Gå til innhold

Ryktebørsen: Får vi GTA V på PC, eller ikke?


Anbefalte innlegg

Er ikke i det minste tvil om at det kommer til pc, spørsmålet er bare når. Virker ikke urimelig at det kommer rundt mars neste år men vi får vente og se, kommer nok en lanseringsdato om ikke altfor lenge regner jeg med.

 

Som jeg sa i en annen tråd, se for dere GTA V med Supersamping AA og økt view distance og høyere oppløsning. Blir digg!

 

Ja, satser på en bekreftelse nå, etter hvert som dem har solt en del millioner kopier av GTA V til konsoll! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke egentlig hvorfor noen foretrekker pc forran konsoller, har det noe med dårlig råd til å kjøpe en konsoll eller? jeg kunne aldri tenke meg å spille spill på pcen min når jeg kan spille det på konsoll med kontroll forran tven min, syns personlig at det å bruke tastatur til å spille platform eller skytespill er ubehagelig, vist man har en konsoll og spillet finnes på konsollen kan jeg ikke se noen grunn til å spille på pcen istedenfor:)

den helt klart beste måten å spille på er med en ps3/xbox360 kontroll i sofaen koblet til en pc. Da får du dobbel framerate, i forhold til konsoll og høyere oppløsning, antialiasing og bedre graffikk. Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

den helt klart beste måten å spille på er med en ps3/xbox360 kontroll i sofaen koblet til en pc. Da får du dobbel framerate, i forhold til konsoll og høyere oppløsning, antialiasing og bedre graffikk.

 

Hvordan kobler du ps3 kontroll til pc? Hvilket program trenger du?

 

Dette er da aktuelt når V kommer til pc, for min del! ;)

Lenke til kommentar

 

Ja, har betalt depositum på 100kr eller hva det var. Synes det er litt rart gamestop har latt meg forhåndsbestille spillet når det ikke er annonsert til PC en gang.

 

Ja, jeg synes dette er ekstremt merkelig. Såklar, pengene vil du uansett få tilbake om spillet ikke skulle dukke opp. Men det er rart at de kan ta seg betalt for et spill som ikke er bekreftet ennå.

 

Likevel, lov å håpe at bekreftelsen (hvertfal) ikke ligger så langt unna.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg synes dette er ekstremt merkelig. Såklar, pengene vil du uansett få tilbake om spillet ikke skulle dukke opp. Men det er rart at de kan ta seg betalt for et spill som ikke er bekreftet ennå.

 

Likevel, lov å håpe at bekreftelsen (hvertfal) ikke ligger så langt unna.

 

Får svinge innom på mandag og høre om det er mulig å gjøre om bestillingen. Ble fortalt det skulle komme ut i vår (står det på plakaten jeg fikk også), så spillet i seg selv er allerede ca et halvt år forsinket nå. Så jeg har jo blitt feilinformert om lanseringen. Jeg vil jo selvsagt helst spillet det på PC, men hadde jeg vært klar over det ikke var bekreftet så hadde jeg nok valgt en konsollversjon heller. Ganske synd om jeg har ventet 1 år forgjeves nå.

 

Håper at hvis det kommer en PC utgave, at den blir optimalisert for det. Xbox 360 og PS3 er jo ca 7 år nå, så er jo veldig utdattert maskinvare. Folk som spiller på PC bruker forhåpentligvis ikke så gammel maskinvare.

Lenke til kommentar

 

Får svinge innom på mandag og høre om det er mulig å gjøre om bestillingen. Ble fortalt det skulle komme ut i vår (står det på plakaten jeg fikk også), så spillet i seg selv er allerede ca et halvt år forsinket nå. Så jeg har jo blitt feilinformert om lanseringen. Jeg vil jo selvsagt helst spillet det på PC, men hadde jeg vært klar over det ikke var bekreftet så hadde jeg nok valgt en konsollversjon heller. Ganske synd om jeg har ventet 1 år forgjeves nå.

 

Håper at hvis det kommer en PC utgave, at den blir optimalisert for det. Xbox 360 og PS3 er jo ca 7 år nå, så er jo veldig utdattert maskinvare. Folk som spiller på PC bruker forhåpentligvis ikke så gammel maskinvare.

 

Så lenge optimalisereingen er gjort langt bedre enn den var på GTA IV (PC) - er jeg fornøyd. Der var den elendig. De aller fleste med over 2000mb video-minne kunne ikke en gang spille spillet skikkelig.

Lenke til kommentar

http://www.cinemablend.com/games/GTA-5-Leaked-Xbox-360-Data-Reveals-PC-PS4-Build-Code-59102.html

 

Noen som har sjekket filene og muligens funnet tegn til en versjon til PC.

 

Jeg så dette, i går.

Noen mente også at dette kan være fordi spillet blir lagd på PC.

Det er mye som veier for og imot her... ;)

 

Jeg finner likevel dette veldig interessant

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

 

Jeg så dette, i går.

Noen mente også at dette kan være fordi spillet blir lagd på PC.

Det er mye som veier for og imot her... ;)

Det er sant. Men de har sikkert gjort en avtale med sony og/eller microsoft om å bare annonsere på konsollene innen en viss tid, for så å slippe ut på pc etter de har tjent maksimalt på konsollene. Win/win profittvis dette her.

Lenke til kommentar

Det er sant. Men de har sikkert gjort en avtale med sony og/eller microsoft om å bare annonsere på konsollene innen en viss tid, for så å slippe ut på pc etter de har tjent maksimalt på konsollene. Win/win profittvis dette her.

 

Ja, og om dem i tilleg gir det ut på PS4 og Xbox ONE, vil dem nok håve inn MASSE penger på dette spillet. Satser på at R* invisterer mye av disse pengene i utviklingen av GTA VI ;)

 

Det er kanskje ikke så alt for mye stress å optimalisere spillet for PS4 heller, eller Xbox one.. Ikke vet jeg. Blir interessant å se forskjellen på en PS3 og (eventuelt) en PS4 versjon av spillet....

 

Jeg for min del skal ha PC versjonen! ;)

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

 

Ja, og om dem i tilleg gir det ut på PS4 og Xbox ONE, vil dem nok håve inn MASSE penger på dette spillet. Satser på at R* invisterer mye av disse pengene i utviklingen av GTA VI ;)

 

Det er kanskje ikke så alt for mye stress å optimalisere spillet for PS4 heller, eller Xbox one.. Ikke vet jeg. Blir interessant å se forskjellen på en PS3 og (eventuelt) en PS4 versjon av spillet....

 

Jeg for min del skal ha PC versjonen! ;)

Ja, det er nok profitt de er ute etter, men jeg må si at det er jævlig bedritent gjort for oss pc-spillere. Selv har jeg ikke en konsoll, og jeg har ingen intensjoner om å kjøpe en konsoll fordi R* bruker en egen taktikk for å presse ut mer penger av meg.

 

Vi får kanskje lage en GTA VI-tråd med det samme :p

Lenke til kommentar

Ja, det er nok profitt de er ute etter, men jeg må si at det er jævlig bedritent gjort for oss pc-spillere. Selv har jeg ikke en konsoll, og jeg har ingen intensjoner om å kjøpe en konsoll fordi R* bruker en egen taktikk for å presse ut mer penger av meg.

 

Vi får kanskje lage en GTA VI-tråd med det samme :p

 

Da tror jeg moderatorene her inne klikker! Er jo allerede en 4-6 tråder som omhandler GTA V på en eller annen måte....! heheh...

 

Får vente til en eller annen gang GTA VI blir bekreftet. Får jeg GTA V på pc, skal jeg klare meg lenge... :)

Lenke til kommentar

 

Da tror jeg moderatorene her inne klikker! Er jo allerede en 4-6 tråder som omhandler GTA V på en eller annen måte....! heheh...

 

Får vente til en eller annen gang GTA VI blir bekreftet. Får jeg GTA V på pc, skal jeg klare meg lenge... :)

Kunne hendt ja, men det motstrider vel ikke reglene? Eller gjør det fordi man lager en tråd om noe som ikke eksisterer?

 

Med GTA på pc, hadde det slått civilization på 180 timer, og strekket seg langt over fire siffer i timer spilt på steam.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg vil synes det både er veldig rart, og veldig skuffende, dersom Rockstar nå skulle velge å droppe lansering av GTA V til PC. Historien har vist at det som regel tar seks måneder til ett år, og så får vi PC-lanseringen.

 

Mitt inntrykk er at digital distribusjon, primært drevet frem av Steam, har hjulpet til med å redusere problemet med piratkopiering på PC, hvilket tidligere har vært primærunnskyldningen for å unnlate å lansere spill på PC.

 

Selv kommer jeg ikke til å kjøpe GTA V på konsoll, utelukkende basert på at jeg synes det er bedre å spille med mus og tastatur. Bilkjøring kan kanskje fungere bedre med kontroller, men når det kommer til skyting er jeg håpløs med en håndkontroller.

 

Jeg tror nok at Kompletts gjetting om lansering i mars ikke er helt på trynet, selv om jeg ser for meg en PC-lansering i andre eller tredje kvartal 2014.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...