlige datamaskiner (hjerner) -- som i tur kan danne datamaskiner av ikke-biologiske materialer, som i tur kan bli til spill som pong.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

lmlekk: Her er forklaringen og bevisbyrden.

 

Relate to them the story of the man to whom We sent Our signs, but he passed them by: so Satan followed him up, and he went astray.
If it had been Our will, We should have elevated him with Our signs; but he inclined to the earth, and followed his own vain desires. His similitude is that of a dog: if you attack him, he lolls out his tongue, or if you leave him alone, he (still) lolls out his tongue. That is the similitude of those who reject Our signs; So relate the story; perchance they may reflect.
—Qur'an, sura 7 (Al-A'raf), ayat 175–176[11]
Endret av Paradox Uncreated
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...