Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] "Jeg skal gjøre livet ditt til et helvete!"


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

På min arbeidsplass er det en person som misliker meg sterkt. Jeg har aldri gjort hun fortred. Virker som vedkommende har sett seg ut meg og skal prøve å ødelegge mest mulig for meg og få meg sparket, tydeligvis.

 

På dagligvaren for en liten stund tilbake kjøper jeg èn flaske pils i tillegg til middag, melk og brød, etc. Dette er på en onsdag. Nå er jeg så uheldig å havne bak denne damen i kassakøen. Da hun får øye på meg og denne ene flasken pils, lyser hun opp som en sol. På min vei ut fra butikken går hun meg i møte før hun setter seg i bilen sin og kjører av sted.

 

"Jeg skal gjøre livet ditt til et helvete!" Hun gliser bredt.

 

Neste dagen på jobb blir jeg kalt inn til ledelsen. Klubbrepresentant er tilstede. Jeg må gjøre rede for om jeg har et alkoholproblem. Jeg forteller dem selvsagt sannheten, som er at det har jeg ikke.

 

"Du har kjøpt alkohol på en hverdag", får jeg til svar. Jeg forteller dem at jeg kjøpte èn flaske pils som jeg nøt på en hverdagskveld. Dette var muligens dumt av meg. Det virker uansett som at ledelsen tror det er snakk om langt mer enn èn flaske:

 

"Vi har hørt noe annet."

 

Jeg svarer dem at dette er usaklig, jeg er ikke skyldig i noe. Jeg har aldri møtt opp på jobben i bakrus, alltid gjort jobben min skikkelig, kommer godt overens med alle bortsett fra denne personen og det lille klikket av kolleger hun har fått på sin side. Jeg er en voksen, ansvarlig person som har orden på livet mitt og jeg er i min fulle rett til å nyte èn flaske pils på en hverdagskveld. Jeg krever at anklageren som jeg vet hvem er skal kalles inn på teppet for å forklare seg. De ringer hun opp, det går noen minutter. Så kommer hun. Hun avgir sin såkalte forklaring, som er noe av det verste jeg har hørt:

 

- "Det har luktet alkohol av ham gjentatte ganger på jobben"

- "Han gjør en dårlig arbeidsinnsats"

- "Hverken jeg eller noen av de jeg har snakket meg vil jobbe med ham"

- "Har grunn til å tro at han også er narkoman"

- "Så ham kjøpe store mengder alkohol på en hverdag"

 

Alle disse punktene er LØGN og fanteri. Jeg tok vare på kvitteringen fra dagen før og viser dem at jeg faktisk kjøpte èn flaske og ikke noe mer, hun påstår så at dette ikke var butikken hun så meg. Jeg spør så hvilken butikk hun så meg, hun sier at det vet jeg selv svaret på. Jeg sier at hun farer med løgn og svada, at hun er ute etter å ødelegge for meg. Jeg forteller dem at den kommentaren hun kom med dagen før tydelig avslører hennes agenda. Hun fnyser av meg og nekter for å ha kommet med denne kommentaren.

"Skal en som du med din troverdighet kalle meg en løgner?"

Ledelsen spør henne rett ut om hun lyver. Hun påstår hardnakket at det gjør hun ikke og at hun i løpet av kort tid kan ordne beviser og dokumentasjon på at hun snakker sant. Jeg sier at noe slikt finnes ikke og disse "bevisene" er i så fall fiktive.

"Det skal vi nå se på", sier hun arrogant. Møtet blir avsluttet.

 

Nå er det gått en liten stund og dette er fortsatt en uforrettet sak. Klubbrepresentanten er en real person som virker å tro meg, heldigvis.

 

Selv om jeg er uskyldig i anklagene, er jeg likevel bekymret for at denne damen kan "vinne". Grunnen til det er at hun er over gjennomsnittlig fysisk attraktiv som gir henne en fordel mtp. trynefaktor, generelt godt likt, god i jobben hun gjør og kan dermed meget godt få gehør for sine smakløse anklager. Jeg har alt mitt på det tørre, men at noe slikt i det hele tatt kommer oppe til sak kan skade mitt omdømme, "ingen røyk uten ild" osv.

 

Pga. anonymitet kommer jeg ikke til å navngi bedriften jeg jobber for eller andre personlige detaljer.

 

Regner med en del pepper fra mistenksomme folk her på tråden som nok vil si at vi bare har min versjon av saken eller at jeg troller, men det er greit. Folk tror hva de vil.

 

Grunnen til at jeg poster her er at jeg trenger gode råd fra jus-kyndige. Jeg er i grunnen litt forbannet og i villrede. I.o.m. lov om ærekrenkelse er etter hva jeg forstår sterkt innskrenket i forhold til hva den har vært (korriger meg om jeg tar feil her) har jeg intet grunnlag for å anmelde hun? Hun er ei fordømt megge (pardon my French) som bør stoppes!

 

Jeg vurderer å bruke diktafon, få henne i prat og avsløre seg selv på opptak.

 

Hva ville dere jus-kyndige gjort?



Anonymous poster hash: f470d...6c8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne koster litt mer men har høyere oppløsning... http://goo.gl/9dlouk

 

Som andre også sier tror jeg du er best tjent med å gå ut offensivt her før du vikles inn i noe du ikke er forberedt på. Vær litt gjennomtenkt, sett gjerne mobil el. andre enheter på opptak om det er sannsynlig at du støter på henne, du vet aldri når det dukker opp et gullkorn.

Det er forøvrig lov å ta opp en samtale du selv er deltager i her i Norge, uten at den/de andre parten(e) er informert.

Endret av Leo_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du gjorde også en taktisk feil med at du avslørte bløffen hennes for tidlig. Du skulle spurt om hvor hun så deg handle "masse øl", og når hun sa butikken som du hadde kvitering fra, så kunne hun ferskes i direkte løgn.

 

Takk for svar, Zepticon. Som svar på dette sa hun altså at det vet jeg selv svaret på (som nevnt i OP). Da jeg konfronterte hun med at hun for med løgn og svada og hennes kommentar (som nevnt i OP) fnyste hun altså av meg før hun kom med nok et ufint utsagn (som nevnt i OP). Deretter spurte altså ledelsen henne om hun drev med løgn, hun kom med sitt svar på det, osv. osv.

 

Når jeg tenker på det i ettertid skulle jeg gjerne sett at hun ble presset mer på akkurat dette, noe som dessverre ikke ble gjort.

 

Anonymous poster hash: 89a2b...f3e

Lenke til kommentar

Du må spille på hennes egen suksess når du konfronterer henne, om hun tror at hun "vinner" så er det mer sansynlig at hun kommer til å skryte av seg selv og sin agenda.

 

----

 

Du skulle spurt om hvor hun så deg handle "masse øl", og når hun sa butikken som du hadde kvitering fra, så kunne hun ferskes i direkte løgn.

 

Jeg er veldig enig i mye av det du skriver, Zepticon, men jeg ser to store svakheter:

 

1) Blir vedkommende trodd, slik at TS må reise sak for å reinvaske seg og/eller få kjent en oppsigelse ugyldig kan det lett bli at retten nekter å godta et hemmelig opptak som bevis.

 

2) Blir vedkommende ikke trodd, TS sagt opp og det er nødvendig å anmelde og reise sak (pga påstand og/eller for å få kjent oppsigelse ugyldig) blir det lett foten ned for et hemmelig opptak i retten. Da kan det lett bli TS som har gjort noe ulovlig, "tatt ting ut av sin sammenheng" og hun er tilbake i full vigør..

Tror ærlig talt ikke hun kommer til å gidde det...

 

Hvem ikke komme til å gidde og hva "det" ikke komme til å gidde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...