Gå til innhold

Fullverdig Windows 8 64 SSD 3G 10,1 til latterlige 995,-


Jada-jada

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som vet hvordan man får slått av "Secure Boot" på dette nettbrettet (Iconia Tab W511)?

I UEFI, under Security står det følgende om "Secure Boot Mode": "Select Secure Boot Mode", "Standard", "Erase all Secure Boot Setting", "Restore Secure Boot to Factory Default" - men ingen av dem kan velges / klikkes på. Har prøvd men det skjer ikke noe. Andre valg står med firkantparanteser rundt (eksempel: [Disabled]) og de kan velges og endres.

Jeg har googlet etter svar, men ikke funnet noe.

Jeg har prøvd:

- skru på passord i UEFI (Supervisor Password, User Password og Password on Boot)

- oppgradert til versjon 2.0 av UEFI (brettet mitt ble levert med versjon 1.51, jeg fant nyeste versjon på us.acer.com)

uten at det hjalp.

Forslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen aom har tips til hvordan man skal få brettet til å holde seg i live med skjermen avslått?

Skal bruke den til monitorering, men å slå av skjermen og å sove er vistnok det samme på denne?? Trenger ikke skjermen på..

 

Kjører 8.1 med 8.1 drivere, og har fjærnet all acer bloatware.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant på å prøve en mail til Elkjøp for om mulig få bevegelse i cashback-saken.

Her er essensen i svaret:

"Svært leit å høre at du ikke har mottatt pengene du skulle få gjennom Acer Cashback-kampanjen vi hadde i samarbeid med Acer.

Det er Acer som overfører pengene tilbake, i forhold til denne kampanjen. Ifølge deres kampanjevilkår skulle deltakerne motta en melding via e-post innen 4 uker angående statusen for deltakelsen deres. Dersom det fremlagte kravet er gyldig, vil kunden krediteres cashback-beløpet innen 6-8 uker etter søknadsdatoen.

Vi anbefaler deg å kontakte dem 81522025 og purre opp forsinkelsen.
"

 

Gjorde som de anbefalte og ringte Acer support Norge (ingen tastevalg som egentlig stemmer, la det ringe så svarer de). Hun noterte ned deltakernummer og SNID på brettet og skulle ta det videre med den franske avdelingen! Så gjenstår det å se om dette grepet har noen effekt...

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på om de passer som lokk er svaret nei. Hvis du takler å ha tastaturet separat er kanskje dette noe: http://www.netonnet.no/art/data/nettbrett/tastaturer/microsoft-wedgemobilekeyboard/174405.7178/

Ellers finnes det kanskje noen slike universale "skinn"mapper med BT-tastatur å få tak i.

Tenkte på slik "skinnmappe" med tastatur ja, slik at man kan bruke den på fanget..

 

Brukte den i helgen med ekstern 24 skjerm og trådløs mus å tastatur. Fungerer fint til surfing/youtube og lette oppgaver. Kjørte og prime95 en stund på den, og cpu'en kom opp i 90 grader. Ikke rart den blir litt temperert i høyre hjørne :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg blir bare mer og mer oppgitt. Etter utallige mail frem og tilbake med Acer om Cashback kampanjen ser jeg fortsatt ingen penger. Over 3 måneder siden jeg reg. saken, og ingenting skjer. De sier det er noe tregheter i deres systemer osv osv..

 

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Virker som om det blir helt stille fra de.

Lenke til kommentar

Kona bestilte ett, jeg ett annet... Hun har fått 100 euro (dog står det jo i teksten rett over på samme side "få 1000kr tilbake...")

Derimot står det på min status: "Ikke i overensstemmelse, kan ikke korrigeres"... Er det noen som har bestilt to brett som har fått to refunds?

 

Jeg fikk tydeligvis dette likevel, det kom noen mailer fra Acer etterhvert der det stod at de sjekket opp i dette. Så ser jeg at jeg har fått 1000kr inn på konto - da fikk jeg for begge brettene likevel :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

den ene plassen jeg virkelig er fornøyd med ie må være i metro på tableten :p

 

Vet ikke hvordan det er med dere, men nettbrettet ligger og støver her. Ser ikke helt vitsen å bruke windows 8 tablet da jeg bruker android til så og si alt -_-

Mye webplugins som f.eks flash er ikke støttet i androide.

med en "PC" kan man jo bruke alt på webben.

Selvsagt, til vanlig surfing er det vel hipp som happ.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...