Gå til innhold

Ryktebørsen: Får vi GTA V på PC, eller ikke?


Anbefalte innlegg

Grand Theft Auto V - Haavet inn 4,7 milliarder på èn dag!

 

http://www.gamer.no/artikler/155185/grand-theft-auto-v-havet-inn-47-milliarder-kroner-pa-n-dag/

 

det er hvertfal ikke pengene det skal staa paa naar det gjelder PC utvikling, er vel heller viljen, og iveren etter aa haave inn ennda mere penger!!! :p

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grand Theft Auto V - Haavet inn 4,7 milliarder på èn dag!

 

http://www.gamer.no/artikler/155185/grand-theft-auto-v-havet-inn-47-milliarder-kroner-pa-n-dag/

 

det er hvertfal ikke pengene det skal staa paa naar det gjelder PC utvikling, er vel heller viljen, og iveren etter aa haave inn ennda mere penger!!! :p

Det er allerede lagd til pc... Det er bare det å gidde å slippe det ut snart.

Lenke til kommentar

 

Hva slags kilde har du på det?

Det er allerede laget. Bare sjekk kildekoden til pc på xxbox 360 så ser du det. De har til og emd gjort klar socialclub-siden for PC.

notshitsherlock-1152x386.png

 

I tillegg til mange bevis på ifruit-appen hvor logoer, bilder osv og alt er ferdig laget. De har skjult PC-option på socialclub for statistikk på gta v, men jeg fant det i kildekoden på nettsiden. Platformid=3 PC / windowslive.

 

I tillegg til mange andre bevis.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

At de har tatt visse forbehold fordi de planlegger å slippe spillet på PC og at spillet er ferdig portet til PC er to rimelig vidt forskjellige ting. :p

 

Det å få spillet over på best mulig måte er en stor jobb som ikke ble gjort særlig bra i GTA 4, dette beviser ingenting annet enn at det kommer på PC en gang i fremtiden og det er jo omtrent en selvfølge.

Lenke til kommentar

Er nok fake. Dessuten er det ikke en port da spillet ble laget samtidlig som ps3/x360 :)

 

Dessuten vil det nok komme før watch dogs den 14th november for å "stjele" deres kunder. Regner med en annonsering i Oktober og kanskje lansering på steam osv rundt sent i Oktober, oppimot watch dogs date. Så vil nok ps4 komme før jul slik at de skal tjene maksimalt der og.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Er nok fake. Dessuten er det ikke en port da spillet ble laget samtidlig som ps3/x360 :)

 

Dessuten vil det nok komme før watch dogs den 14th november for å "stjele" deres kunder. Regner med en annonsering i Oktober og kanskje lansering på steam osv rundt sent i Oktober, oppimot watch dogs date. Så vil nok ps4 komme før jul slik at de skal tjene maksimalt der og.

Tjaaa har ikke helt trua :p tok litt lenger tid for dem og realse gta iv tel PC,

Men æ håpe jo på tidligere ofc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok fake. Dessuten er det ikke en port da spillet ble laget samtidlig som ps3/x360 :)

 

Dessuten vil det nok komme før watch dogs den 14th november for å "stjele" deres kunder. Regner med en annonsering i Oktober og kanskje lansering på steam osv rundt sent i Oktober, oppimot watch dogs date. Så vil nok ps4 komme før jul slik at de skal tjene maksimalt der og.

Tviler jeg sterkt på. Nå vil de melke alt de kan av disse gamle konsollene, og så kan de lansere spillet til PC. Jeg tipper april/mai 2014. Vi får håpe at de ihvertfall lager en bra port, de har jo klart det med Max Payne 3. Endret av Aerow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler jeg sterkt på. Nå vil de melke alt de kan av disse gamle konsollene, må ikke glemme at etter 14. november er Black Friday og julesesongen. Jeg tipper april/mai 2014. Vi får håpe at de ihvertfall lager en bra port, de har jo klart det med Max Payne 3.

Igjen, spillet blir ikke en port, det er allerede laget. Den teorien jeg har, er en de sikkert følger nogenlunde for å tjene maksimalt. De holder pc-versjonen og lufter med dem på verandaen. Like før den detter ned til folket.

Lenke til kommentar

Igjen, spillet blir ikke en port, det er allerede laget. Den teorien jeg har, er en de sikkert følger nogenlunde for å tjene maksimalt. De holder pc-versjonen og lufter med dem på verandaen. Like før den detter ned til folket.

 

Tror ikke du helt forstår hva en port av et spill er. Det er jo helt klart at det ble utviklet til 360/PS3 først, og selv om systemarkitekturen på disse er forskjellige så begynner hele prosessen å bli ganske strømlinjet for å få det til å virke best mulig på hver av de.

 

Forskjellen mellom et spill som slippes på 360/PS3 og et som slippes på PC er enorm. Det må taes hensyn til at spillet skal kjøres på totalt forskjellige maskinkonfigurasjoner, legges inn innstillinger som styrer alt det her og skifte hele styremetoden man bruker i spillet. Bare det rent systemtekniske er mye, mye mer arbeid enn konsollversjonene.

 

PC versjonen av konsollspill blir alltid en port ettersom det ikke er utviklet fra bunnen av til PC, men om det puttes nok arbeid i det kan det bli helt fint for det. Jeg tror vi får PC versjonen men blir overrasket om den dukker opp i 2013.

Lenke til kommentar

 

Tror ikke du helt forstår hva en port av et spill er. Det er jo helt klart at det ble utviklet til 360/PS3 først, og selv om systemarkitekturen på disse er forskjellige så begynner hele prosessen å bli ganske strømlinjet for å få det til å virke best mulig på hver av de.

 

Forskjellen mellom et spill som slippes på 360/PS3 og et som slippes på PC er enorm. Det må taes hensyn til at spillet skal kjøres på totalt forskjellige maskinkonfigurasjoner, legges inn innstillinger som styrer alt det her og skifte hele styremetoden man bruker i spillet. Bare det rent systemtekniske er mye, mye mer arbeid enn konsollversjonene.

 

PC versjonen av konsollspill blir alltid en port ettersom det ikke er utviklet fra bunnen av til PC, men om det puttes nok arbeid i det kan det bli helt fint for det. Jeg tror vi får PC versjonen men blir overrasket om den dukker opp i 2013.

Du tar feil. De lagde det samtidlig som x360/ps3. De bare ordnet egne konfigurasjoner for pc mens de holdt på. På samme måte som når de lagde max payne, som også kom veldig fort etter konsollversjonen. Bully dukket også plutselig opp. En tidlig release er ganske så sannsynlig.

Lenke til kommentar

Du tar feil. De lagde det samtidlig som x360/ps3. De bare ordnet egne konfigurasjoner for pc mens de holdt på. På samme måte som når de lagde max payne, som også kom veldig fort etter konsollversjonen. Bully dukket også plutselig opp. En tidlig release er ganske så sannsynlig.

 

Allright, jeg håper jo såklart du har rett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...