Gå til innhold

The Guardian måtte knuse disker med PRISM-filer


Anbefalte innlegg

Ja, er slik det går når all regjering er korrupt og man lever i ett diktatur.
Er like greit å bare flytte til Irak eller noe, der veit man ihvertfall at det er diktatur og at alle er korrupte, men så naive vi er så tror vi jo ikke på sånt her, neida, her er alle snille og greie mot hverandre inntil det er penger og makt det er snakk om så klart.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Begynner å bli virkelig redd at man ikke kan ha offentlige valg via Internett.

Noen kommuner er valgt ut til å forhåndsstemme ved høstens stortingsvalg. Hvordan i hule heite skal man kunne stole på de resultatene......

Lenke til kommentar

Det er mye som nå tyder på at USAs reelle gjeld er langt høyere enn 16+ billioner dollar. Jo mer USA sliter økonomisk fremover, jo mer desperate vil de prøve å vedlikeholde sin posisjon med propaganda og maktmisbruk. Vi vil få stadig flere falske terroralarmer for å avlede publikums oppmerksomhet fra hva som virkelig foregår, mer korrupsjon og fascistisk fremferd. Nå er tiden for å stå imot USA, og si nok er nok. Om få år kan det være for sent....

USA går i en meget urovekkende retning. Harde represalier for å kritisere Obama, straffeforfølgelse av varselere og "ekte" journalister. Journalister blir tatt av dage, et eksempel er Michael Hastings (Rolling Stones-journalisten). Osv...osv...og amerikansk mainstream media som er underlagt Washington og megaselskapenes økonomiske interesser er helt fraværende som en kritisk røst. TV2-nyhetene i Norge er dessverre en nyttig idiot for USAs propaganda. USA er gradvis i ferd med å bli Sovjetunionen v2.0. Utrolig, men sant.

Endret av Mac_31
  • Liker 1
Lenke til kommentar

<p>Hva kommer det av at en av de beste norske kildene for nyheter i noen av de viktigste sakene det siste ti-året (snowden/manning) er Hardware.no??<br><br>

Hvor er avisene? Hvor er politikerne? Er ikke privatlivets fred viktig nok? Hadde det vært greit om det stod noen ved postkassen din i uniform og leste alle brevene du fikk? Det er lett å tro at dette ikke er viktig for "jeg har ikke noe å skjule". Men det er faktisk ikke bare min epost og nettaktivitet NSA har hatt tilgang til. Det er våre politikeres. Og våre kjendiser. Og våre bedriftledere. Å tro at de bare kikker på eposten til kjente terrorister er tåpelig.</p>

 

Helt enig i at hardware.no gjør en EKSTREMT viktig og god jobb her - tipper det ender med at tek.no-redaksjonen får trøbbel fra eiere eller eksterne.

Lenke til kommentar

Det var ein veldig interssant artikkel i New York Times for noen dager siden om Poitras og Greenwald, om hvordan de hjalp Snowden til å lekke informasjonen og om hva Poitras har måttet gjennomgå årene etter 9/11.

 

Anbefaler alle som er interessert i emnet overvåkning å lese den.

 

http://mobile.nytimes.com/2013/08/18/magazine/laura-poitras-snowden.html?WT.z_sma=MG_LPS_20130813,MG_LPS_20130813&smid=fb-nytimes&

Lenke til kommentar

Begynner å bli virkelig redd at man ikke kan ha offentlige valg via Internett.

Noen kommuner er valgt ut til å forhåndsstemme ved høstens stortingsvalg. Hvordan i hule heite skal man kunne stole på de resultatene......

 

Vi kan like gjerne overlate organiseringen av det elektroniske trekningen valget til Norsk Tipping.

De fleste ser ut til å akseptere at Lotto-trekningen foregår på en redelig måte, så da vil de sikkert sørge for at "valgresultatet" blir korrekt også. </ironi>

Lenke til kommentar

Hva er det du egentlig vil fram til? At skandalen bare er å koste under teppet fordi Kim Jong-Un med flere også oppfører seg i samme gate? Da er det greit liksom?

 

Nop, men ikke en kjeft bryr seg om andre overgrep som begås daglig av andre land som er langt verre. Pisslei av den barnslige anti-USA holdningen til folk.

Lenke til kommentar

 

Det du sier er tøv, enten snakker du mot bedre vitene, ellers er så har du lite kontakt med virkeligheten.

 

AtW

 

Jaha? Hvis du ikke legger merke til den anti-amerikanske holdningen enkelte har, så er det vel lite jeg kan gjøre med det. Hva Russland, NK, Iran eller andre land gjør av overgrep er det ingen som snakker om. I allefall ikke hvor jeg bor.

Lenke til kommentar

I allefall ikke hvor jeg bor.

Der har vi jo svaret...

 

Norsk media, internasjonale organisasjoner, folk jeg omgås med både lokalt, i jobbsammenheng, på reiser, på nett (her og andre norske steder) har jeg inntrykk av at engasjementet går mye mer på sak enn på land.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hadde vært utrolig gøy å gå til diverse valgboder og spurt deulike ppartiene om hva de mener om overvåking begrensing av ytringsfrihet staffing av de som tørr å avsløre all DRITTEN USA har drevet på med osv. Lurer veldig på hvarrepresentantene for de ulike partiene ville svart ?

Tror ikke det er verdt tidsbruken din. Men det hadde vært veldig artig å lese referatet ditt i etterkant :)

Ja sikkert bortkastet tid men hadde vært en fin ting å gjøre en helg for å koble litt av fra studentene :p Hadde sikkert blitt en morsom og kort rapport :p Tipper at det de fleste ville sagt var "hæ?" eller "hva mener du? " :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...