Gå til innhold

Mange filer ble slettet fra USB minnepenn


Mladic

Anbefalte innlegg

Minnepennen min på 8 GB slettet plutselig 99% av innholdet. Tidligere hadde jeg over 1000 dokumenter og bilder på den, men nå har jeg i underkant av 100 filer.

 

Dette er en ikke en spesiell minnepenn, men en slags billig greie man får gratis av bedrifter. Den er stemplet med en eller annen bedrift. For noen måneder siden funket den helt greit da jeg skulle overføre alle filene fra en PC til minnepennen. Etter det sjekket jeg bare innholdet i Macen min og alt var der. Og jeg har ikke brukt den siden. Men i dag da jeg skulle sjekke innholdet var 99% borte.

 

Hvordan kan jeg gjenopprette filene i minnepennen som plutselig ble slettet? Jeg leste at det er mulig, fordi filene ikke er helt "slettet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånne usb pens som gis bort fra firma (kjenner de selv fra egen jobb og leverandører) er i

alle tilfeller jeg har sett billig dritt og elendige.

Flere slike jeg har liggende er ubruklige , og har hendt samme som deg med , sier at de må formateres selv om de hadde både filsystem og filer før de ble lagt i skuffen.

Billig og treg nand og cheapo kontroller chip kjennetegner disse.

 

Mao ikke stol på disse til annet en å flytte data.

Ønsker du noe av kvalitet og beholde filer på usb stick som backup er det best å kjøpe selv.

Og man får det man betaler for mht usb pens også.

post-35394-0-14810100-1377123115.jpeg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøvde Recuva. Den klarte å gjenopprette svært mange av filene, mange av dem ble gjenopprettet men er ikke mulig å åpne. Programmet klarte heller ikke å gjenoprette alle mappene filene var organisert i, i tillegg til at programmet endret navn på noen av filene.

 

Er det noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Dette avhenger veldig på hva som har skjedd i utgangspunktet, og hva som har skjedd etter at filene ble borte.

 

Det du har gjort nå med Recuva, med Deep Scan aktivert, er vel kanskje det beste du får til på egenhånd med gratis programvare.

Hva er de vanligste grunnene at filer plutselig blir slettet fra et lagringsplass? Jeg har ikke gjort noe spesielt, og plutselig ble 99% slettet fra USB-minnepennen og alt ble slettet fra min en uke gamle microSD.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til noen grunner oppført i en offentlig liste, men det jeg vet som kan forårsake feil er:

 

1. At enheten er bygget opp av (billige masseproduserte) komponenter (med lav kvalitetssikring) med en liten defekt

 

2. At minnepinnen blir dratt ut eller på annen måte avbrutt når den fortsatt blir lest/skrevet til.

 

Lista kan sikkert bli lang. Synd at du ikke fikk ut alle filene dine, men kanskje noen glupe hoder har noe andre triks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...