Gå til innhold

Telenor gir opp kampen mot Netflix


Anbefalte innlegg

Fryder meg egentlig at dette ikke gikk bra.

Telenor er noen utrolige surrehoder hvor en avdeling ikke vet hva den andre driver med.

Telenor/Canal Digital har f.eks. to forskjellige nett systemer som delvis overlapper hverandre uten at det er helt klart hva som er hva.

Go systemet som er inkludert i abonnementet kan brukes på PC, mens C-more bare kan sees via dekoder.

Noe filmer er inkludert i abonnementet mens andre har en pris.

 

Web sidene for begge er dårlig kodet, uoversiktlige og f.eks. linken til å komme inn på GO via PC er gjemt vekk fra der det er naturlig å finne den. Man må lese alt med liten skrift i side menyen for å finne film tilbudet.

 

Vedder på at mange Canal Digital abonnenter ikke vet at disse finnes.

 

Da jeg klaget på et spesifikt problem med GO (de hadde glemt å legge ut episode 2 av Banshee) så kunne ikke engang support komme inn på tilbuds menyen, selv etter at jeg prøvde å veilede dem.

 

Hadde de slått sammen GO, C-More og Comoyo (som i essensen har den samme tjenesten) og gitt den gratis til alle Canal Digital abonnementer så hadde de fått markedsført seg og spart masse på tekniske løsninger.

 

Men dette er administrert av forskjellige avdelinger som i følge support ikke har noe direkte kontakt.

 

Nå sitter de med strømnings rettigheter for millioner. Lurer på hva de skal bruke det til. :hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er tjent med konkurranse. Sliter med å se grunnen til at du skal fryde deg over dette ettersom det er til alles beste med større konkurranse og ikke minst med norske aktører på banen. Da kunne Norge fått en større del av kaka. Med mindre du har et slags hat mot Telenor som selskap, hvorav jeg da ikke tar deg seriøst.

 

Du har helt rett, vi er alle tjent med konkurranse. Kommentaren min angående skadefryd var et aldri så lite sleivspark, knapt nok ment seriøst.

Det krever dog at selskapet som lanserer en tjeneste i konkurranse med allerede etablerte, eller nært dertil, giganter har gjort hjemmeleksen sin, noe Telenor i denne sammenhengen overhodet ikke kan sies å ha gjort.

 

Hater ikke Telenor som selskap, hat er et altfor sterkt ord å bruke i en slik sammenheng, dog er de ikke blandt selskapene jeg verdsetter høyest, etter mange, mange år med de som eneste tilbyder av noe som helst her jeg bor.

Ironisk nok valgte de å gjøre her som de nå gjorde i saken med Comoyo, trekke seg ut i stedet for å ta opp konkurransen.

Lenke til kommentar

Helt normal praksis i Telenor konsernet dette. og det er ikke negativt ment men i aller høyeste grad positivt.

Man utvikler og prøver nye konsepter, fungerer de ikke får de kroken på døra og man går videre til neste prosjekt. Helt topp og på den måten får vi de beste produktene.

Det er også helt riktig at produkter som ikke er konkuransedyktige fases ut.

Ergo vil vi forsatt kunne få gode filmstreamingtjenester på norsk sokkel, men det ble ikke denne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt normal praksis i Telenor konsernet dette. og det er ikke negativt ment men i aller høyeste grad positivt.

 

Man utvikler og prøver nye konsepter, fungerer de ikke får de kroken på døra og man går videre til neste prosjekt. Helt topp og på den måten får vi de beste produktene.

Det er også helt riktig at produkter som ikke er konkuransedyktige fases ut.

 

Ergo vil vi forsatt kunne få gode filmstreamingtjenester på norsk sokkel, men det ble ikke denne.

Hvis det er vanlig praksis å lansere produkter som kun involverer de som jobber med det, så er noe riv ruskende galt. Comoyo feilet. Spørsmålet man må stille seg er: Hvorfor havnet Comoyo bare som en liten notis i et forum hvor mesteparten sier " Hva var Comoyo" ?? Tipper at de som nå mister jobben hvertfall vet hva Comoyo var...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...