Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg sendt min Note 3 inn til service. Har en stund hatt problem med at nærhetssensoren/proximity sensoren ikke fungerer. Skjermen slukker da jeg tar den inn til øret (som den skal), men den lyser ikke opp igjen da jeg tar mobilen vekk fra øret. Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

 

Har lest litt rundt på nettet og det virker som om det er et ganske utbredt problem. Problemet er visstnok at sensoren ikke er godt nok skjermet og at det er støv som legger seg og forstyrrer den. Av løsninger jeg har lest, så er å blåse inn i høyttaleren med trykkluft. Men dette virker som en midlertidig løsning da den etter en liten stund vil bli støvete igjen.

 

Spent på hva Samsung gjør med den. Om de bare blåser den ren eller om de bytter den på noen måte. Noen som har hatt samme problemene og har sendt inn mobilen eller løst det på andre måter?

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt min Note 3 inn til service. Har en stund hatt problem med at nærhetssensoren/proximity sensoren ikke fungerer. Skjermen slukker da jeg tar den inn til øret (som den skal), men den lyser ikke opp igjen da jeg tar mobilen vekk fra øret. Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

 

Har lest litt rundt på nettet og det virker som om det er et ganske utbredt problem. Problemet er visstnok at sensoren ikke er godt nok skjermet og at det er støv som legger seg og forstyrrer den. Av løsninger jeg har lest, så er å blåse inn i høyttaleren med trykkluft. Men dette virker som en midlertidig løsning da den etter en liten stund vil bli støvete igjen.

 

Spent på hva Samsung gjør med den. Om de bare blåser den ren eller om de bytter den på noen måte. Noen som har hatt samme problemene og har sendt inn mobilen eller løst det på andre måter?

Det er et kalibreringsproblem. Hadde det før, men det er fiksa i seinare KitKat-versjonar.

Lenke til kommentar

 

Da har jeg sendt min Note 3 inn til service. Har en stund hatt problem med at nærhetssensoren/proximity sensoren ikke fungerer. Skjermen slukker da jeg tar den inn til øret (som den skal), men den lyser ikke opp igjen da jeg tar mobilen vekk fra øret. Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

 

Har lest litt rundt på nettet og det virker som om det er et ganske utbredt problem. Problemet er visstnok at sensoren ikke er godt nok skjermet og at det er støv som legger seg og forstyrrer den. Av løsninger jeg har lest, så er å blåse inn i høyttaleren med trykkluft. Men dette virker som en midlertidig løsning da den etter en liten stund vil bli støvete igjen.

 

Spent på hva Samsung gjør med den. Om de bare blåser den ren eller om de bytter den på noen måte. Noen som har hatt samme problemene og har sendt inn mobilen eller løst det på andre måter?

Det er et kalibreringsproblem. Hadde det før, men det er fiksa i seinare KitKat-versjonar.

 

 

Aha.. Da var det kanskje ikke nødvendig å sende den inn da. Kunne bare ventet på at KitKat skal bli lansert offisielt eller lagt det inn manuelt.

 

Jaja.. Jeg får leke meg med KitKat på S4 så lenge da. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0918234

Siste oppdatering var i desember og etter det har vi ikke hørt noe som helst. Lurer på hva som skjer jeg. Telefonen funker jo 100%, men føles litt rart at vi har slutta å få oppdateringer... Kitkat er jo lansert for over 3 måneder siden.

 

Har telenor oppe i høyre hjørne i play store på min note 3. Kan det har noe med branding å gjøre?!

 

Uansett veldig rart hele greia.

Lenke til kommentar

Litt spørrende til hvorfor det evt er Telenor som drøyer. La meg forklare.. Jeg har 3 flaggskipenheter; iPhone 5s, Galaxy Note 3 og Xperia Z1. Da Apple oppdaterte til iOS 7.1 forrige uke, gikk det bare minutter før jeg hadde oppdateringen på telefonen min. Da Sony begynte utrullingen av KitKat i går, gikk det ca 20 timer før jeg hadde den på telefonen min (altså under et døgn).

Hvis ikke jeg husker feil, startet Samsung sin utrulling av KitKat i januar. Nå nærmer vi oss slutten av mars, og den er fremdeles ikke offisielt tilgjengelig her i landet. Dvs over 3 måneder etter...

Hvis det var slik at Telenor, eller andre operatører, var siste flaskehals for oppdateringer, så ville det vel også rammet de andre produsentene?

Nei, her er det noe som ikke stemmer...

Lenke til kommentar

Litt spørrende til hvorfor det evt er Telenor som drøyer. La meg forklare.. Jeg har 3 flaggskipenheter; iPhone 5s, Galaxy Note 3 og Xperia Z1. Da Apple oppdaterte til iOS 7.1 forrige uke, gikk det bare minutter før jeg hadde oppdateringen på telefonen min. Da Sony begynte utrullingen av KitKat i går, gikk det ca 20 timer før jeg hadde den på telefonen min (altså under et døgn).

Hvis ikke jeg husker feil, startet Samsung sin utrulling av KitKat i januar. Nå nærmer vi oss slutten av mars, og den er fremdeles ikke offisielt tilgjengelig her i landet. Dvs over 3 måneder etter...

Hvis det var slik at Telenor, eller andre operatører, var siste flaskehals for oppdateringer, så ville det vel også rammet de andre produsentene?

Nei, her er det noe som ikke stemmer...

 

Det er Samsung som kjører eit anna system, ingenting anna. Samsung har aldri gått ut og lansert nye versjonar på same måte som Apple og Sony. Oppdateringane kjem plutselig, uten at Samsung nødvendigvis har sagt noko. Telenor og andre operatørar er endå eit ledd, ja, som fører til at det tar endå lenger tid for nokon. Det er i utgangspunktet Samsung som er trege.

Lenke til kommentar

 

Da har jeg sendt min Note 3 inn til service. Har en stund hatt problem med at nærhetssensoren/proximity sensoren ikke fungerer. Skjermen slukker da jeg tar den inn til øret (som den skal), men den lyser ikke opp igjen da jeg tar mobilen vekk fra øret. Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

 

Har lest litt rundt på nettet og det virker som om det er et ganske utbredt problem. Problemet er visstnok at sensoren ikke er godt nok skjermet og at det er støv som legger seg og forstyrrer den. Av løsninger jeg har lest, så er å blåse inn i høyttaleren med trykkluft. Men dette virker som en midlertidig løsning da den etter en liten stund vil bli støvete igjen.

 

Spent på hva Samsung gjør med den. Om de bare blåser den ren eller om de bytter den på noen måte. Noen som har hatt samme problemene og har sendt inn mobilen eller løst det på andre måter?

Det er et kalibreringsproblem. Hadde det før, men det er fiksa i seinare KitKat-versjonar.

 

Tror ikke det er kalibreringsproblem på alle sammen. Jeg har dette problemet med min og f. eks. med appen Android Sensor Box så gir den ingen indikasjon på på approx. sensor. Alle andre sensorer fungerer fint.

 

Har dog ikke forsøk det med å blåse, så får se om det hjelper.

 

Mvh. Tor

Lenke til kommentar

 

Det er et kalibreringsproblem. Hadde det før, men det er fiksa i seinare KitKat-versjonar.

Tror ikke det er kalibreringsproblem på alle sammen. Jeg har dette problemet med min og f. eks. med appen Android Sensor Box så gir den ingen indikasjon på på approx. sensor. Alle andre sensorer fungerer fint.

 

Har dog ikke forsøk det med å blåse, så får se om det hjelper.

 

Mvh. Tor

 

Eg hadde same problemet med at skjermen ikkje ville slå seg på etter eg hadde prata i en telefonsamtale, og tatt telefonen bort frå hovudet. Eg prøvde å blåse litt i høgtaleren, og det fungerte, iallfall midlertidig, men så kom problema tilbake.

 

Eg har sjølv installert dei nyaste KitKat-versjonane frå xda-forumet, og med dei siste versjonane har eg ikkje hatt desse problema. Eg las det var ein utviklar som hadde via ADB rekalibrert nærleikssensoren, men det ser ut som at det ikkje lenger er nødvendig.

 

Samsung har forresten eit innebygd diagnostikk-verktøy, om du opner "Telefon" og taster inn *#0*#, og velger "Sensor". Då skal telefonen vibrere mens skjermen blir grønn, når du held fingeren over sensoren, og vanlig når du tar den vekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...