Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

menn: greit om dama er ute å fester?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe rart at noen menn enten :

 

1 : Ikke får seg dame.

2 : Får seg dame men driter seg ut pga sjalusi.

 

Enkelt og greit, har du fått deg mus og musa stikker ut for å bli spist av katta, så er det ikke noe mere mus å tenke på og da sørger man for å få seg ny mus.

 

Å sitte og kaste bort tid og energi på å være sjalu, eller mistenke dama for den aller minste ting vil bare ødelegge forholdet helt , vis heller litt backbone og ha det bra sammen med den dama du har valgt ut, viser det seg at hun ikke er til å stole på så kaster man ikke bort mer tid på henne og kommer seg videre i livet, finnes uansett nok av damer der ute som leter etter en ordentlig man som stoler på henne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er det noe rart at noen menn enten :

 

1 : Ikke får seg dame.

2 : Får seg dame men driter seg ut pga sjalusi.

 

Enkelt og greit, har du fått deg mus og musa stikker ut for å bli spist av katta, så er det ikke noe mere mus å tenke på og da sørger man for å få seg ny mus.

 

Å sitte og kaste bort tid og energi på å være sjalu, eller mistenke dama for den aller minste ting vil bare ødelegge forholdet helt , vis heller litt backbone og ha det bra sammen med den dama du har valgt ut, viser det seg at hun ikke er til å stole på så kaster man ikke bort mer tid på henne og kommer seg videre i livet, finnes uansett nok av damer der ute som leter etter en ordentlig man som stoler på henne.

Og kva då når ein ikkje er bra nok for musene?

Lenke til kommentar

Og kva då når ein ikkje er bra nok for musene?

 

Da må man prøve å finne ut hva man gjør galt.

Jeg har venner som er styggere enn fy, men de får seg stadig noe , jeg "antar" at det er fordi :

 

*De er seg selv og er ikke redde for å slå av en prat uten at det blir noe mer enn det.

*Tar litt vare på seg selv når det gjelder å kle seg i rene og "normale" klær.

*Smiler til damene og husker navnet på dem de har snakket med før.

 

Utifra hva jeg har lest av innleggene dine så mangler du selvtillit og har mistet troen på at du kan få deg noe , dette må du gjøre noe med. Kanskje du skal starte en egen tråd og spørre om litt mer konkrete råd og føre en liten logg på hvordan det går?

Lenke til kommentar

 

 

I ett godt forhold stoler man på hverandre. Hvis du går å er redd for at hun skal tafse på andre, så stoler ikke du på henne. Hvis hun faktisk gjør det, så betyr ikke du nok for henne. Så enkelt er det.

 

Har du noen gang blitt utsatt for ekstrem fristelse i full tilstand etter å ha vært sammen med en annen person i flere år?

 

Har du noen gang vært forelsket i en annen person enn din kjæreste og vært på fest med vedkommende?

 

Kjenner du noen som har vært i situasjonene beskrevet over?

Hvordan gikk det?

 

Rundt halvparten av alle som er i et langtidsforhold har vært utro.

Jeg vil tippe at minst halvparten av dem som har blitt sveket stoler på partneren sin.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis hun var like glad i å feste før jeg møtte henne så måtte jeg bare ha godtatt det, man kan ikke forvente at andre endrer seg.

 

Nå er dette i utgangspunktet en situasjon som er litt vanskelig å sette seg inn i for de fleste vil jeg tro. Hvis man ikke er glad i å feste, hvorfor blir man da sammens med en person som har det som en av sine hovedaktiviteter? Der er det noe som skurrer mye for meg. Greit nok at man ikke trenger å ha alle intressene felles, men det virker litt rart at man forventer at hun skal bytte interesse "bare" pga. et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rundt halvparten av alle som er i et langtidsforhold har vært utro.

Jeg vil tippe at minst halvparten av dem som har blitt sveket stoler på partneren sin.

 

Og dette tar du utifra løse lufta eller har du faktisk en kilde til det?

Det høres nesten ut som at du foretrekker å være av den sjalu typen som ikke tør stole på at dama di er glad i deg og har ikke behov for å hoppe til sengs med andre menn , isåfall er løpet kjørt...

Lenke til kommentar

 

Da må man prøve å finne ut hva man gjør galt.

Jeg har venner som er styggere enn fy, men de får seg stadig noe , jeg "antar" at det er fordi :

 

*De er seg selv og er ikke redde for å slå av en prat uten at det blir noe mer enn det.

*Tar litt vare på seg selv når det gjelder å kle seg i rene og "normale" klær.

*Smiler til damene og husker navnet på dem de har snakket med før.

 

Utifra hva jeg har lest av innleggene dine så mangler du selvtillit og har mistet troen på at du kan få deg noe , dette må du gjøre noe med. Kanskje du skal starte en egen tråd og spørre om litt mer konkrete råd og føre en liten logg på hvordan det går?

Eg trudde tråden "Jomfru søkjer jomfru" var nok?

Lenke til kommentar

Eg trudde tråden "Jomfru søkjer jomfru" var nok?

Kanskje du burde fjerne kravet om at det skal være jomfru, de som er jomfru i denne alderen er vel ikke de som finner seg fremmede personer å ligge med, eller er så veldig villig til å ligge i nærmeste fremtid i det hele tatt. Og så har du de jomfru damene du kanskje helst vil holde deg unna. Uansett, ikke forvent deg hyggelig nærkontakt med jomfru på denne måten.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

 

Og dette tar du utifra løse lufta eller har du faktisk en kilde til det?

Det høres nesten ut som at du foretrekker å være av den sjalu typen som ikke tør stole på at dama di er glad i deg og har ikke behov for å hoppe til sengs med andre menn , isåfall er løpet kjørt...

 

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.6214916

 

Og da er vel du typen som tror at biologiske underbevisste mekanismer for overlevelse og reproduksjon lett lar seg "lure" av bevisste prosesser og samfunnsetikk?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man MÅ ikke utsette seg for fristelse ved festing og akohol.

 

Kjenner ei som har kjæreste, men drikker og fester ofte, og går kledd omtrent slik:
(bildet har ingen ting med den faktiske personen å gjøre)
90%20Hot%20Chicks%20In%20Tight%20Shirts.

 

Ikke engang prøv å fortell meg at man føler seg særlig komfortabel når dama går kledd sånn og stikker ut på by'n for å drekka.

 

Hun er alkoholpåvirket og blir GARANTERT sjekka opp av hundrevis av menn iløpet av kveldene hun er ute, uten typens følge, da han selv sikkert ser lite poeng i å oppføre seg sånn når man HAR kjæreste.

 

Greia er rett og slett at om man setter seg i en situasjon slik at man kan bli brent, så blir man det til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.6214916

 

Og da er vel du typen som tror at biologiske underbevisste mekanismer for overlevelse og reproduksjon lett lar seg "lure" av bevisste prosesser og samfunnsetikk?

 

Dette er studien du linker til :

 

145 studenter der alle var rundt 23 år.Det viste seg at 68 prosent hadde lekt med tanken om å være utro, mens 41 prosent hadde vært utro. I denne aldersgruppen så Beaulieu-Pelletier en klar sammenheng mellom de som hadde et dårlig forhold til foreldrene sine og utroskap.

 

I den andre studien var det 270 voksne med en gjennomsnittsalder på 27 som skulle til pers.

Her hadde utroskapsprosenten gått ned. 54 prosent hadde tenkt på å være utro og 39 prosent hadde vært utro. Men sammenhengen mellom forholdet til foreldrene og utroskap var fortsatt klar.

Both these studies were followed up by two other studies that asked about the motives for infidelity. The will to distance themselves from commitment and their partner was the number one reason cited.

Altså totalt har 415 personer deltalt i en kanadisk undersøkelse ( tallene er jo latterlige lave ) som sannsynligvis har lite å si for oss Nordmenn ( vi kan statistisk være verre eller bedre). I tidligere studier (omtrent 2002 ) så har 29% Menn og 23% av kvinnene vært utro , (3387 deltok og svarte i denne undersøkelsen ) , ser man på internasjonale studier viser det seg at :

"The National Health and Social Life Survey found that 4% of married men, 16% of cohabiting men, and 37% of dating men engaged in acts of sexual infidelity compared to 1% of married women, 8% of cohabiting women, and 17% of women in dating relationships (Lalasz & Weigel, 2011)."

Man kan trygt si at sannsynligheten for at damen din er utro er relativt lav om hun både trives, har det bra og har god selvtillit.

 

Jeg greier fint å være Monogam og det tror jeg andre også greier fint , at noen vil være utro er bare en del av livet og man bør derfor komme seg videre når slikt skjer eller leve med det og selv ha flere sexpartnere om det er løsningen for et varig og bra forhold.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er hun kjæresten din, så har hun din tillit. Hvis hun bryter den tilliten, er hun ikke lenger kjæresten din. Greit at man blir sjalu og den slags, men kan ikke ta utgangspunkt i at hun gjør noe galt bak ryggen din mens hun er på et eventuelt utested. Slik tenker nå jeg. Jeg vil f.eks ikke stoppe kjæresten min fra å dra ut og ha det morsomt, fordi jeg stoler på henne og vet at hun aldri ville klart å ha samvittighet til å gjøre noe eller holde noe skjult.

I enkelte tilfeller kan det naturligvis bli litt for mye, eller noe den ene parten absolutt ikke liker at den andre parten gjør. Da må personen, som kjæreste, godta og forstå det. Men da vet personen at den andre(meg f.eks) ellers ville latt henne gå og ut ha det gøy og at det ikke er noen form for blodnekt ellers.

Lenke til kommentar

Kanskje du burde fjerne kravet om at det skal være jomfru, de som er jomfru i denne alderen er vel ikke de som finner seg fremmede personer å ligge med, eller er så veldig villig til å ligge i nærmeste fremtid i det hele tatt. Og så har du de jomfru damene du kanskje helst vil holde deg unna. Uansett, ikke forvent deg hyggelig nærkontakt med jomfru på denne måten.

"i denne alderen" seier du. Kva for ein alder pratar du om då?

Lenke til kommentar

 

Hvis damas fritidsaktiviteter hovedsakelig var drikke&feste på utesteder, clubs osv før dere ble sammen, og hun fortsetter i samme mønster etter at dere er et par, og du selv ikke synes det er spesielt givende lenger, så hun ofte er ute å fester på clubs og utesteder alene... hadde dette vært greit for dere?

 

Nei, det er ikke greit, og det har ingenting med sjalusi å gjøre.

Alle vet at i fylla så er terskelen lavere for å gjøre ting.

Dessuten vet alle at når damer er ute på byen, så er det 20 personer som prøver å sjekke de opp hver kveld. Det er det eneste som skjer på byen, drikking og sjekking.

 

Hvis dama di er i et forhold med deg, og tilstadighet går ut på byen for å feste og herje, så må man jo stille seg spørsmålet om hvorvidt forholdet er noe særlig å satse på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...