Gå til innhold

Splinter Cell - Blacklist. For oss som spiller på PC


Anbefalte innlegg

Her kan vi snakke litt om Splinter Cell Blacklist.

Har nå handlet det på steam og det låses snart opp

 

Har en laptop jeg spiller på og håper det er såpass optimalisert for PC at jeg ikke får noen store problemer med å dra det på maks

Spillet har coop og jeg håper at det er skikkelig bra!

 

Første inntrykk og litt mere info kommer senere når jeg har prøvd det :)

 

Anmeldelser

“Blacklist gets stealth right.”
9.2 / 10 – IGN.com
“Fisher is King”
5 / 5 – Joystiq.com
“Blacklist serves as an anthology of all of Splinter Cell's best ideas.”
8.5 / 10 – Polygon
Minimum:
OS:Windows® XP (SP3) / Windows Vista® (SP2) / Windows® 7 (SP1) / Windows® 8
Processor:2.53 GHz Intel® Core™2 Duo E6400 or 2.80 GHz AMD Athlon™ 64 X2 5600+ or better
Memory:2 GB RAM
Graphics:512 MB DirectX® 10–compliant with Shader Model 4.0 or higher
DirectX®:9
Hard Drive:25 GB HD space
Sound:DirectX 10–compliant DirectX 9.0c–compliant
Additional:Peripherals Supported: Windows-compatible keyboard, mouse, headset, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)
Recommended:
Processor:2.66 GHz Intel® Core™2 Quad Q8400 or 3.00 GHz AMD Phenom™ II X4 940 or better
Memory:4 GB RAM
DirectX®:11
Hard Drive:25 GB HD space
Sound:(5.1 surround sound recommended)
Other Requirements:Broadband Internet connection
Additional:Peripherals Supported: Windows-compatible keyboard, mouse, headset, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)
Endret av Straffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål, og er ikke helt sikker på om dette er riktig sted, men la gå.

 

Kjøpte skjermkortet mitt på komplett og fikk dermed med Splinter Cell. Fikk med en kode der jeg måtte inn i uPlay Shop, skrive inn koden og bekrefte kjøpet. Fikk bekreftelse på e-mail, også står det: "Hvis din bestilling inneholder produkter som skal lastes ned, kan du fullføre nedlastingen og se på ordren ved hjelp av opplysningene og med lenken nedenfor. Når bestillingsoversikten vises, kan du klikke på nedlastingskoblingen ved siden av produktnavnet. Hvis din ordre inneholder fysiske varer, vil du motta en separat bekreftelse på e-post når varene har blitt sendt.". Har gått innpå denne linken og funnet bestillingsdetaljene, men jeg kan ikke finne noen nedlastningstilkobling ved siden av produktnavnet! Noe som vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

Det kan høres ut som om at du ikke har installert "Uplay" på din PC.

Mulig jeg bommer her, men last ned uplay klienten og logg deg inn med samme brukeren som når du tasta inn koden så skal spillet være klar til nedlasting.

La du inn koden i uplay via nettleseren eller i uplay programmet på din PC ?

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Dobbelpost, beklager.

 

Fant enda et problem. Når jeg skal starte spillet i uPlay, altså trykker "spill", så kommer det opp en boks kalt "Ubisoft Autopatch". Denne boksen er på skjermen i kanskje 2 sekunder før den lukker seg og ingenting skjer videre. FarCry3, som jeg også installerte idag, funker helt fint. Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har planer om å kjøpe Blacklist, men er det noen som har erfaring med om det er optimalisert for AMD-skjermkort? Jeg har en del spill fra Ubisoft som ikke funker optimalt.

Lenke til kommentar

Finnes det en måte å få av all den IRRITERENDE UI'n på?

 

Jeg spiller på det vanskeligste og har skrudd av alt av hjelpeinnstillinger i grensesnittet men har fremdeles den dumme A, B og C objektiv merkene på skjermen samt "[Mellomrom] Gå til neste dekning" osv dritten.

 

Dette ødelegger hele spillet!

Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe Blacklist, men er det noen som har erfaring med om det er optimalisert for AMD-skjermkort? Jeg har en del spill fra Ubisoft som ikke funker optimalt.

 

Har et 7950 kort, og har ingen problemer på denne fronten, kjører nesten alt på maks @1920x1080. Har opplevd en glitch en plass hvor jeg kunne se gjennom en vegg, tviler på det var skjermkortets feil :) Stortrives med spillet forresten!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er del av TWIMTBP-programmet til Nvidia, så du kan regne med at det er Nvidia-spesifikke grafiske effekter og generelt dårlig ytelse på AMD-kort.

 

Tenkte meg det.

 

 

 

Har et 7950 kort, og har ingen problemer på denne fronten, kjører nesten alt på maks @1920x1080. Har opplevd en glitch en plass hvor jeg kunne se gjennom en vegg, tviler på det var skjermkortets feil :) Stortrives med spillet forresten!

 

Det er bra å høre! Håper det er mulig for min PC å også kjøre det like god.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor spillet har fått så gode karakterer....

 

Jeg forstår det. Har vært stor fan av de tidligere Splinter Cell også og jeg syns Blacklist er den beste. Gameplayet er kraftig forbedret, du har langt mer flyt over egenskapene dine og valgmulighetene er mye større enn før. Du kan gjerne run and gun hvis du vil, men du kan også unngå å møte på noen i det hele tatt. AI'en er langt mer smartere enn tidligere også.

 

Kartene er mye større enn før og veldig variert med en story som er interessant. Co-op er sabla gøy også.

Blacklist er det beste stealth spillet jeg har spilt hittil tror jeg, er en drøm for alle som elsker den type spill.

Eneste kritikken jeg har er at det for enkelt til tider, spiller på Perfectionist og det er ikke så vanskelig. Men kan være pga jeg har mestret de tidligere spillene.

Lenke til kommentar

Eneste kritikken jeg har er at det for enkelt til tider, spiller på Perfectionist og det er ikke så vanskelig. Men kan være pga jeg har mestret de tidligere spillene.

 

Dette er mitt grunnlag for at jeg ikke forstår at det har fått god kritikk, spillet er rett å slett griselett. Fienden er både "døve" og "blinde" og du har massevis av UI hjelpemidler tross du spiller på det vanskeligere. Skulle ønske med at UI var HELT tom annet enn siktet (fordi spillet har vel ikke first person view?) og at fienden faktisk oppdaget deg om du løp 10 meter foran nesen dems istedenfor at du får en slik indikator på at nå ser han deg så nå må du funne cover så raskt så mulig.

 

Kan IKKE tenke meg hvordan fienden er på "Nybegynner"

 

Er STOR fan av slike spill men når du ikke opplever oppfordringer så blir det kjedelig for meg.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...