Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg hater, vet ikke om det bare gjelder samsung sine mobiler eller om det er android systemet eller hva, men min Note, Note 3 og S3 4g har alle samme irriterende greie,

 

Det er at hvis man er utenfor dekning, altså man har null nettverk så viser mobilen FULL dekning så da tror man jo at alt er bare tipp topp, men i virkligheten har man bare KUN nødsamtaler. Var en gang jeg gikk et helt døgn før noen fikk tak i meg å lurte på hvorfor ikke de fikk tak i meg på mobil og da så jeg jo full dekning, MEN med kun nødsamtaler! Og Begge note telefonen SUGER på å skifte mellom nettverk. Uansett hvor auto den står på så blir det stort sett å velge manuelt i utlandet og når jeg kommer tilbake til Norge.

 

Hvordan s3 hånterer det siste problemet, vet jeg ikke da det er en firmatelefon jeg akkurat har fått,

Lenke til kommentar

Hvis du kun har dekning kun til nødsamtaler, så skal det stå "KUN NØDSAMTALER" på lockscreenen din.

Joa...men det er i liten skrift nederst på skjermen, stort sett der tommelen havner :p Når man swiper over eller bare trykker på "hjem" knappen er blikket mitt festet på toppen av telefonen for å sjekke status på ting.

 

Problemer er vel at telefonen tror den har dekning, mens den i realiteten ikke har det.

Ja det høres ut som en meget fornuftg måte å si det på ja :)

Lenke til kommentar

Sliter dog med å få koblet opp til mobilt nettverk, selv når jeg er i Sverige. Må søke inn nettverksleverandør selv, og det blir et mareritt når jeg kommer tilbake til norge igjen. Den vil rett og slett ikke koble seg opp igjen, selv om jeg søker og velger chess

Mimre den tiden hvor mobiler faktisk skiftet automatisk nettverk når den sto på automatisk nettverk og viste Ø dekning når den ikke hadde det. Det var tider det hehe. Hvorfor har nye mobiler så store problemer med å skifte nettverk autoamtisk? Hvorfor har mobiler en slik funksjon i dag? Den funker jo ikke alikevel....

Lenke til kommentar

Takk for fine svar til dere som svarte på mitt spm om treigere Note. Jeg er fan av å gi klapp på skulderen til folk som gidder å hjelpe andre, men her gikk det visst i ball.

 

En reeboot løste forøvrig mye av problemet, jeg hadde jo gått i flere måneder uten å slå telefonen av :p

 

Fjerning av mellomlagrede data, som jeg just gjorde (1.8 gig!) fikset resten.

 

Thx! (y)

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går begynte det mest irriterende problemet jeg har vært borti....

Jeg får omtrent aldri verken lyd eller push-mld når en kompis av meg skriver på face messenger. (Men jeg får det når andre skriver)

Hvis jeg har face på pc og mobil oppe samtidig, så kan jeg se at han skriver på pcen, men meldingen kommer ikke opp der. Jeg må selv gå inn på messenger appen for å se hva/om han har skrevet noe i det hele tatt.

Dette problemet oppstod bare plutselig

 

Med nærmere sjekk så skjer dette ikke bare med 1 person, men fleire :(

Endret av Tarfen
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden, opplever jeg ofte at standardapp valgene jeg har foretatt nullstilles, og at lagrede wi-fi nett "glemmes".

 

X-antall resett og andre forsøk har ikke hjulpet, og jeg holder på å gå på veggen.

Telefonen er rootet, og det er foretatt et par, mindre heldige valg som jeg mistenker kanskje bidrar til frustrasjonen.

 

Er det mulig å laste ned standard ROM til telefonen noe sted?

Har vært inne på samsung-updates.com for å se, men alle ROM'ene er til andre nasjoner. Har det stor betydning?

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden, opplever jeg ofte at standardapp valgene jeg har foretatt nullstilles, og at lagrede wi-fi nett "glemmes".

 

X-antall resett og andre forsøk har ikke hjulpet, og jeg holder på å gå på veggen.

Telefonen er rootet, og det er foretatt et par, mindre heldige valg som jeg mistenker kanskje bidrar til frustrasjonen.

 

Er det mulig å laste ned standard ROM til telefonen noe sted?

Har vært inne på samsung-updates.com for å se, men alle ROM'ene er til andre nasjoner. Har det stor betydning?

standard rom finner på på sammobile, og som Slai skriver du skal ha NEE (Nordic countries)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du ser etter NEE, det skal være mulig å finne. La det inn selv nå nylig, xxugng1.

 

 

Som nevnt tidligere i tråden, opplever jeg ofte at standardapp valgene jeg har foretatt nullstilles, og at lagrede wi-fi nett "glemmes".

 

X-antall resett og andre forsøk har ikke hjulpet, og jeg holder på å gå på veggen.

Telefonen er rootet, og det er foretatt et par, mindre heldige valg som jeg mistenker kanskje bidrar til frustrasjonen.

 

Er det mulig å laste ned standard ROM til telefonen noe sted?

Har vært inne på samsung-updates.com for å se, men alle ROM'ene er til andre nasjoner. Har det stor betydning?

standard rom finner på på sammobile, og som Slai skriver du skal ha NEE (Nordic countries)

 

 

Kjempegreier:) Fant ugng1. Står riktignok Finland på alle NEE, men du har fått den til å fungere, Slai? :)

Jeg spørr dumt: Samme fremgangsmåte her som ved bytte av/til CM f.eks?

 

 

Lenke til kommentar

Kanskje noen av dere kan hjelpe dere. Jeg lo litt av svaret jeg fikk fra samsung.

Jeg har en samsung UHD tv. Og lurer bare på om det skal være mulig å spille av det jeg har filmet i 2160p fra mobilen til tven.

 

Jeg har prøvd over wifi, men får beskjed at jeg må bruke en mhl kabel. Jeg har prøvd med en mhl kabel, men det virker ikke det heller. Jeg har en mhl 2.0 kabel. Vet at en mhl 3.0 kabel støtter 4k, men finner ingen informasjon om det vil fungere på en note 3.

 

Her er så mye som samsung selv vet om dere vil ha dere en latter:

 

post-62564-0-86559400-1413287290_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...