Gå til innhold

Jobb i Barnehage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De aller fleste barnehager ( iallefall i min kommune) får vikarer via bemanningsbyråder. Så en mulighet er å ta kontakt med det firmaet barnehager i ditt nærområde bruker å registrere deg der.

 

Det at du er en mann er nok bare et pluss, med tanke på at det er svært få menn i barnehagesektoren.

Lenke til kommentar

Dei aller fleste barnehager har eit skrikende behov for mannspersoner, ofte i så stor grad at enkelte barnehager har blitt kritiserte for at mannlige arbeidstakere bare får de beste arbeidsoppgåvene og ingen av dei mindre spennande oppgåvene.

 

Det einaste som reint praktisk kan gjere deg uegna til å få jobb i barnehager er politiattesten.

Lenke til kommentar

Dei aller fleste barnehager har eit skrikende behov for mannspersoner, ofte i så stor grad at enkelte barnehager har blitt kritiserte for at mannlige arbeidstakere bare får de beste arbeidsoppgåvene og ingen av dei mindre spennande oppgåvene.

 

Det einaste som reint praktisk kan gjere deg uegna til å få jobb i barnehager er politiattesten.

Høres bra ut! Hva skal jeg si når jeg ringer de? "Hei, det er Tom-Roger som ringer. Jeg lurte på om dere hadde behov for en vikar til å jobbe hos dere? "

Lenke til kommentar

Ja, det høyrest ut som ein god plan. Eventuellt kan du møte opp personlig og be om å få snakke med lederen av barnehagen.

Du kan også sende ein åpen søknad og CV i posten fyrst, og deretter ringe eit par dagar seinare.

 

Dersom du vil jobbe i kommunal barnehage, eller i ei større kjede av private barnehager så kan det være fornuftig å ringe til hovedkontoret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...