Gå til innhold

Prøvde en snus og angrer.


annon1

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg poster her fordi jeg har vært bekymret nesten to uker etter jeg prøvde snus for første gang og jeg angrer veldig.

Jeg blei veldig dårlig å svinmmel noe jeg viste kom til og skje, jeg var nyskjerrig på hvorfor alle snuser, alle sier det er så digg at jeg måtte prøve det.

Det er nå nesten to uker siden, men jeg klarer ikke slutte og tenke på hva jeg gjorde og hvorfor, jeg husker den kvalmenes smaken og lukten.

Jeg har ikke tenkt og gjøre det igjen, noe jeg lurer på om man kan bli avhengig av en snus?

Jeg merket også at det kom en klump under leppen som gikk vekk etter jeg tok spyttet den ut, hadde den bare der i 15-20min så klarte jeg ikke mere ble så dårlig.

Jeg tenker at kroppen sier i fra når det er nokk.

Endret av Dysfunctional
Innlegg er gjenopprettet siden det ikke er lov å redigere vekk innlegg på forumet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som ikke snuser regelmessig blir svimmel og til slutt kvalm når de bruker det.

 

15 til 20 min er lang tid. Jeg kjenner det rimelig godt når jeg har en inne i 2-3 min. Mer enn det gjør meg dårlig.

 

Kan godt ta meg en snus i helgen, hvis jeg henger med en kompis som bruker det.

Men er langt i fra avhengig.

 

Det beste (og billigste) er å holde seg unna det. :)

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

Ikke vær redd, du er langt fra avhengig. Jeg snuste i ti år etter å ha sluttet å røyke, men klarte heldigvis å slutte med snusen i våres. Jeg blir også uvel nå ved tanken på å snuse.

 

Hvis jeg var deg ville jeg ikke angret, heller vært lykkelig over at du har prøvd det og ikke likt det. Så slipper du å begynne med det ;)

Lenke til kommentar

Ikke vær redd, du er langt fra avhengig. Jeg snuste i ti år etter å ha sluttet å røyke, men klarte heldigvis å slutte med snusen i våres. Jeg blir også uvel nå ved tanken på å snuse.

 

Hvis jeg var deg ville jeg ikke angret, heller vært lykkelig over at du har prøvd det og ikke likt det. Så slipper du å begynne med det ;)

Bra. :)

 

Kunne ønske sånn tull ikke eksisterte.

Lenke til kommentar

Hehe, snus ja... :p

 

Første og eneste gangen jeg prøvde snus var i militæret. Trønderne var de "verste" på å snuse og på øvelse lagde en trønder meg en storstor ball med snus og jeg prøvde.

Jeg husker jeg lå til slutt på ryggen i ei myr og fikk ikke til å spytte den ut samtidig som jeg bare ble mer og mer kvalm og svimmel.

Til slutt klarte jeg å rulle over å få den ut og ble liggende på rygg igjen og hadde så inn i helvete lyst på melkesjokolade for å få vekk den grusomme smaken.. :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt og gjøre det igjen, noe jeg lurer på om man kan bli avhengig av en snus?

 

----

Jeg tenker at kroppen sier i fra når det er nokk.

 

Du kan så absolutt bli avhengig av snus, akkurat som du kan bli avhengig av tobakk. Snus inneholder nemlig stoffet "nikotin", som er sterkt vanedannende. Akkurat som tobakk, og i like store mengder pr "brukerdose". Man "kunne ikke bli avhengig" av tobakk heller i 1970 - i dag vet vi bedre.

 

Din kropp har sagt fra at nok er nok - det var derfor du ble svimmel så kroppen din kunne bruke oksygenet i blodet maksimalt der det trengtes akutt og ikke tilføre hjernen mer enn minimum så den ikke ble skadet. Ignorerer du kroppens advarsler slutter den derimot til slutt å si fra og du "tåler" det. Da sier den ikke fra mer før ett eller annet i kroppen din har nådd tålegrensen og er i ferd med å bryte sammen. I så fall har du valget mellom "slutt på øyeblikket og unngå kanskje å bli alvorlig skadd" og "fortsett å ignorere og bli alvorlig skadd". Da er du for lengst avhengig og får et tøft valg - det kan enhver vanerøyker som har kommet i den situasjonen fortelle deg mer om enn jeg kan.

Lenke til kommentar

Du har ikke blitt avhengig, du hadde merket det med engang.

 

Du kommer ikke til å merke noe flerne uker etter du tok snusen, hadde du blitt avhengig hadde du begynt og merke det et par timer etter din første snus.

 

Tegn:
- Lett iritert

- Ekstra godterisyk

- Deprimert

- Stresset

 

Ha en fin dag hilsen lommelegen! ;-) hoho

Lenke til kommentar

Spørsmålet var ikke hvorvidt han kunne bli avhengig av snus, men avhengig av èn snus.

 

Og det kan man også, uten at det har skjedd i dette tilfellet. Var avhengigheten et faktum ville nemlig snus nr to da for lenst vært på plass om TS ikke blei hindra i akkurat dette. Derimot kan man alt da oppleve tendensen til avhengighet, f eks lengsel etter en til. Til tross for svimmelhet og andre plager...

Lenke til kommentar

 

Og det kan man også, uten at det har skjedd i dette tilfellet. Var avhengigheten et faktum ville nemlig snus nr to da for lenst vært på plass om TS ikke blei hindra i akkurat dette. Derimot kan man alt da oppleve tendensen til avhengighet, f eks lengsel etter en til. Til tross for svimmelhet og andre plager...

Det som står her er 100% sant og absolutt ikke tull og tøys

Lenke til kommentar

Nei, trådstarter, nå er du merket for livet, nå har du lagt det store egget. Dette vil dukke opp på blodprøvene neste gang du er hos legen, foreldrene dine vil få vite om det, og det står et skjult sted på rullebladet, så du kan egentlig bare drite i å utdanne deg - du blir vaskehjelp uansett og må flytte til Sunnmøre. Sankt Peter vil barrikadere Perleporten når den tid kommer.

:tease:

Neida. Nikotin er veldig avhengighetsdannende, og kanskje det er mulig å bli hekta bare av en, det ville i hvert fall skremselspropagandittene ha det til for en stund siden, men det virker som du bare er en erfaring rikere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

.... kanskje det er mulig å bli hekta bare av en, det ville i hvert fall skremselspropagandittene ha det til for en stund siden....

 

Det er fullt mulig å bli "hekta" bare av en, uten at det er vanlig. Om dette er "skremselspropaganda" minner jeg om at det også var "skremselspropaganda" i 1960 at noen tok skade av røyking og "skremselpropaganda" i 1975 at det hadde noen betydning for et barns helse hvorvidt det vokste opp i et hjem med to stimbåter eller to ikke-røykende foreldre. I dag vet vi bedre... Jevt over - og det gjelder i alt - har ting som er sjølsagte i tida her og nå vært skremselspropaganda tidligere,

Lenke til kommentar

Det skal svært enkelt gjøres for menneskekroppen å bli avhengig av nikotin. Snus er tobakk og inneholder nikotin som er giftig og dødelig i store doser, akkurat som alkohol.

 

Akkurat som med alkohol så kan kroppen trenes og vil etter gjentatt bruk tåle mer. Så når kroppen sier stopp etter 20 minutter med din første snus så er det omtrent utrent person blir sliten etter å ha løpt 100 meter.

 

For å nyte tobakk og nikotin enten det er snus eller røyk må man prøve det flere ganger inntil man ikke lenger blir kvalm og dårlig. Da blir man dessuten svært lett avhengig.

 

Det beste er å holde seg unna det for din helse, tenner og tannkjøtt. Så slipper du å bruke penger på det og du slipper å slite med å slutte å bruke det i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...