Gå til innhold

Photoshop og Lightroom til under hundrelappen


Anbefalte innlegg

 

 

Meh... Fortsatt dyrere enn på Piratebay.

Jepp og det er sånne som deg som er grunnen for at Adobe og andre programutviklere ser seg nødt til å ta denne veien for og ha noen form for inntjening.

Hva med om Adobe heller hadde valgt en fornuftig prising av sine produkter da? Er helt sikker på at de ikke hadde hatt et like stort problem med piratkopiering om det hadde lagt seg på et fornuftig prisnivå som den vanlige mannen i gata kan leve med. Slik de priser sine produkter treffer de kun kjøpere som er over middels interessert i deres produkter. Jeg er overbevist om at de hadde solgt langt flere lisenser om de hadde lagt seg lavere i pris og det ville ikke vært like mye piratkopiering av deres programvare.

 

Abonnements-modellen Adobe har valgt nå passer ikke meg, for min del ønsker jeg og kjøpe produktet til en fornuftig pris og ikke måtte betale pr. mnd. Nå skal jeg betale pr. mnd for div streamingtjenester, for og spille online med konsoll, div. spill og programvare, fortsetter denne trenden med abonnements-modellen på alt man kjøper kommer man til slutt bare se røde tall i nettbanken den dagen man får lønn og 0,- i saldo ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Buckle up ! Hylekoret på hvor dyrt dette er våkner nok snart !

Saueflokken får det til å virke som det ikke finnes noe annet. Lurer på om hele gjengen også bare handler ett eneste vinmerke, ett eneste ølmerke, ett eneste klesmerke etc. Adobemenigheten har riktignok et stykke å gå før de når igjen eplemenigheten.

Lenke til kommentar

Jepp og det er sånne som deg som er grunnen for at Adobe og andre programutviklere ser seg nødt til å ta denne veien for og ha noen form for inntjening.

 

lol... de som laster ned fra PB hadde aldri kjøpt det til den prisen de krever om det ikke var mulig å laste det ned gratis. Da hadde man tydd til de andre gratisalternativene.

Om adobe vil tjene penger på PB sine "kunder", så må de lansere noe billigere men som gir deg gode basic bilderedigeringsmuligheter. De færreste trenger full photoshop for å redigere bildene sine tatt med et kompaktkamera.

 

De som har penger til å bruke 30.000 på foroutstyr, har også råd til 8000kr for photoshop.

Lenke til kommentar

De som har penger til å bruke 30.000 på foroutstyr, har også råd til 8000kr for photoshop.

Eventuelt kunne de brukt 35 000 på fotoutstyr og 3000 på rimeligere programvare fra andre leverandører

 

Eventuelt kunne 38 000 på fotoutstyr og 0 på god gratisprogramvare

 

Hvem kjenner seg ikke igjen i følelsen av å ha lyst på dyrere og bedre utstyr og leter etter noe annet kostbart å prioritere ned?

Lenke til kommentar

Eventuelt kunne de brukt 35 000 på fotoutstyr og 3000 på rimeligere programvare fra andre leverandører

 

Eventuelt kunne 38 000 på fotoutstyr og 0 på god gratisprogramvare

 

Hvem kjenner seg ikke igjen i følelsen av å ha lyst på dyrere og bedre utstyr og leter etter noe annet kostbart å prioritere ned?

 

Helt klart =) Men er det virkelig noen reelle alternativer til Photoshop? Jeg selv er ingen ekspert på området, men jeg har ikke hørt om noen andre konkurenter som leverer det samme? Jeg er godt klar voer at det er min egen ignoranse, men jeg kan umulig være den eneste, og dermed er photoshop i den posisjonen det er.

Lenke til kommentar

Hva med om Adobe heller hadde valgt en fornuftig prising av sine produkter da? Er helt sikker på at de ikke hadde hatt et like stort problem med piratkopiering om det hadde lagt seg på et fornuftig prisnivå som den vanlige mannen i gata kan leve med. Slik de priser sine produkter treffer de kun kjøpere som er over middels interessert i deres produkter. Jeg er overbevist om at de hadde solgt langt flere lisenser om de hadde lagt seg lavere i pris og det ville ikke vært like mye piratkopiering av deres programvare.

 

CS er ikke laget for mannen i gata, det er et avansert verktøy for mediebedrifter, profesjonelle fotografer etc., om det hadde kostet 500.- eller 10.000.- så ville hovedparten av de som bedriver piratkopiering gjort det allikevel, ikke pga. prisen men for sporten sin skyll.

 

 

lol... de som laster ned fra PB hadde aldri kjøpt det til den prisen de krever om det ikke var mulig å laste det ned gratis. Da hadde man tydd til de andre gratisalternativene.

Det finnes Lightroom til ca 1000.- og Ellement til ca 700.- hvis jeg ikke husker helt feil, så rimelige alternativer finnes fra Adobe.

Lenke til kommentar

CS er ikke laget for mannen i gata, det er et avansert verktøy for mediebedrifter, profesjonelle fotografer etc., om det hadde kostet 500.- eller 10.000.- så ville hovedparten av de som bedriver piratkopiering gjort det allikevel, ikke pga. prisen men for sporten sin skyll.

 

Det finnes Lightroom til ca 1000.- og Ellement til ca 700.- hvis jeg ikke husker helt feil, så rimelige alternativer finnes fra Adobe.

 

Jeg er verken en mediebedrift eller profesjonell fotograf. Men jeg har tidligere benyttet Photoshop og har hatt stor glede av det. Jeg benyttet i sin tid CS2 og om jeg ikke husker helt feil hadde de en prislapp på over 10K. Sier seg selv at jeg ikke punger ut det for lek og moro med bilder. Men hadde det derimot kostet et sted mellom 500 og opp til et par tusen har jeg ingen problemer med å betale for et program som gir meg det jeg trenger. Piratkopiering blir man aldri kvitt, men det er mange som er villige til og betale når det blir lagt tilrette gode løsninger og fornuftige priser på produkter og tjenester. Et eksempel på det, jeg har ikke lastet ned en eneste mp3 siden det ble lansert gode streamingtjenester som dekker mine behov.

Endret av aJens1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For de som ikke trenger siste versjon av Photoshop så kan man jo laste ned hele Cs2 fritt fra Adobe. Er egentlig for de som har kjøpt det før og en måte å få det til å virke etter at nettaktivering ble slått av fra Adobe sin side, men er jo ingen sjekk på det så her er det bare samvittigheten til hver enkelt som stopper. http://www.techspot.com/downloads/3689-adobe-photoshop-cs2.html

 

Og ja det er fult mulig å få til å virke på både Windows 7 og 8, også 64 bits versjonene om man googler litt. Eneste som ikke virker er bridge.

Lenke til kommentar

Det er teknisk mulig å laste ned CS2 (og det er et godt nok produkt), men

- du får ikke lisens, så det er nøyaktig like lite lov (helt ikke lov) som en piratkopi, og

- du laster jo ned fra Adobe så de får IP'n din. Etter nye åndsverklov er det mulig å gjøre IP'n din om til personinfoen din.

 

På den positive siden så går du fra å laste ned en fungerende CS2 med ukjent mengde ondsinnet kode fra en ukjent kilde, til å laste ned en fungerende CS2 med ukjent mengde ondsinnet kode fra en kjent kilde som kan holdes ansvarlig.

Lenke til kommentar

 

lol... de som laster ned fra PB hadde aldri kjøpt det til den prisen de krever om det ikke var mulig å laste det ned gratis. Da hadde man tydd til de andre gratisalternativene.

Om adobe vil tjene penger på PB sine "kunder", så må de lansere noe billigere men som gir deg gode basic bilderedigeringsmuligheter. De færreste trenger full photoshop for å redigere bildene sine tatt med et kompaktkamera.

 

De som har penger til å bruke 30.000 på foroutstyr, har også råd til 8000kr for photoshop.

 

Det er ingen dekning overhodet for at folk som laster ned ikke er villig til å kjøpe produkter om prisen er tilstrekkelig lav for de, heller tvert om.

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan i s*rte s*tan får man bestilt oppgradering på denne siden !!! : http://www.adobe.com/products/photoshop-lightroom.html?promoid=KAUCD

 

Har prøvd med ørten browsere og tømt cache, kjøpt me både firefox og safari. Samma dritten på begge. Knappen for "Add to cart" er gråa ut. Det er jo helg kan så det jo hende LO har stengt webbestillingen deres ha ha! Føkk! Skulle gjerne hatt denne oppgraderingen NÅ!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Hvordan i s*rte s*tan får man bestilt oppgradering på denne siden !!! : http://www.adobe.com/products/photoshop-lightroom.html?promoid=KAUCD

 

Har prøvd med ørten browsere og tømt cache, kjøpt me både firefox og safari. Samma dritten på begge. Knappen for "Add to Chart" er gråa ut. Det er jo helg kan så det jo hende LO har stengt webbestillingen deres ha ha! Føkk! Skulle gjerne hatt denne oppgraderingen NÅ!

 

Det var jeg som dreit meg ut her. Måtte velge hva slags versjon jeg hadde fra før og språk...DA kom add to cart knappen opp... Case closed! :-)

Lenke til kommentar

 

Det er ingen dekning overhodet for at folk som laster ned ikke er villig til å kjøpe produkter om prisen er tilstrekkelig lav for de, heller tvert om.

AtW

Var det ikke det jeg sa da?

Om PS koster 8000kr, så hadde ikke piraten kjøpt det, om det ikke var mulig å få det "gratis".

Dersom det var billigere, så hadde en betydelig større andel av folk kjøpt programmet, i steden for å laste det ned.

 

Det er det samme som at jeg som privatperson laster ned 3D software som ville kostet 20-30k, bare for å leke litt med hjemme. Om jeg ikke kunne få det gratis, hadde jeg heller aldri i min villeste fantasi tenkt på å kjøpt det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...